poster

Český sen

  • anglický

    Czech Dream

Dokumentární / Komedie

Česko, 2004, 90 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • choze
    ***

    Sranda musí bejt. Podobně jako u jiného "bulvárně naučného" dokumentu a sice ŽEN PRO MĚNY jsem poněkud rozčarován, protože nevím proč ten humbuk. Že má reklama obrovskou moc, klame lidi a konkrétně s čechy to má docela snadné? Ono to bylo před tímhle dokumentem snad tajemstvím? Naštěstí páni dokumentaristé mají na rozdíl od kolegyně Hníkové smysl pro humor a jejich pohled pod pokličku reklamního průmyslu je podstatně zajímavější a zábavnější než její pohled do zákulisí ženských časopisů, hubnoucích kůr a plastické chirurgie. Vědecké (zařízení na zaznamenávání pohybu oka po reklamním letáku) a umělecko-náboženské přesahy (nedbale pronesená kacířská poznámka o Sixtýnské kapli) byly úžasné, stejně jako babička vlekoucí se o francouzských holích z posledních sil k vysněnému hypermarketu jako zombie. Což mi připomíná, že si budu muset zaject do Globusu. Začínají mi docházet lízatka, nafukovací balónky a samolepky s koulejícíma očima.(20.7.2006)

  • Enšpígl
    ***

    Na tohle jsem platil se svých daní?Abych se dověděl, něco o reklamním průmyslu nebo efektivnmí marketingové komunikaci, či o tom jak jsou češi z většiny konzumní ? To je to mínus tohoto filmu, jeho plus ježe to byl velmi dobrý nápad, ukázat to čechům. Klidně to Ti kluci můžou zkusit znova a jsem si jistý,že by to dopadlo obdobně, jen prosím opatrně s těmi státními finančními prostředky. Jediná ironie je v tom že tento dokument platili i ty lidi,kteří budili úsměv a ti studenti nikoli !(29.8.2006)

  • Radyo
    ****

    Češi snili svůj sen pouze krátce. Pak vyšla najevo pravda a ne všichni dokázali tento geniální nápad ocenit jako skvělou masově provedenou recesi. Recesi, která ukázala, že Češi jsou vskutku snadno manipulovatelní (jak ostatně jeden z napálených sám podotkl), tedy alespoň co se reklamy týče. Ale hlavně jsou Češi (bez urážky) hloupí, protože věřit nerealistickým cenám v pochybném letáku může opravdu jen neskutečný naivka.(7.9.2005)

  • Tosim
    *****

    Jednoho dne, když jsem se vrátil z Tesca, řekl jsem: "Drahý otče, nevěřil bys, kolik lidí má potřebu trávit nedělní odpoledne v obchodě." Asi jsem byl naivní. Takhle nasranej jsem nebyl od zhlédnutí prvního Kameňáku. Tenhle film je vynikající, doslova říznul do živého. Radši nebudu rozebírat debilitu lidí, kteří si nedovedou představit lepší víkend než ten v supermarketu, to by bylo myslím samo o sobě na samostatný sociologický dokument. Nejvíc mě nadzvedly ze židle některé "projevy" lidí z reklamy ("My lidem nelžeme" - u toho jsem se opravdu ze srdce zasmál.) Demagogické kecy o Sixtinské kapli se naplno projevily při projevu dalšího z těchto šašků u monologu, ve kterém dotyčný vyzdvihoval klady své práce z hlediska manipulování s lidmi ("Rozhoduju o tom, co budou tisíce lidí dělat".) Neberu nikomu jeho business a samolibost a prachy, ale ať ze sebe a své práce proboha nedělá něco, co v ní či něm není. Sžíravé a živé. Pane Klusáku a Remundo, tleskám vám!!!(7.2.2005)

  • Foox
    **

    Skvělý nápad, u kterého je na místě ocenit odvahu i nemorálnost/zlost tvůrců. Na druhou stranu evidentně idea zásadně převyšuje talent i provedení, které spíše balancuje kolem průměru, i díky znatelné dávce štěstí. Z různých rozhovorů přímo sálá velká inspirace Michaelem Moorem, jenže na rozdíl od něj, oba čeští dokumentaristé vychází z většiny dialogů jako poražení, kterým se nepovedlo z vybraných objektů udělat blbce. 50 %(11.3.2016)

  • - Václav Havel o dokumentu v pořadu "Press klub" Frekvence 1 řekl: "Ten film je podle mého mínění skutečně velmi dobrý a vytýkají-li mu, že je založen na podvodu, že oklamal lidi, pak musím říci, že tato výtka by se mohla vztahovat ke všem Formanovým filmům a že tak to prostě chodí. Chceme-li se dostat na dřeň nějakého tématu, potom musíme být v zájmu dobré věci trošku tvrdí." (trojúhelník)

  • - Zákazníky, kteří se 31. května 2003 vydali do Letňan hledat hypermarket Český sen, natáčelo 11 filmových štábů. (duklak2)

  • - Projekt Českého snu vzbudil v zahraničí značný zájem. O fiktivním českém hypermarketu informovaly přední světové deníky a filmové časopisy: The Times, The Guardian, Financial Times, Economist, Screen International, nebo Variety, několik rozhlasových stanic včetně BBC a bezpočet internetových serverů. (Zdroj: ČSFD.cz)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace