Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Jako malý kluk jezdil Max Skinner na prázdniny ke strýci Henrymu, který miloval Francii, víno a Provence. Proto se tam odstěhoval, žil v malém zámečku a byl majitelem rozsáhlých vinic. Na nich pěstoval víno jeho vinař Francis Duflot s manželkou Ludivine. Když Max vyrostl, stal se z něj poněkud bezohledný makléř na londýnské burze. Aby vydělal peníze, neštítí se ani podrazů. A na strýce skoro zapomněl – neviděl ho už deset let... Právě když se Maxovi podaří další vypečený kousek na burze, za který ho všichni proklínají, dozví se, že strýc Henry zemřel. Jelikož nezanechal závěť a jiný přímý příbuzný není znám, zámeček i vinice mají připadnout jemu. Max odlétá do Provence, kde se má setkat s notářkou Auzetovou. Odjel právě včas – jeho poslední burzovní operace vyvolala velké pohoršení a chce s ním hovořit i majitel jeho makléřské firmy Sir Nigel... V Provence se Max setkává s Francisem a Ludivine, zjišťuje, že zámeček není v nejlepším stavu, a zdá se mu, že ani víno není dobré. Spíš hodně špatné. Ovšem stejně nemá v úmyslu si panství ponechat. Ihned kontaktuje svého realitního agenta a přítele Charlieho Willise a pověří ho, aby hledat zájemce. To se ovšem nelíbí Francisovi, který strávil většinu života po boku Henryho na vinici. Zatím ale musí spolu s Maxem zahájit „velký úklid“, aby staré obydlí vypadalo alespoň trochu k světu... Stejně jako na burze se Max často chová bezohledně i jinde. Když telefonuje v autě, málem srazí na kole jedoucí místní číšnici Fanny Chenalovou a ujede. Když se chystá urychleně odletět zpět do Londýna, omylem spadne do silné vrstvy listí ve vypuštěném bazénu a nemůže se dostat ven, kde zůstal i jeho mobil. Asistentka Gemma ho shání marně a Sir Nigel ho na týden suspenduje... V bazénu ho shodou okolností objeví právě Fanny. Aby ho potrestala za nehorázné chování, napustí bazén vodou. Teprve potom se Max vyškrábe ven a nakonec zůstává několik dní v Provence. Pomalu se mu vracejí vzpomínky na dětství a strýce Henryho, kterého skutečně miloval, stejně jako strýc jeho, přestože si později o jeho charakteru nedělal žádné iluze. Pak se však náhle objeví mladá Američanka Christie Robertsová a prohlásí, že je Henryho nemanželská dcera. Zatímco Charlie se obává, že by to mohlo zhatit rychlý prodej panství, Max hlasitě prohlašuje, že jeho strýc by nikdy Američance dítě neudělal. Christie je zaražená: nechtěla peníze ani vinice – přestože vínu rozumí, pracovala na vinicích v Kalifornii – chtěla jen poznat svého otce, protože nevěděla, že už je mrtvý. Dívka se rozhodne co nejdřív odjet. Zatímco Charlie z Londýna hlásí, že o zámeček s vinicemi je obrovský zájem, Max si pomalu zvyká na docela jiný život v Provence. Vyhledá Fanny, která pracuje v místní restauraci, a omluví se jí za své chování na silnici. Nakonec se mu podaří ji pozvat na schůzku a brzy se stanou milenci. Už jednou zklamaná Fanny ale počítá s tím, že Max brzy odjede navždy a nic od jejich sblížení nečeká... (TV Prima)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (1 064)

akisha 

všechny recenze uživatele

Nic proti tomu, že se Ridley rozhodl sfilmovat zrovna takovou profláklou látku o nápravě prohnilýho bankéře na francouzským venkově, ale čekala jsem asi trochu víc, než jen skutečně klasickej vývoj příběhu, naprosto očekávanej konec a nepříliš originální postavy a jejich charaktery. Kdo ví, jestli se to vůbec dá natočit jinak a líp, ale zrovna u Ridleyho bych tomu věřila, dokud jsem to neviděla. Jinak je to samozřejmě funkční po všech stránkách, hlavně po stránce chlapáctví a herectví Russella Crowea, vtipných dialogů a scének a té příjemně klidové atmosféře. Film se ale do mě nijak neotiskl, jen mě ohromil nádhernými záběry na zamlžená francouzská rána, což se sice počítá, ale super film to z toho neudělá. A rozhodně by prospělo trochu zkrátit stopáž. Svoje fandy si ale tahle pohodovka určitě najde. ()

Skejpr 

všechny recenze uživatele

Ridley scott rozhodně umí točit i malé filmy. Dobrý ročník je toho nad slunce jasnějším důkazem. Příběh sice jedoduchý a možná až příliš automaticky laskavý (což je pravděpodobně jeho největší mínus - jeho až přehnaná laskavost) ale natočený, jak u Ridleyho filmů zvykem, s naprstou pečlivostí, citem pro světlo, detail, se skvělými herci a krásnou hudbou. A především neuvěřitelně svěží a vtipný. O filmu se nikde příliš nemluvilo, ale vyklubalo se z něho jedno z nejpříjemnějších překvapení tohoto roku. Už jenom neuvěřitelně vtipná dvouminutová pasáž s obchodem s akciemi, hned na úvodu by vystačila na celý film. Naštětí ale nemusí. ()

