Kamera:
Roger DeakinsHudba:
Carter BurwellHrají:
Frances McDormand, William H. Macy, Steve Buscemi, Harve Presnell, Peter Stormare, Kristin Rudrüd, Tony Denman, Gary Houston, Sally Wingert (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Když je na zasněžené silnici v Severní Dakotě nalezen chladnokrevně zavražděný strážník a dva nevinní kolemjdoucí, Marge Gundersonová, policistka v pokročilém stadiu těhotenství, zahájí vyšetřování, které odhalí nebezpečnou hru chamtivosti a břídilství. Jerry Lundegaard, manžel, otec a obchodník s auty z Minneapolisu, který dlouho trpěl v područí svého bohatého šéfa a tchána, vymyslí propracovaný plán, jehož nedílnou součástí je únos vlastní ženy. Chce za ni výkupné ve výši jednoho milionu dolarů, aby mohl splatit nahromaděné dluhy z hazardu. Jenže všechno, co se může pokazit, se nakonec skutečně pokazí. Pod skrovným a přátelským zevnějškem policistky Gundersonové se totiž skrývá bystrá mysl a nelítostné morální postoje, díky nimž lehce prokoukne odfláknutý a mizerně zahlazený zločin, spáchaný zmatenými, ale velice nebezpečnými únosci. (HBO GO)
(více)Videa (2)
Recenze (1 068)
Bratři Coenovi patří určitě mezi ty lepší režiséry, kteří se v posledních letech podíleli na nějakém tom americkém filmu. Takový Big Lebowski, Bratříčku kde jsi? anebo Muž, který nebyl.. to jsou vynikající díla, která jdou stěží překonat. A přece ještě dříve se jim podařilo dílo nevídané - perfektní skloubení černé komedie a krimi za pomocí všech zúčastněných herců, kteří excelují. Oskarová Frances, zajímavě zábavný Steve, geniálně chladý Peter, nebo roztržitý - tak jak to umí jen on - William. Někdo považuje jako nejlepší film od Coenů Big Lebowskiho, jiní zase Bratříčku... já za jejich nejlepší film považuji Fargo. Pro jeho nezaměnitelný černý humor, obstojné krimi a vynikající herecké výkony. ()
Z Farga si filmoví fanoušci nejčastěji vybaví lidské tělo mizící v drtičce a výrazné tváře ukázkových psychopatů a kriminálníků v podání Steva Buscemiho a Petera Stormareho. Počet mrtvol, které lemují příběh, stejně jako pro Fargo typický černý humor lákají k přirovnání k tarantinovkám. Filmový rukopis mají ale Coenovci odlišný. Jejich humor není prvoplánový, zato chytřejší, posunutý směrem k zžíravé ironii. Coeni si pohrávají s kriminálním žánrem, ale narozdíl od Tarantina to nevyznívá samoúčelně. Porušují konvence nikoliv pro laciný divácký efekt, ale aby zkoumali možnosti rozvoje žánru a dotvářeli atmosféru. Scény šokující brutality kombinují s komikou vyplývající z toho, že hlavní postavy nejsou charismatičtí geniální zločinci, nýbrž nýmandi. Když si nezkušený ambiciózní slaboch s průměrnou inteligencí najme k provedení únosu dva surovce s inteligencí vrat od stodoly, nemůže se divit, že se události rychle vymknou kontrole a řítí samospádem k děsivému průšvihu. Původně to v představách svého pošetilého strůjce měla být precizní chytře vymyšlená akce. Vlivem náhod, ale především neschopností jejich protagonistů se z toho stala krvavá fraška. Coeni budují atmosféru za pomoci kontrastů. Za fasádou měšťácké idyly středostavovské rodinky se skrývá závist, chamtivost a chronická nespokojenost, zasněžená bílá krajina Minnesoty se barví rudou krví. Mimochodem, občanům Minnesoty se vykreslení jejich domoviny Coeny pranic nelíbilo a svým krajanům to taky dali patřičně najevo. Netvrdím, že Fargo je nejlepší coenovský kousek, třeba Muže, který nebyl stavím jednoznačně výš, ale i tak mě svrbí dlaň, abych nenadělil pátou hvězdičku. Fargo má zkrátka hodně co do sebe. Celkový dojem: 85 %. ()
