Reklama

Reklama

Český sen

  • USA Czech Dream
Trailer

Obsahy(1)

31. května 2003 - je pár minut před desátou dopolední a na parkovišti v pražských Letňanech se tlačí více jak 3000 nedočkavých lidí. Mnozí z nich svírají igelitky, někteří jsou vyzbrojeni taškou na kolečkách. Moderátor z osvětleného pódia nabádá, aby lidé využili přistavené cisterny s pitnou vodou a napili se. Asistentky rozdávají kelímky. Z reproduktorů zazní ještě jednou hyperhymna ČESKÉHO SNU: Tak zkus se dívat jako dítě, spousta věcí omámí tě... Náhle na pódium vybíhají manažeři hypermarketu, vítají se se svými zákazníky a svižně přestřihnou blyštivou pásku. Ochranka odstraňuje kovové zábrany, dav se dává do pohybu. K hypermarketu zbývá ještě 300 metrů. Lidé se rozběhnou... Chvíli na to nejrychlejší z nich oněmí: hypermarket, ke kterému doběhli, je jen velká filmová kulisa... První česká filmová reality show ČESKÝ SEN je celovečerní film o hypermarketu, který nebyl. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (544)

igi B. odpad!

všechny recenze uživatele

>Kýč se nes< . . . A blbost českého stáda? Pětihvězdičkově bezmezná - jak vidno i dle zdejších vysokých hodnocení a mnoha komentářů - žasnu! A hodnota tohohle >filmařského< počinu k odhalení oné? Nulová... Nechápu, proč tenhle VYKONSTRUOVANÝ(!) a z valné části HRANÝ (fakt to troubové nechápete? - nakonec to tam hoši bezděky přiznali) pamflet (...a pozor! proti "PAMFLETU" jako >žánru< ani Ň! - stačí se podívat třeba na M.Moora, že...) je nazýván "dokument" (?!) . . . A protože sám dělám "v (reklamní) branži", nechce se mi ani tady (zadarmo) ztrácet čas rozborem celé téhle pitomosti... Důležité snad je jen říct, že celebřitní protekční chlapci Remunda a Klusák a jejich kamarádi se při tom myslím pěkně napakovali (jak sami tvrdí z grantu ministerstva kultury a tímhle pořadem zjevně i z peněz televize veřejné služby) a od té doby vcelku příznačně (alespoň podle téhle databáze do doby napsání tohoto komentáře) udělali hovno. Ono totiž hovno z hovna vzejde... Každopádně (a nevím, co tu ti zde na čsfd vysoce hodnotící tak oceňovali? - Tu původní taškařici? - Nebo tenhle film? - Nebo to pro tu i vlastní hloupost vlastně ani neví?) tenhle konkrétní aranžovaný jakožeangažovaný pokrytecký PSEUDODOKUMENTÁRNÍ FILM jako ryze filmová materie JE stejně hloupá a falešná SRAČKA, jako to v obsahu rádobykriticky popisované a zasluhuje d.m.s.n. odpad. - - - P.S. Možná by chlapci mohli příští >dokument< natočit o provizích v českých reklamních agenturách, neřku-li při zakázkách z veřejných peněz... - - - P.P.S. A prosvištěte si trumberové diváčci a nucení poplatníci pozorně(!) závěrečné titulky! Komu je shůry dáno, s Českým snem fak nekoupí... Pochcat... ()

Tosim 

všechny recenze uživatele

Jednoho dne, když jsem se vrátil z Tesca, řekl jsem: "Drahý otče, nevěřil bys, kolik lidí má potřebu trávit nedělní odpoledne v obchodě." Asi jsem byl naivní. Takhle nasranej jsem nebyl od zhlédnutí prvního Kameňáku. Tenhle film je vynikající, doslova říznul do živého. Radši nebudu rozebírat debilitu lidí, kteří si nedovedou představit lepší víkend než ten v supermarketu, to by bylo myslím samo o sobě na samostatný sociologický dokument. Nejvíc mě nadzvedly ze židle některé "projevy" lidí z reklamy ("My lidem nelžeme" - u toho jsem se opravdu ze srdce zasmál.) Demagogické kecy o Sixtinské kapli se naplno projevily při projevu dalšího z těchto šašků u monologu, ve kterém dotyčný vyzdvihoval klady své práce z hlediska manipulování s lidmi ("Rozhoduju o tom, co budou tisíce lidí dělat".) Neberu nikomu jeho business a samolibost a prachy, ale ať ze sebe a své práce proboha nedělá něco, co v ní či něm není. Sžíravé a živé. Pane Klusáku a Remundo, tleskám vám!!! ()

Reklama

CheGuevara 

všechny recenze uživatele

Vít Klusák s Filipem Remundou zakončili své studium opravdu velkolepě a Český sen se tak stal nejznámějším českým dokumentem nového tisíciletí. Jeho síla ale ční zejména v happeningu samotném, kdy konečně někdo otřásl touto maloměšťáckou společností. Avšak dokument samotný je paradoxně nejsilnější ve své první třetině, kdy se falešný hypermarket teprve připravuje a film se tak soustředí zejména na fenomén supermarketů a konzumu. Zbytek už je jen nutná dokumentace celého happeningu, kdy celkové vyznění, že reklama lže, je vlastně dost banální. A navíc snad nikdo nepředpokládal, že reklamní kreativci jsou bůhví jací géniové. ()

GilEstel 

všechny recenze uživatele

Pamatuji dobře tu intenzivní reklamní masáž, kterou Pražanům Český sen nachystal. Působivý dokument o účincích reklamy. Ještě více pak sonda do mentality české společnosti. Poněkud za hranou společenské etiky, ale to už tak u podobných projektů bývá. Zajímal by mně podobný projekt v zahraničí. Zda by byly reakce jiné nebo stejné. Zda pojem Čecháček není jen umělá sebeironie. Jinak odvážný dokument, u kterého mi pouze chybí jednoznačný závěr. Jakási sumarizace ze strany autorů. Její absence mimo jiné nahrává rozhořčeným návštěvníkům, jejich slovům „K čemu to všechno bylo?“. ()

Morien 

všechny recenze uživatele

2009: Už to tak je zakořeněno v lidské přirozenosti, že mladší lidé se strašně rádi smějí těm starším, že jsou ještě mladí a chytří a lepší a bystřejší a tak. Tento film je pro ideální platformou, ba co víc! - on dává příležitost i starým lidem smát se mladým lidem a mladým lidem smát se mladým lidem a tak všelijak podobně. Ovšem když si třeba představím, že všichni lidé, kteří běželi přes očividně nezastavěnou a k nakupování neupravenou louku za vidinou levně získaného prášku na praní, mají volební právo a svou volbou aktivně rozhodují o tom, kdo bude řídit naši zemi, nějak mě ten smích přechází. --- 2014: Zajímavý poznatek - dnes jsem se při projekci filmu rozbrečela kvůli tomu, že je lidská zkušenost/znalost/moudrost nepřenosná. ()

Galerie (17)

Zajímavosti (17)

  • Miroslav Grebeníček si u Rady pro rozhlasové a televizní vysílání stěžoval na účast České televize v projektu. (dinamit_1)
  • Dokument se stal jednou z atrakcí dokumentárního seriálu Záhady muzeí (od r. 2010), kdy v 8. sezóně a 4. epizodě, původně v USA vysílané 24. dubna 2015 pod názvem "Stolen Strad, Fall from Space and Czech Dream" je poměrně velký čas věnován právě Českému snu a rozdílu mezi realitou a fikcí. (honajz)

Reklama

Reklama