Režie:
Christophe GansScénář:
Roger AvaryKamera:
Dan LaustsenHrají:
Radha Mitchell, Sean Bean, Jodelle Ferland, Kim Coates, Deborah Kara Unger, Alice Krige, Nicky Guadagni, Laurie Holden, Roberto Campanella, Stephen R. Hart (více)Obsahy(2)
Rose, která má smrtelně nemocnou dcerku, se chopí poslední šance a vydá se za starou léčitelkou. Bohužel však zabloudí do tajemného a opuštěného městečka jménem Silent Hill, kde nakonec svou holčičku ztratí. Rose se při jejím hledání stále hlouběji zaplétá do ponuré historie města, které je mrtvé jen na první pohled. V temných koutech totiž něco číhá… a nemá to zrovna dobré úmysly. Silent Hill je ve světě počítačových her jednou z nejpopulárnějších herních sérií survival hororů, do níž patří např. i Resident Evil. Silent Hill však nestaví na zombies a roztrhaných vnitřnostech, mnohem raději diváka straší po vzoru klasických japonských hororů a představuje mu monstra jak z deníčku nejslavnějších kubistů. Výsledkem je vysoce originální herní koncept, který učaroval i Rogeru Avarymu (scénárista Pulp Fiction), který se rozhodl sepsat scénář, s podporou autora původní hry, Akiry Yamaoky z Konami. Silent Hill režíruje Christophe Gans, zodpovědný za Bratrstvo vlků. (oficiální text distributora)
(více)Videa (2)
Recenze (1 092)
První polovina a úplný závěr jsou hodně dobrý - ten kontrast mezi prosluněným domem a Silent Hillem, atmosféra "ghost city", ve kterém sněží popel a v řádně zatuchlé a plesnivé škole pobíhají zakrslé potvory a dějí se zvláštní věci... Navíc skvěle fanaticky démonická Alice Krige, jenže - to, co se dělo od vstupu do démonova pokoje až těsně před úplný konec mě ani trochu nenadchlo. Měla jsem najednou pocit, že se dívám najednou na úplnějiný film. Atmosféra pryč a jediné co zbylo - tuna krve á la teenagerovská vyvražďovačka. Velká škoda, protože začátek vypadal taaaak slibně. ()
Hlavne v prvej polovici vizuálne úchvatný horor. Všetku silu čerpá z pôsobivej výpravy, zvuku a solídneho herectva. Ale čím viacej skrytého napokon odkrýva, tým viac sa stáva obsahovo predvídateľnejším, stavaným iba na efekt. Medzi hernými adaptáciami ako Resident Evil alebo Doom však jasný víťaz. Napokon, ide o solídnu áčkovú produkciu. ()
Domů, domů! SILENT HILL !! Je tedy čas vydat se na cestu!.... Bavila mě vizuální stránka se zajímavou kamerou. A parádní zvuk! Díky zpracování si vobčas opravdu připadám jako ve hře a navíc mě to podpráhově nutí si ji zahrát. Seděl mně vypravěčskej styl, protože jsem ochotnej přimout postupný odhalování tajemství na úkor krve (dočasně!) a nesmyslnejch vražd. A za odměnu se mi dostalo pravdy... ()
Pod dohledem japonské herní firmy Konami a zaštítěn americkými penězi se francouzský režisér Christophe Gans vyhnul zásadní chybě filmových adaptací videoher a oproti předchozí praxi film podřizuje herním postupům. Příběh zachovává prvky adventur a vrstvení událostí podle levelové struktury. Hlavní devizou zůstává udržování pocitu permanentního strachu, k čemuž naopak slouží čistě filmové prostředky, a tělesný horor děsící deformovanými humanoidními těly. ()
Já jako hrou naprosto nedotčen jsem nic nečekal. Od herních adaptací by to myslím měla být rutina, nic nečekat. Silent Hill vede mezi ostatními hlavně svou atmosférou a zpracováním. Výprava je opravdu nádherná, propracovaná, barevnými filtry naprosto změněná od skutečnosti. Nevěřili byste, co udělají filtry. Ve filmu o filmu bylo vidět, že většina záběrů je točená za normálního světla, kde jsou ty doby, kdy filmaři čekali na to pravé denní světlo. Teď si ho udělají. Taky jsem se tam dozvěděl, že většina masek a triků nebyla digitálních, ale latexových. Jak chlapík s nohama za zády (mimochodem to byl školník), plivající obyvatelé městečka, tak těch dvacet sestřiček ve finále v nemocnici, či ten Red Pyramid s dokonce i skutečnou kudlou, které opravdu museli uhýbat, jinak by je rozpárala! Mimochodem toho Pyramiďáka hrál stejnej chlapík, jako toho s nohama za zády. Všechno to byl prostě dokonale nabarvenej latex a pohyby byly puštěný rychleji. Jenže co se mě týká, tak kromě atmosféry a výpravy nedokázal tenhle film nabídnout už nic. Ve světě jsem se ztrácel, souvislosti mi nedocházely naprosto nikdy (při filmu o filmu jsem si jen říkal: Jó, tak takhle jste to mysleli? Fíha!) a to i s tím, že ten příběh nebyl vůbec složitej a vlastně se tam vůbec nic nedělo. Některý doslova herní situace (přijde tam, najde to, tady to použije a pak už to nepotřebuje, ale najde něco jinýho, co zase použije tady), mě hodně rušily. Takže pokud herní adaptace tímto stylem, tak říkám ano, všemi deseti, ale zkuste příště propracovat i ten scénář a to nejen ohledně detailů vizuálních, ale i příběhových. Finále mě už zanechalo úplně mimo, ale aspoň oceňuju, že happyend ani přípravná lekačka na druhej díl nenastaly. ()
Galerie (62)
Photo © Sony Pictures Entertainment
Zajímavosti (31)
- Mladá herečka Jodelle Ferland si v tomto filme strihla hneď tri úlohy, a to Sharon, Alessu a dievčatko prevtelené v podobe temnoty. (T2)
- Bylo vyrobeno 100 různých kopií Rosina (Radha Mitchell) oděvu. Jeho jemné barvy postupně blednou, až se nakonec změní na krvavě rudé. (imro)
- Filmová adaptace slavné videohry s rozpočtem 50 milionů amerických dolarů vydělala na vrcholu žebříčku návštěvnosti během otevíracího víkendu (21. – 23. 4. 2006) 20,1 milionů dolarů. Celkové tržby v USA se vyšplhaly na 46,9 milionů. (imro)
Reklama