(1001) Nejzábavnější Coeni? To by byla panečku motivace tenhle film strhat, že nenaplňuje očekávání. Největší švanda ale je, že tyhle a jiné podobné nálepky dávají filmům diváci, filmy samy od sebe nejsou nic. Nebo tak něco. Toliko k filozofickým myšlenkám, jež se obvykle u komentářů objevují. Nebo by měly, ale co já vím. Dále bych chtěla vyjádřit obdiv scénáři a figurám v něm vylíčeným, neboť v tom tkví klíč k úspěchu - výrazné typy obsazené výraznými herci. Výrazně. Ráda bych proto vyzdvihla práci lidí, kteří rozhodli, že postavy budou hrány těmi lidmi, kterými jsou nakonec hrány. Také bych chtěla ocenit úsilí 12 otců poutníků, kteří někdy kolem roku 1607 zcivilizovali barbarský Nový svět a položili tak základy společnosti, ze které si tento film utahuje. Chtěla bych, aby William H. Macy věděl, jak moc pro mě znamenají jeho modré oči a žabí ústa roztažená do úsměvu, když dělá, že je šťastný a že už odeslal ta sériová čísla vozidel. A nakonec bych chtěla poděkovat mé matce, že mě porodila a umožnila mi, abych napsala tento komentář. ()
Bratři Coeni a jejich epos, který už asi nikdy nepřekonají. Jejich styl mám docela rád. Hlavně díky jejich humoru a stylu, kterým film natočili. Svižně, rychle, ale jen ve chvíli, kdy se má něco dít. Když je klídek, tak hlavně zábavně a originálně. A to je dobrá kombinace. U Farga hlavně převládá násilí, což je docela problém, ale na černý humor si určitě čas také udělají. Občas tam někdo s nějakou pekelnou hláškou zaperlí, což určitě potěší, protože jinak je tohle psychotickej film jak poleno. Například dva hlavní nepřátelé. Steve Buscemi a Peter Stormare nemohli bejt vybráni lépe. U nich je to lotrovství vidět na očích, proto se na to tak hezky kouká. Popravdě díky tomu, že v tom oni dva jsou, jsem vydržel Fargo zkouknout až do konce. Díky ním to má neskutečný náboj. Jinak by to dle mého zas tak velké hodnocení mít nemuselo. Divák v dnešní době řeší ve filmu násilí. Ať se podívá na Fargo, řek bych, že si to asi rozmyslí a bude mlčet. Pro diváky, kteří násilím opovrhují, nechť okusí Fargo. Násilí by bylo, ale tak trošku netradiční formou. No a ten závěr, ten v každým asi trošek citu, jestli ještě nějakej během sledování má, kompletně zlomí a ten osamocen odplave do širého oceánu, protože to z Vás vyvaří mozek. ()
Scénář: Joel Coen, Ethan Coen .. Byl takovej srandovní… Už samotný, fikcí obalený scénář, kombinující lidskou touhu po penězích s lidskou naivitou a hloupostí je extra povedený. Zbytek dotváří pozvolná, ale přesná režie v poklidném tempu s důrazem na chladnou atmosféru, danou nejen počasím. Zdůraznit mrazivou krutost i v těch nejmenších drobnostech, to jim jde moc dobře. Herecky pak drží snímek celé osazenstvo, zvláště můj oblíbený představitel bezelstných/amorálních hlupáčků William H. Macy, který byl rozhodně vhodnější kandidát na Oscara za vedlejší roli. _ Tohle je ta pravá země, která není pro starý!! Je pro fajnšmekry!! _ Coeni No. 1. _ 95%. ()
Galerie (50)
Zajímavosti (63)
- K veľkej fanúšičke filmu patrí aj herečka Courteney Cox. (Msscastillo)
- Snímek obsahuje odkazy na filmy Stanleyho Kubricka – Mechanický pomeranč (1971), Osvícení (1980) a Olověná vesta (1987). (Kulmon)
Reklama