Nastala chyba při přehrávání videa.
  • tron
    ****

    „U nás tomu hovoríme manželstvo.“ GEJŠU mal pôvodne nakrúcať Steven Spielberg (ešte v čase, keď sa projekt volal „Pamäte Gejši“ resp. „Gejšine pamäte“), nakoniec sa ale uspokojil „len“ s produkciou a na réžiu najal Roba Marshalla (za muzikál CHICAGO bol nominovaný na Oscara) a do rúk mu zveril obrovský rozpočet (cirka 90.000 000 USD), ktorý je vidieť snáď z úplne každého záberu. Farebná vizuálna stránka (máte pocit, že aj najobyčajnejšie pero stálo celý majetok, nevraviac o bohatých interiéroch budov a prírodných exteriéroch s páperím, poletujúcim vzduchom) berie dych, ale kvôli vysokej minutáži (predsa len, skoro dve a pol hodiny) hrozí, že i najprepracovanejšia výprava začne nudiť. GEJŠA má našťastie po ruke aj disciplinované herecké obsadenie (ktorému podľa očakávaní dominuje znova výborný Ken Watanabe ako „muž, ktorý raz dievčatku kúpil ovocnú zmrzlinu“), silný príbeh a fascinujúci motív gejší. To by jeden neveril, ako namotajú fanúšika Votrelcov.(16.8.2009)

  • AngelAngie
    ***

    Film jsem viděla 3x, bohužel na to třetí shlédnutí jsem zjístila, že mi film nemá co dát, že výjimečný zážitek to pro mě byl jen na první dvě shlédnutí a dnes už mě nebaví...(28.5.2006)

  • Galadriel
    ***

    Zajímavě zpracované zákulisí v nám v podstatě neznámé kultuře, exotické prostředí a to vše neskutečně hezky a výpravně natočené. Kromě vizuální stánky je krásná i ta hudební, která sice na samostatný poslech nepůsobí moc japonsky (resp. spousta pasáží z také "východně-exotického" soundtracku Johna Williamse Sedm let v Tibetu zní dost podobně, přestože jde o naprosto jiný film z úplně jiné kultury), přesto zní nádherně nejen ve filmu, ale i na samostatný poslech (dominantní housle a cello). Bohužel film má i své zápory - jednak dost dlouhou stopáž (bylo sice pořád na co se dívat, ale po čase se i to krásné okouká) a hlavně dost stupidní příběh - exotika neexotika, jde v podstatě o normální americkou romanci (akorát místo kluka si gejša hledá cosi jako "sponzora") a na tu je víc jak 2 hodiny trochu moc. Nehledě na to, že při takovém příběhu spolu s megavýpravou a barevnými kostýmy nám tu vznikl docela pořádný kýč.(1.4.2007)

  • mandes
    *****

    rozpočet : $85 million tržby celosvetovo : $162,242,962(23.1.2007)

  • kiddo
    ****

    Je zajímavé číst některé názory, které Gejšu vnímají jako interpretaci japonské kultury pro nás Evropany, když tradiční japonská kultura je založena především na minimalismu. Což je hodnota, kterou Gejši vytýkat určitě nikdo nebude. Gejša je nádherně natočenou pohlednicí, která zůstala někde na půli cesty mezi euroamerickým vnímáním cizince a japonskou zdomácnělostí a z které exotičnost jen čpí. Měkké světlo, zářivé barvy i důsledné vypichování reálií, jež máme s Japonskem spojeny - vše dýchá fascinací neznámým prostředím a Marshall Japonsko 20. let minulého století zobrazuje takřka jako nepoznaný ráj na zemi. Co se týče dějové kompozice snímku, představuje Gejša svou epičností a dopodrobna propracovanou narací jakousi filmovou verzi těch nejlepších románů z období vrcholného realismu (aby ne, když stejný punc má údajně i mnou dosud nečtená předloha). V oblasti dramaturgie ovšem film trpí především překotným vývojem postav, jejichž vnitřní proměna a v případě Sayuri i upevňování charakteru nejen že nemá podobu postupného procesu , ale často za ní nestojí ani žádný očividný impuls a změna hrdinů je nám znenadání jednoduše předložena jako fakt, o němž se nebude dále diskutovat. Gejša tak mimo to ve výsledku zaujme symbolickým střetem bývalých konkurentek Gong Li a Zhang Ziyi a samozřejmě neuvěřitelně kostrbatou angličtinou, která vám svou roztomilostí zabrání brát historku o Popelce vážněji než jako příjemné odreagování se u čumkarty z cizích krajů.(18.2.2007)

  • Li Gong

  • - Mezi filmem a původní literární předlohou lze najít několik odlišností. Když se například Sajuri (Ziyi Zhang), matka Chiyo (Suzuka Ohgo), ptá, kolik je jí let, tetička odpoví, že je narozená v roce kohouta, ale v knize je v roce Opice. Dívce, která je mladší sestrou Hatsumomo (Li Gong), dále říkají Tykev, zatímco v knize je to Dýně. Sajurino mizuage ve filmu je prodáno za 15 000 jenů, v knize přitom za 11 500 jenů. (Aneta55)

  • - John Williams se kvůli tomu, aby mohl dělat hudbu k filmu, vzdal tradiční úlohy skladatele série Harry Potter, a tak ho v dílu Ohnivý pohár zaskočil Patrick Doyle. (imro)

  • - Gejši nebyly vychovávány jako prostitutky, jak si mnoho lidí domýšlí. Jednalo se o společnice, které měly obratně zvládat konverzaci a tanec a byly po kulturní stránce všeobecně vzdělané. (San Miguel)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace