poster

Český sen

  • anglický

    Czech Dream

Dokumentární / Komedie

Česko, 2004, 90 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Kryšpín
    ****

    U žádného jiného dokumentu jsem se nebavil, jak u tohodle. Výborně natočený studenty FAMU a mohli jste se ho zůčastnit i vy, nechali jste se napálit a šli jste k neexistujícímu supermarketu Český sen. Tenkrát o tom bylo všude, takže vás to taky nemohlo minout. Budete svědky perfektních diskusí u kterých se budete dokonale smát. Tohle se jim zkrátka a jednoduše povedlo. :o)(13.4.2004)

  • Djoker
    ****

    Doufám, že nikdy neklesnu tak nízko, abych řešil jen slevy v hypermarketu a trávil volný čas v obchodních centrech. Jenže jistý si být nemůžu, když je tato pseudozábava smyslem života pro většinu lidí a bohužel nejen těch starých. Co se týče filmařiny, tak Český sen není ničím objevné dílo, ale to, co se snaží naznačit, je místy opravdu působivé. Každý řve, že není ovce, a přesto se tak skoro všichni chovají. Ze sociologického hlediska jsem si opravdu užíval tu závěrečnou pasáž a vážil jsem si lidí, kteří se nebrali vážně a dokázali se své blbosti i zasmát. Zatímco držkující se dovolávali spravedlnosti a nemohli pochopit, jak je vůbec možné, že si reklama dovolí lhát, já jsem jen nevěřícně kroutil hlavou nad českou hloupostí a nízkostí.(23.9.2011)

  • Rex Mundi
    *

    Keď vidím tú záplavu hviezdičiek, mám dojem, že väčšina ľudí hodnotí skôr obsah filmu, ktorý je dnes vysoko aktuálny a hryzavý, ale podľa mňa neprináša nič nové. To, čo sa dozvieme z tohto dokumentu (ktorý podľa mňa vôbec nemal ísť do kín) vidíme aj všade naokolo. A často sa na tom zúčastňujeme. Nedokážem si predstaviť, že by som sa nechala ušliapať na nejakom "výpredaji storočia", ale do obchodu chodím - tak isto ako všetci ostatní! Škodoradostní ľudia, mysliac si, že oni sú dokonalí, sa na jeho obsahu pobavia a odbavia, ale ako film nemá veľkú hodnotu. Z dokumentárneho hľadiska oveľa lepšie hodnotím film Super Size Me.(25.2.2005)

  • molotov
    ****

    Nikde nejde do hloubky, ale celou dobu skvěle baví.(21.12.2008)

  • Pepinec
    ****

    Jestli mám pánům Klusákovi a Remundovi za zlé, že ´podvedli´ tisícovky lidí a hnali je na louku za Prahu? Třikrát ne! Za zlé mám režisérům jen to, když mě nalákají na nový film, kterýžto následně stojí za starou belu. Což nebyl tento případ. Co předvedli v té době studenti Vít Klusák a Filip Remunda, je otázkou názoru a vkusu. Dostali grant na svou závěrečnou práci, kterou úspěšně uskutečnili; díky lidské naivitě, hlouposti a chamtivosti. Ukázali nám, jak to chodí v reklamní branži (zásadně se v ní nelže, je to tak?), jak žijí někteří naši spoluobčané ("výlet do obchoďáku začíná vlastně už večer před ním"), a přiblížili nám mentalitu českého národa. Nejezdi = a zrovinka přijedu! Neutrácej = a zrovna si něco koupím! Z Českého snu vyplývá jedno velké poučení. A sice, že reklamním iluzionistům opravdu, ale opravdu nezáleží na lidech, které oslovují a kteří je defacto živí. Kdepak! Proto nechoďme jen a pouze po vyznačených šipkách a používejme vlastní rozum.(8.3.2011)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace