Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Tři exkluzivní automobily překračují hranice a projíždějící polodivokou krajinou. Černá limuzína a dva sportovní roadstery z 60. let ostře kontrastují s polorozbořenými, často zcela opuštěnými usedlostmi, zarostlými cestami a prázdnými kostely. Zvlněná krajina na obzoru pomalu přechází do vrchoviny a pozvolna se z ní vytrácejí stopy moderní civilizace. Blíže neurčené teritorium, blíže neurčený čas a přece se zdá být všechno povědomé. Šest lidí pevně usazených v bezpečí svých automobilů se vrací do míst, se kterými jsou dědičně spjati. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (154)

mira007 

všechny recenze uživatele

Na tomhle zapomenutém filmu je výborné obsazení aneb jak vypadaly některé dnešní známé tváře za mlada, ale jinak je to takový extrém bizár, ale na druhou stranu to stylem přesně zapadá do filmografie Jařaba. Taková dadaistická roadmovie, kterou jsem racionálně nepochopil. ()

Mouzon 

všechny recenze uživatele

To je tak imbecilní a hnusný film - ale jakýsi úchylný vtip zde funguje natolik, že nemohu hodnotit níž. Ta schopnost postav pronášet repliky naprosto neadekvátní dané situaci mi vyrážela dech. Takhle nějak by to dopadlo, kdyby měli KONEC STARÝCH ČASŮ natáčet bratři Coenovi s totálně amatérským vybavením. ()

Reklama

Véča 

všechny recenze uživatele

Po skončení projekce filmu Vaterland jsem dlouhou dobu dokázal jen tupě zírat do zdi,protože sem si nedokázal v hlavě poskládat,co tím chtěl pan režisér říct.rozhodně se nedá filmu upřít,že by na české poměry nebyl originální.Téma točící se okolo lovu kostrounů mohlo pojednávat klidně o problémech rasismu nebo ekologie či něčem úplně jiném.Na začátku a na konci mě hrozně rozčilovala rozklepanost kamery během jízdy autem.Většinu hereckého obsazení pro mě tvořily,kromě Karla Rodena a možná Romana Zacha,naprosto neznámá jména.Ale hlavní vinu na neúspěchu filmu má podle mě nezkušenost původně divadelního režiséra Davida Jařaba. ()

Iroquaise 

všechny recenze uživatele

Když se dívám na ta hodnocení a komentáře,tak moc nechápu,že to lidi nepřijali.Přitom je to vlastně docela prostej film.Akorát jde jakoby 'ke kořeni'. Svým způsobem to vlastně předjímá hipstery.'To je dědečkovo toto a ono.' ,'Udělám si knír,zúčastním se rituálu a nechám se vyfotit.' Vtipnej je závěr.Jako kdyby si Jařab vystřelil (doslova) ze svojí vlastní enigmatičnosti.Už jenom tím,že vraždící skupinky jsou dvě.Dvojice, kterou vede Vlach, nemá zjevně žádné tajemné úmysly.Ale prostě 'jde v noci na srnečka'. A sejmou Richarda. Řada lidí kritizuje tu televizní formu.Ale mně jednak nevadila.Funguje to.A zároveň je to evokace devadesátých let.Protože to je vlastně pohled zpět zhruba po patnácti letech.V tomhle směru je ten konec vlastně velmi hořký.Jednak je vidět,jak Leo zestárnul a zasáhla ho nějaká choroba.Přirozeny chod života,který s sebou přináší problémy.A zároveň je to metafora 'ochrnuté současnosti', kdy se nepovedlo navázat. ()

MáŠa 

všechny recenze uživatele

Český filmeček, docela jsem se na něj těšil, protože ukázky vypadaly vizuálně dobře, ale teď cítím spíše obrovské sklamání. Příběh je v podstatě o ničem, pakliže během snímku nenaznamenáte takovou ikonu s výjevy a po skončení filmu si nezačnete něco domýšlet. Ano, skryté poselství v tom asi bude, nějakou možná špatnou interpretaci bych měl, za film si kvůli ní znovu pouštět nebudu, protože mi to prostě za to nestojí. Film podle mě mlží až moc, mlží na špatných místech a nepodává důstojné vysvětlení. Žánr taky není jasný. Jako studentská práce na FAMU asi dobrý, ale jako celovečerní film pro masy rozhodně ne. Závěrečná scéna s režisérem to jen potvrzuje. ()

Galerie (13)

Reklama

Reklama