Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Britská učitelka Philippa Paccardová (Cate Blanchettová) žijící v italském Turíně se marně dovolává spravednosti ve věci manželovy tragické smrti. Protože místní policie ignoruje její obvinění, rozhodne se vzít spravedlnost do vlastních rukou a prostřednictvím podomácku vyrobené bomby se odhodlá zlikvidovat drogového dealera Vendiceho. Pak se nechá zatknout. Teprve ve vyšetřovací vazbě se dozvídá, že místo muže zodpovědného za smrt jejího manžela zahynuli čtyři zcela nevinní lidé. Do zoufalé mladé ženy, jež má být souzena za teroristický útok, se však zamiluje mladý soudní tlumočník Filippo (Giovanni Ribisi) a pomůže jí uprchnout. Jak dlouho však dvojice spřízněná jmény a spjatá fatalistickým citovým poutem může unikat spravedlnosti?

Na MFF v Berlíně 2002 získal režisér Tom Tykwer nominaci na Zlatého medvěda. Film byl oceněn stříbrnou Německou filmovou cenou a Cate Blanchettová získala za svůj herecký výkon německou Zlatou kameru. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (362)

H34D 

všechny recenze uživatele

Zdejší komentátoři se povětšinou rozplývají nad skvělým scénářem a hlubokým emocionálním dopadem, ale mě to přišlo spíš jako "za málo peněz málo muziky". Chtělo to celý příběh lépe uvést, více zaobalit a dovysvětlit. Divák je hozen před hotou věc, aneb "Tady vidíš plačící ženu, plač! Tady vidíš lásku na první pohled, raduj se! Tady vidíš nebe, buď dojat!", takhle to ale u mě v podání Heaven nefunguje. Nebylo to samozřejmě úplně špatné, netvrdím, že jsem byl k emocím ve filmu zcela lhostejný a na druhou stranu skvělá Cate Blanchett a spousta povedených záběrů můj celkový dojem pěkně vylepšila, ovšem díky pár nepříjemným nelogičnostem, naivitě a malému prostoru pro souvislosti to více jak 3* prostě být nemohou. 6/10 ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Chvílemi zvláštní zážitek, což většinou ocením, navrch s často silnou mysteriózní atmosférou a skvělým výkonem Clate Blanchett, díky čemuž mě Nebe hodně vtáhlo do sebe... V prvních minutách netuším, co se děje, záhy nastane nečekaný incident a vyvíjející se příběh nabírá od prvního výslechu spoustu napětí a překvapení. Režisér mě párkrát lehce zaskočil zjištěním, že často záhadné detaily důležitých zvratů (příčina odlišného místa výbuchu či nepozorovaný útěk z přísně strážených toalet) nechal odplynout bez vysvětlení, bez možnosti se o nich více dovědět. Minulost se ve flashbacích rozplétá, ale do mnoha zákoutí jednání hlavní postavy nechávají tvůrci dveře (zřejmě záměrně) zavřené. Tom Tykwer se hodně vyžívá ve hře s vyprávěním ve vztahu k divákovi, nicméně oproti Lole běžící o život mi tentokrát svou hrou i docela sedl. Zatímco v Lole si vypůjčil nápad tří alternativních verzí jednoho příběhu z filmu Krzysztofa Kieślowského (Náhoda, 1981), tentokrát se návaznost na oblíbeného polského režiséra konala zfilmováním Kieślowského nerealizovaného scénáře a za sebe jsem měl dojem skutečně dobré volby. Scénář nechává poznat mnoho tváří rozporuplné hrdinky Philippy, která se zprvu jeví jako sebevědomá vražedkyně, víckrát jako rafinovaná hráčka ve vztahu k policii, v konfrontaci s následky svého činu však brzy ukáže zranitelnost, posléze se stává osobou milující... Cate Blanchett všechny ty tváře Philippy sehrává strhujícím způsobem a režie s kamerou zase přináší nejeden vizuálně úchvatný záběr zejména v exteriérech. [75%] ()

Reklama

Isherwood 

všechny recenze uživatele

Mistrná psychologická drobnokresba, díky které Tykwer jako obvykle otvírá nejniternější kouty lidské duše, tentokrát vychází poněkud vniveč díky absenci hutnějšího děje a poněkud rozporuplnému morálnímu vyústění. Jednoduchý a mnohokrát omletý příběh na téma zločinu a trestu se bohužel v druhé polovině stává značně odosobněnou záležitostí, neboť téma viny je odsunuto úplně mimo a Tykwer se věnuje pouze vtahu dvou úplně odlišných lidí. Sice mistrovsky, jenomže schovat morálku za nádherné kamerové leporelo a fantastický casting? Bohužel ()

rikitiki 

všechny recenze uživatele

Tykwer žije v zvláštním světě, kde platí prapodivná, ritualizovaná pravidla. Někdy se projevují hromaděním nesmyslů (Smrtelná Marie), jindy zase tempem (Lola běží o život, Nebe). V Lole bylo tempo strhující až se zajíkávalo, v Nebi plyne jako nedělní odpoledne při čaji u tetičky. Zatímco děj by vydal na akční thriller, střih a záběry byly pozvolné až malátné. Tykwer pracuje s filmovými prostředky, podle mě ale samoúčelně a v tomhle případě neobjevně (let do nebe coby metafora smrti). ____Někomu tenhle styl může sedět, mně ne. Co mi ale vysloveně vadilo, byl chatrný scénář. I v příběhu takřka nadpozemské lásky musí fungovat běžná pravidla, když se milenci pohybují na zemi mezi běžnými smrtelníky. Když nebudu hodnotit ústřední dvojici (beru ji jako pohádkovou), tak bylo v ději plno nesmyslů a nelogického chování. KOUSEK DĚJE: hledaná atentátnice, jejíž fotka je ve všech novinách, si volně a bezstarostně chodí za bílého dne ulicemi, maskuje se ostříháním (vyholené ženy si nikdo nevšimne, že?) všeobecné spiknutí karabiniéru (to bylo skoro na intervenci italského zástupce v EU). ____Shrnuto: nesmysly v ději a dlouhé, často zbytečné záběry = nuda. /28.1.2011/ ()

kinej 

všechny recenze uživatele

Jakto ža takovýhle superfilm má v Cinemě jenom 60%? Asi producenti málo mázli, nebo neslíbili exklusivní materiál. Každopádně tohle je druhej film Tykwer a druhej klenot. Nebe je krásný film po všech stránkách. Cate je tady úplně úžasná. Krásná kamera, krásná hudba a výkony Blanchettové a Ribisiho...100% ()

Galerie (25)

Zajímavosti (6)

  • Režisér Tom Tykwer komentoval scénu, v níž jsou herci stříháni dohola jako "skutečně neuvěřitelný stres. Točili jsme tu scénu sice dvěma kamerami, ale co by se stalo, kdyby jedna vypadla a exponovaný materiál z druhé kamery nám zničili v laboratoři? Druhou šanci jsme neměli. To člověk umírá tisícerou smrtí." (NIRO)
  • Natáčanie filmu prebiehalo v mestečku Montepulciano. (dyfur)

Reklama

Reklama