poster

Český sen

  • anglický

    Czech Dream

Dokumentární / Komedie

Česko, 2004, 90 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Galadriel
    ****

    Báječný nápad se opravdu trefil do spousty nešvarů, ale nejen konzumentů, ale i třeba lidí pracujících v reklamě... Opravdu zajímavý a hlavně zábavný pohled na dnešní společnost (nebo její sice specifickou, ale přesto velmi početnou, troufám si říct většinovou, část).(24.8.2005)

  • paascha
    *****

    Vtipné a velmi, velmi vypovídající o lidské povaze. Svádí to říkat o české povaze, ale jsem si jistý, že stejně by to dopadlo kdekoli jinde, a leckde mnohem hůř.(24.3.2006)

  • castor
    ***

    VYNIKAJÍCÍ nápad, pohříchu bohužel dostatečně nevyužitý. Tehdy na jaře léta páně 2003 se v masivní reklamní kampani objevil jakýsi hypermarket, který za nebývale příznivé ceny nabízel řadu zajímavých výrobků. Koupěchtiví se toho rána v hojném počtu shromáždili v pražských Letňanech, čekajíc, co bude dál. Tradiční přestřihnutí pásky, rozevření zábran a.. po stovkách metrů travnatou loukou na přítomné (zejména starší lidé) čekalo nemilé překvapení. Jen namalované průčelí s logem názvu hypermarketu. Nic víc. Rozhořčení lidé, zdvižené prostředníčky, všetečné otázky – vše je vyvrcholením mystifikačního dokumentu mladíků z FAMU. Výsledek ale víceméně zklame. Dvojice filmařů, která to celé vymyslela a dala celému projektu tvář, po celou dobu příprav jen o něčem hovoří, ale nakousnuté nedokáží dotáhnout do smysluplného názoru a jejich úsilí se tak převrací v alibistické řeči. Právě v těchto momentech divák úplně prahne po tom, aby kamera nezastavila, aby se dozvěděl něco dalšího, hlubšího, zásadnějšího.. a to od drtivé většiny "účinkujících". Klusák s Remundou se ale raději nechávají zkrášlovat v prestižních kadeřnických salonech (jako je tomu v úvodu celého dokumentu) a PŘEDEVŠÍM o celé připravované akci lidé kolem (zejména z reklamní společnosti) velmi dobře (bohužel) vědí!! Následují reklamní slogany, reklamní „hymna“, televizní spoty.. a osudný den, který sice má své klady, ale místy je jen honbou za reakcemi naštvaných zákazníků a zásadních obhajob se ze strany (do té doby vzadu se krčících) iniciátorů nedočkáme. Opět!! Hlavním záporem je nakonec zřejmě ta skutečnost, že si dvojice autorů nestoupla raději za kameru a jejich pohled na věc nereflektovala třetí osoba (s plynulejším, nápaditějším a ROZHODNĚ jistějším verbálním projevem), která by za ně vystupovala. I proto by si pak získali značný nadhled a odstup od celého nápadu. Závěrem nás poté jen provedou mediálními ohlasy na celou událost, bez významných vodítek a odpovědí na (z úvodu) jasně formulovanou otázku a vlastního pohledu na danou věc!! Přesto musím smeknout před odvahou mladých filmařů (i když asi netušili, do jak vysokých míst se jejich jednání dostane), zřejmě to byl záměr, ale jak jsem výše avizoval, nic kloudného se z jejich konání nedozvíme!! Chybí jim hravost, naopak zcela dokonale zvládají technické provedení celého projektu, od kamery, hudbu až po střih. Přesto dokument má něco sdělovat, v tomhle případě ale logicky smýšlející divák ví, jak se věci mají a řadu věcí si dokáže bez bolesti domyslet!! Za shlédnutí ale rozhodně stojí!!(12.2.2007)

  • WANDRWALL
    *

    Film, který nebyl v české kinematografii natočený až do roku 2.003. Po tomhle roce už ho máme. Už zde je!(13.9.2010)

  • Enšpígl
    ***

    Na tohle jsem platil se svých daní?Abych se dověděl, něco o reklamním průmyslu nebo efektivnmí marketingové komunikaci, či o tom jak jsou češi z většiny konzumní ? To je to mínus tohoto filmu, jeho plus ježe to byl velmi dobrý nápad, ukázat to čechům. Klidně to Ti kluci můžou zkusit znova a jsem si jistý,že by to dopadlo obdobně, jen prosím opatrně s těmi státními finančními prostředky. Jediná ironie je v tom že tento dokument platili i ty lidi,kteří budili úsměv a ti studenti nikoli !(29.8.2006)

  • - Snímek vstoupil do kin přesně rok poté, co dorazilo několik tisíc občanů k neexistujícímu hypermarketu. (hippyman)

  • - Za účelem natáčení byla postavena obří kulisa hypermarketu 10 x 100 metrů. Plachtu představující průčelí věšelo 24 horolezců. (duklak2)

  • - Politická strana ODS a obchodní řetězec Julius Meinl zneužili leták a logo projektu Český sen pro účely vlastní propagace. (dinamit_1)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace