Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Tři exkluzivní automobily překračují hranice a projíždějící polodivokou krajinou. Černá limuzína a dva sportovní roadstery z 60. let ostře kontrastují s polorozbořenými, často zcela opuštěnými usedlostmi, zarostlými cestami a prázdnými kostely. Zvlněná krajina na obzoru pomalu přechází do vrchoviny a pozvolna se z ní vytrácejí stopy moderní civilizace. Blíže neurčené teritorium, blíže neurčený čas a přece se zdá být všechno povědomé. Šest lidí pevně usazených v bezpečí svých automobilů se vrací do míst, se kterými jsou dědičně spjati. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (154)

Red Meat odpad!

všechny recenze uživatele

Nepovedený, nudný a zdlouhavý film. Pokud se nám autor snažil "něco zásadního" sdělit, tak se mu to rozhodně nepodařilo. Tedy minimálně já (ale mám pocit že úplně všichni) jsem to nepochopil a raději ani nechci. Výslednému dojmu rozhodně nepomáhají příšerné herecké výkony (Rodena vyjímaje), fatálně nezvládnutá režie a amatérská kamera. Raději trilogii KAMEŇÁKŮ v kuse, než ještě jednou vidět VATERLAND... ()

ybuko 

všechny recenze uživatele

Konecne cesky film co byl na zdejsi prumer velmi koukatelne technicky natoceny a (aspon pro mne) od zacatku do konce zajimavy a zabavny. Slovem thriller bych ho neoznacil, neni to ani psychologicke drama... Urcite mu tady ale chybi oznaceni, ktere se na csfd pridava i tam kam nepatri: mysteriozni. Malicko mi atmosferou i svou nezaraditelnosti spis nez Lynche pripominal treba puvodniho Wicker mana ( http://www.csfd.cz/film/14276-wicker-man-the ), i kdyz bez podobne silne pointy na konci. Trebaze si tim tak docela jisty nejsem a ta silna pointa tam je, protoze jsem asi stroprocentne nerozkodoval mozaiku ve sklepe. ()

Reklama

tomtomtoma 

všechny recenze uživatele

Vaterland - Lovecký deník je sympatický svým alegorickým podhoubím. Snaží se uchopit vnitřní pocity daného rozložení světa a vztahy propojuje do širších souvislostí. Minulost ožívá v přítomnosti v síle podvědomí a nezkušenosti. Dotýká se rozdílů, podnětů, následků i vlastního viditelného a skrytého uspořádání řádů. Velebí kultivovanost, podléhá živočišné vášni. Neodpustí si jízlivost, ani klukovské uličnictví. Nejviditelnější zbraní jsou obrazové stylizace i přirozené herecké nadchnutí pro věc. Filmu škodí myšlenková náročnost, rozháranost a nejednoznačnost sdělení. Nihilistické odlehčení zvíří oblak prachu, podněcuje rozvoj myšlenek k vynášení trumfů, odpoutává pozornost od vybudovaných základů a konečnou katarzí se stává cynický výsměch. Vaterland není filmem k běžnému použití, ostražitost před konkretizací body k dobru také nepřidávají. Mé hodnocení je oceněním odvahy k vytvoření několikavrstvé alegorie ve stylových barvách nestálosti loajality času. Hlavní postavou rozverného filozofického díla je Richard Czadsky (dobrý Karel Roden), potomek aristokratické vznešenosti, která v moderních humanistických proudech politicko-společenské korektnosti a vyšší ekonomické úrovni znovu vytváří dávný řád. Věci nabírají spád principem domina. Není snadné udržet na vytyčené dráze splašenou životní sílu, ani rozdílné ambice a vnímání života. Skutečnost může přinést rozčarování a chaos tápání. Uhlazenou zdvořilost přináší Jan Willmer (důstojný František Řehák), stárnoucí romantizující vzpomínka vznešené minulosti v zapomnění. Nejzvídavější je Karel Willmer (zajímavý Petr Forman), Janův syn, snažící se pochopit souvislosti a minulost. A hledá vlastní roli v dramatu života. Nejsebevědomější je Max Czadsky (sympatický Vasil Fridrich), Richardův lehkomyslný bratranec. Jeho cesta je nejsobečtější, jeho prozření nejrozvratnější a nejbolestivější. Hlavní ženskou postavou je Karla Czadsky (příjemná Dana Poláková), Richardova manželka s křehkou podstatou duše i cynickým osudem. Z dalších rolí: Richardův mladší a bezstarostnější bratr Vilém Czadsky (příjemný Roman Zach), ostýchavější Richardův bratranec Leo Czadsky (Marek Daniel), nekompromisně ochraňující Janův syn Josef Willmer (Matěj Forman), Vilémova těhotná partnerka Kristín (Adiya Oyunchimeg), místní autorita moci Colben (sympatický Oldřich Vlach), dvojice divočejších domorodých průvodců gijas Joao (Júlio Martín) a Geraldo (José Figueiredo), Janova ukrytá dcera Marie (Miriam Jelínková), či zástupci mystických kostrounů (Jan Jehlička, Pavel Šáro, Vlastimil Hanzal a Žofie Hradilková). Film není určen k běžnému použití, zábavou se stává spletitá síť úvah a myšlenkových pochodů. Rozčarování je podbarveno nihilismem. A filozofující poetika si zaslouží mé uznání. ()

honajz2 

všechny recenze uživatele

Občas to má zajímavě divné scény. Dále chválím dobrou hudbu a i práci se zvukem. Snaha natočit něco, co v Česku není, je samozřejmě chályhodná, jenže pak tu máme ten špatný zbytek, zahrnující špatně vyprávěný děj, občasné nudění i scény naprosto o ničem to srážejí prostě dolů. Ale pokus o Lynche je to zajímavý. 3* ()

Mouzon 

všechny recenze uživatele

To je tak imbecilní a hnusný film - ale jakýsi úchylný vtip zde funguje natolik, že nemohu hodnotit níž. Ta schopnost postav pronášet repliky naprosto neadekvátní dané situaci mi vyrážela dech. Takhle nějak by to dopadlo, kdyby měli KONEC STARÝCH ČASŮ natáčet bratři Coenovi s totálně amatérským vybavením. ()

Galerie (13)

Reklama

Reklama