Reklama

Superpero 

všechny recenze uživatele

Čekal jsem jen takovou tu klasickou příjemnou komedii a dostal jsem o mnoho víc. Dobrý ročník je film vyzrálý jak víno. Všechny ingredience jsou v něm namíchány přesně a já jsem se kvůli němu musel potýkat s touhou po klidném požitkářském životě ve Francii. Jen tak mimochodem Russell Crowe zahraje fakt všechno, Marion Cotillard chci domů a Ridley Scott má u mě za tuhle svižnou pohodičku další plusový body. ()

TeeAge 

všechny recenze uživatele

| Scenár: Marc Klein / Novela: Peter Mayle | Hudba: Marc Streitenfeld | Produkcia: Ridley Scott | Distribúcia: 20th Century Fox | Rozpočet: 35 miliónov $ | Tržby: 42,064,105$ | Krásny film o nachádzaní pravého zmyslu života. Harmónia... kľud... vášeň... to sú tie elementy, ktoré človek celý život hľadá, no len ťažko ich nájde. ()

Gemini 

všechny recenze uživatele

Dobrých ročníků vyprodukovalo světové vinařství bezpočet. Tak velký, že vám splývají, pokud nejste skutečný znalec. Tady vám ale ani znalectví nepomůže, žádný jedinečný buket nečekejte. Ridley Scott totiž natočil řemeslně jak jinak než precizní produkt bez chuti či zápachu. Lehce omšelý čtyřicátník Crowe - který tu má s ohledem na věk hlavních romantických postav být možná i mladší než ženská hrdinka - se tu má bezhlavě na první pohled zamilovat (tedy na první pohled fyzicky, na druhý potom i srdcem) do třicetileté Marion, a objevit krásu a pohodu života v Provence. Jako reklama pro zmíněný subdepartement vynikající. Jako romantická komedie nefunkční. Chemie schází, a biofarmařením to rozhodně neodůvodníte;) Příběhové peripetie nebyly špatné,a pokud jde o hlavní linii, tak musíte jednoznačně vědět, do čeho jdete, pokud jste někdy nějaký film z daného žánru viděli, ale byl začátek, byl prostředek, byl konec, a já jsem šel pryč bez jediného okamžiku, kdy bych si řekl "jo, tak tohle je fajn" - jen jsem se uchechtl žlutému Smartu a Lanci Armstrongovi. Znám lidi, kterým to celé přijde úžasné, ale taky znám jejich filmový vkus a lásku k Francii;) Klobouk dolů za odvahu pana Scotta, že se vydal vstříc jemu zatím neznámému žánru, ale odvaha se cení jen do určité míry. A ta míra je rozhodně kratší než pomalu dvě hodiny. O HODNĚ kratší. 60%. ()

Galerie (69)

Zajímavosti (17)

  • Co bylo pro velkofilmům uvyklého režiséra Ridleyho Scotta na natáčení pár kilometrů od vlastního domu nejtěžší? „Moc se v poledne a večer nepřejídat, moc toho odpoledne nevypít, ráno vstát a jet z vlastního domu do práce autem, aniž bych měl pocit viny… a to je tak všechno.“ (NIRO)
  • Když se na Russella Crowea (Max Skinner) v bahnitém bazénu měly valit hektolitry vody, sám si vyžádal kameru a osobně pořídil několik záběrů. (Siriuss)

Související novinky

Navštivte lokace slavných filmových scén!

Navštivte lokace slavných filmových scén!

09.04.2022

Přemýšlíte, kam letos na dovolenou? Máme pro vás tip na tři destinace, které vám učarují stejně jako tvůrcům ikonických děl světové kinematografie. 1. Maroko - Středověké medíny, barvami hýřící… (více)

Zemřel britský herec Albert Finney

Zemřel britský herec Albert Finney

08.02.2019

Ve věku 82 let zemřel britský herec Albert Finney, známý například z filmů Velká ryba nebo Dobrý ročník. Finney byl pětkrát nominovaný na Oscara, v roce 2003 pak získal Zlatý glób za hlavní roli v… (více)

Karlík a továrna na mrtvoly

Karlík a továrna na mrtvoly

17.09.2012

Rozhodnutí čím dál úspěšnější kabelové stanice A&E (letos masivně zabodovala westernovou detektivkou Longmire) natočit seriálový prequel k slavnému Hitchcockovu Psychu zpočátku neznělo jako… (více)

Nikdy se nikomu nezavděčíš

Nikdy se nikomu nezavděčíš

11.01.2007

Každý měl aspoň jednou v životě ten problém, že ať udělá cokoliv sebelepšího, tak se někdo musí ozvat hlasem nespokojeným. Tahle životní moudrost platí dvojnásob ve filmovém průmyslu. Před několika… (více)

Reklama

Reklama