Nastala chyba při přehrávání videa.
  • T2
    ***

    Rozpočet $85miliónovTržby USA $57,490,508Tržby Celosvetovo $162,242,962Tržby za predaj DVD v USA $32,829,484 //počet predaných kusov 2,388,588║ Jeden z tých filmov čo sú v zabalené v celkom peknom obale(vizuále) a tak nehorázne prázdne, že na danej ploche dohromady nič preborné čo by mohlo potešiť či upútať nepovedia. No je to škoda, lebo obsadenie ako Zhang Zi Yi, Michelle Yeoh či Ken Watanabe na to potenciál malo aby nám mohlo predviesť strhujúcejšie divadielko. Takto to je len nijak moc zaujímavý priemer z niekoľkými peknými momentakmi. /videl v kine: 65%/(2.5.2006)

  • Amarcord_1
    ****

    85% - Gejša mě ohromně překvapila. Neznal jsem tvůrce, jen jsem věděl že jde o film USA z japonského prostředí, a tudíž patrně o nějakou naivní slátaninu s drahou výpravou. V kině jsem pak byl svědkem překrásné podívané. Po vizuální stránce je film extrémně zábavný od začátku do konce. Hlavní klad jsem ale poznal v hudbě. Neměla sice snahu chovat se "autenticky", a zní po celou dobu jako dokonalé klasické řemeslo bezchybného Johna Williamse, jež japonskou atmosféru bez filmu samotného těžko vyvolá, ale angažování hvězd vážné hudby pro houslová a violoncellová sóla vše napravilo. Celou atmosféru nejen podpořilo, ale z velké části i vybudovalo. Itzhak Perlman (jehož znáte např. z hudby k Schindlerovu seznamu) a Yo-Yo Ma (např. Tygr a drak) mi zde vyrazili dech. Vůbec bych nečekal, že se ti dva někdy sejdou za účelem nahrát hudbu pro film. Gejša je krásný film, kde je na co koukat, a co poslouchat. Pátou hvězdičku bych dal za japonštější atmosféru, a něco, po čem bych měl touhu vidět to podruhé.(14.3.2006)

  • Fr
    ***

    Nenarodila se jako gejša. Tak, jako ještě mnohokrát v jejím neobyčejném životě, zasáhl osud. Narodila se v roce Kohouta a bylo jí 9 let, když ji rodina prodala. Bylo lepší zapomenout na všechno co bylo, protože se z ní měla stát umělkyně.... . Tanečky, cupitání, zpívání, intriky a krásné barvy – to vše na vás čeká. Ale bohužel bez nějaké větší akce (i když, co by tak asi akčního mohli dělat? Hmmm, ale to by byl asi jinej žánr). Takže nuda. Pokuď se teda zrovna nechystáte vstoupit do kurzu. Jsou však pasáže, které jsou krásné. Třeba Ziyi Zhang. Je to však zoufale málo. Gejša by měla dát víc. A nemusí to být vůbec mizuage. I když....(13.10.2006)

  • kiddo
    ****

    Je zajímavé číst některé názory, které Gejšu vnímají jako interpretaci japonské kultury pro nás Evropany, když tradiční japonská kultura je založena především na minimalismu. Což je hodnota, kterou Gejši vytýkat určitě nikdo nebude. Gejša je nádherně natočenou pohlednicí, která zůstala někde na půli cesty mezi euroamerickým vnímáním cizince a japonskou zdomácnělostí a z které exotičnost jen čpí. Měkké světlo, zářivé barvy i důsledné vypichování reálií, jež máme s Japonskem spojeny - vše dýchá fascinací neznámým prostředím a Marshall Japonsko 20. let minulého století zobrazuje takřka jako nepoznaný ráj na zemi. Co se týče dějové kompozice snímku, představuje Gejša svou epičností a dopodrobna propracovanou narací jakousi filmovou verzi těch nejlepších románů z období vrcholného realismu (aby ne, když stejný punc má údajně i mnou dosud nečtená předloha). V oblasti dramaturgie ovšem film trpí především překotným vývojem postav, jejichž vnitřní proměna a v případě Sayuri i upevňování charakteru nejen že nemá podobu postupného procesu , ale často za ní nestojí ani žádný očividný impuls a změna hrdinů je nám znenadání jednoduše předložena jako fakt, o němž se nebude dále diskutovat. Gejša tak mimo to ve výsledku zaujme symbolickým střetem bývalých konkurentek Gong Li a Zhang Ziyi a samozřejmě neuvěřitelně kostrbatou angličtinou, která vám svou roztomilostí zabrání brát historku o Popelce vážněji než jako příjemné odreagování se u čumkarty z cizích krajů.(18.2.2007)

  • sniper18
    ****

    Je to celkom dobrá historická dráma z americkej produkcie. Má dosť dobrý príbeh o dievčati, ktorá je v detstve predaná, aby sa stala gejšou, s čím vôbec nie je spokojná, ale časom pochopí ich pravú podstatu a chce sa stať tou najlepšou vôbec, ale na tejto ceste ju čaká mnoho problémov, či už krutá konkurentka alebo láska. Spracovanie je celkom slušné, film sa po celý čas nikde neponáhľa, takže tempo má pomerne pomalé, ale s tým nemám problém, dej je takmer po celý čas zaujímavý, úvodných štyridsať minút sa venuje detstvu hlavnej hrdinky, ktorá so svojim osudom nie je zmierená a tak robí len problémy, ale potom sa jej to zapáči a začne najlepšia časť filmu, kedy je už dospelá, postupne sa vypracováva až na vrchol a zaujme tématika s predávaním nepoškvrnenosti, ale posledná polhodina po vojne síce tiež nie je zlá, ale ani ma moc nezaujala, za predchádzajúcim dianím výrazne zaostáva. Ale tento film má jeden veľký problém, točili ho američania, ktorí evidentne nič nepochopili a tak to aj dopadlo, film sa venuje japonskej tématike gejší a pritom som za celý čas ani na okamih z filmu nepocítil nič japonského. Herecké obsadenie je diskutabilné, na jednej strane som s ním veľmi spokojný, v hlavných úlohách trojica mojich veľmi obľúbených herečiek Ziyi Zhang, Michelle Yeoh a Gong Li a k tomu mnoho dobre obsadených vedľajších postáv ako Ken Watanabe, Cary-Hiroyuki Tagawa a podobne, ale zároveň točiť film o japonských ženách a obsadiť ho čínskymi herečkami, tak to už prekračuje akékoľvek hranice zdravého rozumu. Réžia síce vizuálne film zvládla, pekne sa na to pozerá, je tu vydarená kamera, ale z filmu omnoho viac cítiť čínsku atmosféru ako japonskú a to nemyslím po stránke obsadenia, dokonca ešte aj hudba je čínsky ladená, takže réžiu moc chváliť nemôžem, ale technická stránka je prvotriedna. Keď maximálne prestanem využívať rozum, tak tento film chválim, príbeh, herecké výkony, vizuál, to všetko je na tom dobre, ale točiť japonský film takto čínsky, to skutočne dokážu len američania. 73%(19.6.2007)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace