Reklama

Reklama

Český sen

  • USA Czech Dream
Trailer

Obsahy(1)

31. května 2003 - je pár minut před desátou dopolední a na parkovišti v pražských Letňanech se tlačí více jak 3000 nedočkavých lidí. Mnozí z nich svírají igelitky, někteří jsou vyzbrojeni taškou na kolečkách. Moderátor z osvětleného pódia nabádá, aby lidé využili přistavené cisterny s pitnou vodou a napili se. Asistentky rozdávají kelímky. Z reproduktorů zazní ještě jednou hyperhymna ČESKÉHO SNU: Tak zkus se dívat jako dítě, spousta věcí omámí tě... Náhle na pódium vybíhají manažeři hypermarketu, vítají se se svými zákazníky a svižně přestřihnou blyštivou pásku. Ochranka odstraňuje kovové zábrany, dav se dává do pohybu. K hypermarketu zbývá ještě 300 metrů. Lidé se rozběhnou... Chvíli na to nejrychlejší z nich oněmí: hypermarket, ke kterému doběhli, je jen velká filmová kulisa... První česká filmová reality show ČESKÝ SEN je celovečerní film o hypermarketu, který nebyl. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (544)

meave 

všechny recenze uživatele

Dokument o vplyve reklamy, o točení dokumentu, o českom zmysle pre humor i jeho absencii, o východoeuropskom vzťahu k peniazom /aby si Slováci nemysleli, že sú lepší/ a to tom, že sú medzi nami ľudia ochotní niesť na trh vlastnú kožu navzdory možnému opovrhnutiu. Napriek všetkému urobili skvelú reklamu nie len sebe, ale aj Česku, pretože ako sa v showbise vraví – nie je dôležité čo hovoria, ale že hovoria. Mne sa to páčilo /možno preto, že nie som prototyp konzumenta a nákupy neznášam/. ()

heyda 

všechny recenze uživatele

Jako po filmařské stránce se nejedná o nějaký boom, ale jde o dokument. A v rámci žánru prostě perfektní počin. Tento film ukázal krásně českou povahu. Určitá část obyvatel by si stále přála ceny jak za komunistů. Jenže mění se platy, mění se ceny, mění se trh, ekonomika, ale lidé zůstavají stejní - snadno zmanipulovatelní. A na toto chtěli poukázat ve své diplomové práci dva vysokoškoláci. A já myslím, že to zvádli suveréně, jen škoda, že se pak srthla lavina žalob a pozdvižení a nikdo neocenil tento doopravdy zajímavý psychologický průzkum v masovém měřítku. A když né oni, tak alespoň já. Chlapci, dobrá práce ;-) 9/10 ()

Reklama

swamp 

všechny recenze uživatele

Michael Moore po česku! :) Filip Remunda a Vít Klusák nastavili zrcadlo českým obyvatelům, kteří jsou s vidinou levných cen ochotni podniknout cestu za svým "snem". Překvapilo mě velmi, kolik lidí si představuje ideální strávení svého volného času nakupováním. Použiji slova mé kamarádky.."idea geniální, děj, pointa, a především výsledek..kruté, ale POTŘEBNÉ"! Samotného mě překvapilo (i když..vlastně nepřekvapilo:), kolik nachytaných lidí to nechápe..nechápou, co tím chtěl autor říci. Proto chci ke slovům mé kamarádky přidat ještě jedno adjektivum..smutné..tím VÍC POTŘEBNÉ! ()

sepp 

všechny recenze uživatele

Dalsi z nekonecne radky radoby-nezavislych studentskych filmu, ktery se tvari svetoborne, objevne a hlavne supernezavisle. Jakoby tohle hrani si na neco vic, bylo nejvetsim kredem v nasi spolecnosti, a zejmena v te umelecke casti. KDyby se radsi pokusili vytvorit nejakou peknou komedii, udellai by lip. Za toto placani o nicem, vyuzivani penez danovych poplatniku na jejich nasledne napaleni a k tomu vytvoreni si dobreho dobreho, "nezavisleho" image, by se tvurci meli spis stydet a ne byt na to jeste hrdi. Ale hlavne by jim to vetsina lidi nemela zrat :-/... ()

nash. 

všechny recenze uživatele

Takže, kromě toho, že se nám zviditelnili dva studenti filmové akademie, co jsme se dozvěděli? Když město zaplaví reklama na nový levný hypermarket, lidi přijdou. Důchodce lákají slevy, někteří zoufalci chodí po obchodech rádi a sebevědomí mladíci z reklamky se naivně považují za bohy, kteří ovládají svět. To všechno bratru za 19 milionů z kapes nás všech. Úžasné. A dál? Dál už nic. Žádné překvapení, žádná kvalitní filmařina, žádná věrohodná autenticita (to hrané občas bije do očí), žádná přidaná hodnota. Navíc se pokněkud bezradní autoři, jak se ovšem dalo předvídat, ani nedočkali toho velkolepého finále, na které se tak těšili. Lidi přišli, někteří si zanadávali, ale většinou se tomu jen zasmáli a šli domů. Zkrátka mnoho povyku pro nic. To se týká akce samotné i filmu. ()

Galerie (17)

Zajímavosti (17)

  • Rada pro reklamu posuzovala kampaň Český sen z hlediska etičnosti. Nakonec se usnesla, že Český sen není reklama, protože nic neprodává. (dinamit_1)
  • Václav Havel o dokumentu v pořadu "Press klub" Frekvence 1 řekl: "Ten film je podle mého mínění skutečně velmi dobrý a vytýkají-li mu, že je založen na podvodu, že oklamal lidi, pak musím říci, že tato výtka by se mohla vztahovat ke všem Formanovým filmům a že tak to prostě chodí. Chceme-li se dostat na dřeň nějakého tématu, potom musíme být v zájmu dobré věci trošku tvrdí." (trojúhelník)
  • Snímek vstoupil do kin přesně rok poté, co dorazilo několik tisíc občanů k neexistujícímu hypermarketu. (hippyman)

Reklama

Reklama