Režie:
Tony ScottScénář:
Richard KellyKamera:
Dan MindelHudba:
Harry Gregson-WilliamsHrají:
Keira Knightley, Mena Suvari, Édgar Ramírez, Mickey Rourke, Jacqueline Bisset, Christopher Walken, Delroy Lindo, Lucy Liu, Mo'Nique, Macy Gray (více)Obsahy(2)
Domino (Keira Knightley) se narodila do světa luxusu a milovala nade vše svobodu a nezávislost. Opustila kariéru modelky a stala se členkou komanda zabývajícího se chytáním uprchlíků. Začala tak kariéru lovkyně lidí. Film je natočen podle skutečné události. (oficiální text distributora)
Videa (2)
Recenze (475)
Maximálně akční a nabroušené, s viditelným rukopisem Tonyho Scotta. Jeho filmy se mi začínají líbit. A to dost. Snad jediný zápor tohoto filmu bych shledala v ději. Domino se žene rychlým, nebezpečným tempem kupředu, za doprovodu až příliš častého a zběsilého střihu. Do toho na nás Tony valí spoustu dějových schémat, informací o postavách a jejich činech, takže jsem byla až příliš v zajetí speedového nadopování, což spělo k tomu, že jsem zhruba po druhé polovině filmu přestávala vědět, kdo, co, jak a proč. Herecké obsazení je pro mě královským trumfem. Keira Knightley, roztomilá, půvabná a nevinně vypadající herečka, povětšinou ztvárňující všemožné hraběnky a sličné dívky v honosných šatech v historických filmech, zde jako totální drsňačka, v obklopení zbraní a s věčně zapálenou cigaretou. Právě tento rozdíl byl základem a excelentní volbou pana Scotta. Keira se do své, zcela odlišné role, jež doposud ztvárňovala, adaptovala dokonale. Její postavu, jakousi frajerskou holku Domino, jsem jí bez okolků uvěřila od začátku až do konce. A nadmíru nádherně drsný, potetovaný a svalnatý borec Mickey Rourke opět v roli kriminální postavy, jak to mám v jeho případě ráda. A do toho skvěle pasující hudba Harry Gregsona-Williamse, která se mi velmi zalíbila již v Telefonní budce. ()
… aneb kterak jsem se stal epileptikem a ještě si to náležitě užil. Tony Scott se rozhodl udělat dvojhodinový videoklip. A ten se mu povedl na výbornou. Stylizované až na samou hranici únosnosti, ale naštěstí ne za ní. Být citlivěji sestříhán (v rámci stopáže, nikoli střihu jako takového), tak mohl být výsledek ještě lepší. ()
Scottův epileptický střih a kamerové filtry mám velmi rád. Svým způsobem bych ho dokonce nazval průkopníkem v daném oboru. Ovšem Domino je obsahově natolik neatraktivní, neodpovídající, odtažité a studené, že jsem mu bohužel nepřišel na chuť. Keira Knightley může být sebedrsnější, vizuálně to může být sebevětší divočina a stejně mi to přijde jako nepřehledná povídačka na dobrou noc. Akce je minimum a když, tak je formálně přehypovaná do takových rozměrů, že je sice nesmírně cool, ovšem vyčíst z ní cokoliv je nadmíru těžké. Hudba se jednoznačně opakuje z Man On Fire a kdo to nezaregistroval/neslyšel nechť si nechá profouknout uši. Příběh lovkyně lidí jednoduše dějově nemá tu potřebnou šťávu, ač je to vizuální divočina a prvotřídní surová, neučesaná, nespoutaná řezničina. ()
Neznášam Scottovu hru s farebnými filtrami, prepáleným svetlom a podobnými hračkami, a práve v Domino je ich azda najviac za celú jeho kariéru s tragickým koncom. Čo sa týka filmu, netuším, či chcel režisér, alebo azda scenárista parodovať sám svoje dielo, ale na film podľa skutočným udalostí je Domino prehnané, afektované a neskutočne prekombinované. Zato Keira je skvelá a v drsnom rebelskom štýle jej to sekne. Prekvapivo až tak nevadil mne nepríliš sympatický Miky Rúrka a neprekvapivo zasa Ramírez. Výborná Lucy Liu a letmo odbavený Christopher Walken, to sa len tak v jednom filme nevidí. Ale čo už. Ešteže aj neskôr točil Scott lepšie filmy. ()
Ve svém vrcholném díle Tony Scott ztvárnil bláznivou báchorku inspirovanou divokým životem reálné lovkyně lidí jako impresivní trip, který divákům navozuje zjitřené vnímání za vlasy přitaženého vyprávění. Proměnlivou rychlostí snímání, nestandardním procesem vyvolávání materiálu, epilepticky těkavou kamerou a frenetickým střihem proměňuje filmové plátno v kinetický obraz, kde se sama struktura i matérie filmu stávají viditelné a hmatatelné. Sytě barevné záběry skládané přes sebe a pohyby kamery se stávají ekvivalenty masivních nánosů barev a tahů štětce, přičemž střídavě evokují malby fauvistů, futuristů i německých expresionistů. ()
Galerie (53)
Photo © Filmag
Zajímavosti (30)
- Tetování "Tears in the Rain" na Dominině krku je odkazem na jeden z nejoblíbenějších snímků Tonyho Scotta. Jde samozřejmě o bratrovu kultovní temnou sci-fi Blade Runner. V něm ke konci filmu postava androida Battyho pronese v dešti slavnou větu: ""All those moments... will be lost in time... like... tears... in rain..." (DaViD´82)
- Richard Kelly byl požádán o napsání scénáře poté, co Tony Scott přečetl jeho scénář k filmu Apokalypsa (2006). (3DD!3)
- Jacqueline Bisset, jež hrála matku Domino, se blízce znala se skutečnou matkou Domino, Paulene Stone. (HellFire)
Reklama