Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Tři exkluzivní automobily překračují hranice a projíždějící polodivokou krajinou. Černá limuzína a dva sportovní roadstery z 60. let ostře kontrastují s polorozbořenými, často zcela opuštěnými usedlostmi, zarostlými cestami a prázdnými kostely. Zvlněná krajina na obzoru pomalu přechází do vrchoviny a pozvolna se z ní vytrácejí stopy moderní civilizace. Blíže neurčené teritorium, blíže neurčený čas a přece se zdá být všechno povědomé. Šest lidí pevně usazených v bezpečí svých automobilů se vrací do míst, se kterými jsou dědičně spjati. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (154)

Charlie84 

všechny recenze uživatele

Je to už nějaký ten pátek, co jsme si ve dvou otevřeli láhev whisky a pustili Vaterland. Už si moc nepapatuju, kolik jsme toho ten večer vypili...ale protože dávám tři hvězdy, tak asi dost:) Jsem si i po letech docela jistý, že smysl to nedávalo pražádný, ale tu vražedně vypjatou hudbu, když si někdo nabral lžíci polévky nebo se osudově zadíval na vycpaného bobra na sekretáři, už nezapomenu nikdy...citace správce Willmera v komentáři "Faye" ten film vystihuje ale úplně ve všem:) ()

Iroquaise 

všechny recenze uživatele

Když se dívám na ta hodnocení a komentáře,tak moc nechápu,že to lidi nepřijali.Přitom je to vlastně docela prostej film.Akorát jde jakoby 'ke kořeni'. Svým způsobem to vlastně předjímá hipstery.'To je dědečkovo toto a ono.' ,'Udělám si knír,zúčastním se rituálu a nechám se vyfotit.' Vtipnej je závěr.Jako kdyby si Jařab vystřelil (doslova) ze svojí vlastní enigmatičnosti.Už jenom tím,že vraždící skupinky jsou dvě.Dvojice, kterou vede Vlach, nemá zjevně žádné tajemné úmysly.Ale prostě 'jde v noci na srnečka'. A sejmou Richarda. Řada lidí kritizuje tu televizní formu.Ale mně jednak nevadila.Funguje to.A zároveň je to evokace devadesátých let.Protože to je vlastně pohled zpět zhruba po patnácti letech.V tomhle směru je ten konec vlastně velmi hořký.Jednak je vidět,jak Leo zestárnul a zasáhla ho nějaká choroba.Přirozeny chod života,který s sebou přináší problémy.A zároveň je to metafora 'ochrnuté současnosti', kdy se nepovedlo navázat. ()

Reklama

Raziel_cz 

všechny recenze uživatele

Není to úplně zlé, jenom... no dobře, je to zlé. Ale stejně to má jakési kouzlo. Podivnost na poli asi nejen české kinematografie, u které sice okamžitě pochopíte, čím by strašně moc chtěla být, ale na toho Lynche prostě nemá obsahem, a už vůbec ne technikou. Protože Lynch holt nemá ve svých filmech ochotníky (hlavní role jsou v pohodě, ale vedlejší...), nestříhá v MovieMakeru a ví, co je tripod. Ten neustále se pohybující handheld je prasárna, nemluvě o tom, že je to ještě ke všemu digitál, takže vizuální stránka je tak na úrovni německého porna, a pro jistotu tomu ještě nasazují korunu černobílé pasáže a nekonečné voiceovery. A hudební doprovod, který je náladou naprosto mimo. Narativně je to samozřejmě taky jak z jiné planety – dokud se postavy najednou nerozhodnou, že půjdou na lov. Pak to najednou jde, najednou to má nějaký cíl a je to zajímavé a nechybí i trocha napětí... ale vydrží to jenom asi dvacet minut, než to zase spadne do podivnosti. A bohužel to není podivnost lynchovská, co by měla nějaký skrytý smysl nebo myšlenky. Je to podivné naprosto samoúčelně. Ale stejně to má jakési kouzlo, no. A kvůli tomu jsem to dokoukal a vlastně se ani tolik nenudil. Jenom si říkám, o kolik smysluplnější, lépe natočené a víc "české" by to bylo, kdyby scénář napsal Švandrlík a zrežíroval to Juraj Herz. Mann kann träumen. ()

reqiuem 

všechny recenze uživatele

Opravdu úděsnej film(zvlášť díky nevhodně zvoleným hercům a jejich často afektovaným etudám(záměr?), formě-vizuální stránce je třeba vytknout především zvláštní pohyb v prostoru, který diváka postupně dezorientuje a ten snadno ztrácí přehled o situaci, místě i času, jako vedlejší efekt nadužívání detailů a minimálního nezručného použivání větších celků je film příjemnou ukolébavkou, kterou ale narušuje všudypřítomné bzučení hmyzu- a hudbě). Dvě hvězdičky dávám hlavně díky interpretačnímu výkladu Davida Jařaba, který toho měl evidentně mnoho co říci, avšak filmem se mu to dvakrát nepovedlo. Chápu, proč se projekt zrealizoval a proč se pro něho téma střetu dvou odlišných(a přeci v něčem stejných) kultur stalo neodolatelným námětem. Ačkoliv i zde platí, že šikovná analýza a nápad se dají v umění)filmu zmršit různými způsoby a zároveň obhájit a vynést do nebe, tak se neodvažuju tlumočit dále Jařabovu interpretaci. Ta by ze mě prostě nikdy nevypadla, ale nemyslím si, že by to byla vina jen moji zabedněnosti. Zkrátka"kdo chce psa hladit..." ()

Véča 

všechny recenze uživatele

Po skončení projekce filmu Vaterland jsem dlouhou dobu dokázal jen tupě zírat do zdi,protože sem si nedokázal v hlavě poskládat,co tím chtěl pan režisér říct.rozhodně se nedá filmu upřít,že by na české poměry nebyl originální.Téma točící se okolo lovu kostrounů mohlo pojednávat klidně o problémech rasismu nebo ekologie či něčem úplně jiném.Na začátku a na konci mě hrozně rozčilovala rozklepanost kamery během jízdy autem.Většinu hereckého obsazení pro mě tvořily,kromě Karla Rodena a možná Romana Zacha,naprosto neznámá jména.Ale hlavní vinu na neúspěchu filmu má podle mě nezkušenost původně divadelního režiséra Davida Jařaba. ()

Galerie (13)

Reklama

Reklama