Reklama

Reklama

VOD (1)

Strhující souboj o korunu krále Formule 1... Velkolepý snímek Grand Prix bývá označován za jeden z nejlepších filmů ze závodního prostředí. Velkou oblibu si získal zejména díky jedinečnému pohledu do historie zákulisí Formule 1, královské disciplíny automobilového sportu. Režisér John Frankenheimer natáčel záběry pro svůj film během skutečných závodů, a proto se ve filmu objevuje spousta dobových detailů včetně tehdejších závodních hvězd a profilů evropských tratí. Rychlý střih a ohromující závodní scény včetně záběrů z vrtulníku představují strhující zážitek, za což byl snímek odměněn třemi Oscary v technických kategoriích za nejlepší střih, mix a střih zvuku. Příběh snímku zachycuje nelítostný souboj čtyř fiktivních jezdců, kteří jsou ve své touze po vítězství v Mistrovství světa ochotní jezdit na hranici svých možností a čelit riziku osudové havárie. Nesmiřitelná rivalita se navíc odráží v jejich neuspořádaných osobních vztazích. Hvězdnému mezinárodnímu hereckému obsazení vévodí Yves Montand a James Garner. (Česká televize)

(více)

Recenze (120)

majo25 

všechny recenze uživatele

Film pre milovníkov motoristického športu, za ktorých sa ja nepokladám. A z doby, keď vozidlá Formuly 1 vyzerali ako rakvy na kolesách. Vlastne, aj bezpečnosť jazdcov bola na úrovni spomínaných rakiev. Filmový príbeh preskakuje medzi pretekaním, občas s tragickými následkami, a osudmi jednotlivých jazdcov, väčšinou teda romantickými, čo nie je príliš záživné. Záživnejšie boli zábery z kamier namontovaných na formulách, určite lepšie, ako keď by to robili so zadnou projekciou. Zámer obsadiť Garnera do hlavnej roli je pochopiteľný, kedže sa venoval motorizmu, aj keď si myslím, že do formuly je až príliš vysoký. Potešilo obsadenie japonskej hviezdy - Toširo Mifuneho, pre ktorého to bola iba druhá rola v nejaponskom filme a prvá v americkom. Veľkým mínusom filmu je jeho monštrózna stopáž, ktorá mi nedovolovala pozrieť film na jeden krát. Veľmi by to žiadalo zostrihať minimálne o hodinu a aj tak by sa tam našlo pár hluchších miest. ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Vysoke  hodnotenie davam uz len preto, ze reziser Frankenheimer pouzil zabery zo skutocnych pretekov Formuly. Jo, sice sa jazdi dookola neustale, no su tu zabery na vrtulniky, jazdci su ochotni ist na hranice moznosti a su ochotni celit  riziku osudovej havarie, ktora z nich urobi kaliky kocujuce, ktore sa uz teoreticky nikdy nepostavia z vozika na vlastne nohy. Samozrejme medziludske vztahy musia byt, to je ako korenie filmu  : 84 % ()

Reklama

HonzaBez 

všechny recenze uživatele

"Když má člověk dělat něco nebezpečného, nesmí mít schopnost si něco představovat..." Asi bych nemohl být závodníkem Formule 1, protože bych si tu blízkost smrti, s níž byl žel člověk na konci tohoto filmu konfrontován, uvědomoval každým coulem. Dokonce jsem i z několika náznaků odhalil, kdo bude tou obětí této jinak fascinující podívané. A když říkám "fascinující", tak tím mám na mysli zejména dokonalou Frankenheimerovu filmařinu. Na začátku jsem měl trošku pochybnost, že vydržím s takovým zaujetím sledovat tak dlouhý film o nějakých "závodech autíček". Díky nápadité režii, kdy jediný ze závodů nebyl natočen stejný, jsem se však pokaždé těšil na to, s čím  Frankenheimer přijde v dalších závodních scénách. Zajímavé bylo i sledovat ty doprovodné děje ze zákulisí sportu a partnerských životů jednotlivých závodníků. Vynikající byly zejména dialogy s Ivesem Montandem (se skvělým dabingem Luďka Munzara). ()

noriaki 

všechny recenze uživatele

Kdykoliv na obrazovce svištěly formule, byl jsem si jistý, že se dívám na jeden z nejlepších závodních filmů všech dob. Když se děj přesunul na jezdce a jejich složité osudy, tak zábavnost upadla. Nešlo o vyloženě jalové pasáže, ale kontrast mezi svižnými a pohlcujícími sekvencemi z okruhů, a zručně natočenými, přesto nijak zvlášť výjimečnými dialogovými scénami byl až příliš velký. Emoce v nich moc nefungovaly a ani závěrečná zamýšleně drtivá pointa neměla takový efekt, jaký asi režisér zamýšlel. Vzhledem k téměř tříhodinové délce je skoro zázrak, že film nestihl nudit. Přesto by myslím o nic nepřišel, kdyby zmizely všechny lyrické vsuvky. ()

kitano 

všechny recenze uživatele

Tento film som chcel vidiet len koli tomu, ze v nom hra Toshiro Mifune. Z tohto hladiska vsak film nema skoro ziadnu hodnotu, pretoze Mifune mal skutocne len malicko priestoru na to aby predviedol svoje umenie. Avsak objavil som zrejme najlepsi zavodny film vsetkych cias! Nejde o pribeh, ten je skor standartny a poctivo vyplnuje miesto medzi zavodmi. Avsak tie ZAVODY! Nieco tak surove, gulervuce a nebezpecne vyzerajuce som skutocne este nevydel! Prejazd klopenymi zatackami mi doslova nahanal strach. A hucanie motorov, dym zo zhorenych pneumatik a ten pocit rychlosti! A kamera a celkovo vizual, to je skutocne nieco. Nehladiac na skor priemernu dejovu stranku je tento kusok skutocne povinnostou nie len pre milovnikov silnych motorov. (8.5/10) ()

Galerie (116)

Zajímavosti (37)

  • Pro slavného japonského herce Toshiro Mifune byla role majitele fiktivní stáje Yamura jeho vůbec první anglické vystoupení v kariéře. (tom.cube)
  • Pro natáčení byly použity vozy třídy Formule 3 vizuálně upravené do podoby vozů Formule 1. Menší motory těchto vozů však nedokázaly zajistit dostatečné protočení širších pneumatik používaných u vozů Formule 1. Problém byl vyřešen navlhčením pneumatik benzínem, díky čemuž docházelo při startu jak k dostatečnému protočení kol, tak i reálnému kouřovému efektu. (Adrai)
  • Commendattore Agostino Manetti (Adolfo Celi) má představovat postavu Enza Ferrariho. Ten však zásadně na závody nejezdil a sledoval je v televizi. V celé historii F1 také stáj Ferrari nikdy své vozy ze závodu neodvolala černou vlajkou. (Robbi)

Reklama

Reklama