Reklama

Reklama

Poslední část Trilogie pomsty (Sympathy for Mr. Vengeance, Old Boy). Pomstychtivá mladá žena s andělskou tváří po návratu z vězení hledá odplatu – za zločin, který nespáchala, za příkoří, které musela vytrpět, za ztracenou dcerku, kterou musela opustit. Film byl oceněn na festivalu v Benátkách 2005 Malým zlatým lvem. (oficiální text distributora)

Videa (1)

Trailer

Recenze (362)

sniper18 

všechny recenze uživatele

Je to dosť dobrá dráma od Park Chan-Wooka, ktorá je záverečným dielom jeho trilógie pomsty. Má veľmi dobrý príbeh o žene, ktorá bola v mladosti odsúdená za vraždu malého chlapca a keď po mnohých rokoch vyjde z väzenia, chce ukázať, že ten prípad nebol až taký jednoduchý, ako na prvý pohľad vyzeral a pomstiť sa hlavnému páchateľovi. Spracovanie je na tom dobre, síce prvá hodina má také pomalšie tempo, ale to vôbec neprekáža, už úvod s príchodom z väzenia je nadmieru pôsobivý a jasne naznačuje, že sa dá očakávať nevšedný zážitok, čo sa aj stane, síce viacero prvkov by si zaslúžilo viac priestoru, ale dej je aj tak veľmi zaujímavý, či už časť vo väzení, alebo aj mimo nej, tu sa je stále na čo pozerať. Ale aj tak je vrcholom filmu celá záverečná štyridsaťminútovka, ktorá ponúka opäť jeden relatívne originálny pohľad na pomstu a ten mi sadol skvelo, tu nemám čo vytknúť. Čo sa týka akcie, tak tento diel je z celej trilógie najmenej zaujímavý, ale tu mi je to úplne jedno, nejde tu o ňu takmer vôbec, dej je podaný inak a rovnako aj krvavé scény, takže tu vôbec nemám pocit nedostatku. Herecké obsadenie je výborné, perfektná Lee Yeong-Ae, ktorá je tu skvelá v každej hereckej polohe, bavila ma v tej drsnejšej, ale aj kľudnejšej, ako napríklad behom pobytu vo väzení, len škoda, že vo filmoch ju moc vidieť nie je, charizmatický Choi Min-Sik a plno známych tvárí vo vedľajších úlohách. Réžia a technická stránka sú prvotriedne, Park Chan-Wook v skvelej forme, film má mimoriadne pôsobivý vizuál, skvelú kameru, tu nemám čo vytknúť a samozrejme chválim aj skvelú hudbu. Sympathy for Lady Vengeance nepôsobí až tak výrazne ako Old Boy, skôr sa tvári tak menej nápadne ako aj Sympathy for mr. vengeance, ale rovnako ponúka veľmi zaujímavý filmový zážitok. 77% ()

Tyler 

všechny recenze uživatele

Pět hvězdiček dávám jen filmům (a seriálům), které mě něčím dostanou. Totálně dostanou. Pět hvězdiček ode mě je naprosto exluzivní hodnocení, které uděluji jen výjimečným počinům... A co moje TOP 10 nejoblíbenějších filmů? To je stálice a je prakticky nemožné do ní proniknout... Omlouvám se za předchozí (možná nezajímavé) povídání, ale chtěl jsem na něm ukázat, jak úžasným filmem "Sympathy for Lady Vengeance" v mých očích je - nejen že jsem jí ohodnotil pěti hvězdičkami, já ji dokonce bez dlouhého rozmýšlení zařadil do své TOP 10 !! A proč? Na to je jednoduchá odpověď - podívejte se na ni sami a snad mě pochopíte. Příběh Geum-jae, která se žene za pomstou a snaží se přitom dát si do pořádku vlastní zpackaný život je zhmotněním brilantní scénáristické a (především) režisérské práce Park Chan-Wooka. "Lady" je filmařsky vyšperkovaná, vizuálně nejen působivá ale i krásná (což se občas zaměňuje) a emocionálně drtivá. A budete o ní muset (ale vy budete chtít!) přemýšlet. Co záběr a scéna, to nápad a skvost. Jednou pohlazení po tváři, jindy bodnutí ledovým rampouchem přímo do srdce... A není to jen v barvách, hudbě, kameře a střihu. Není to jen mozaikovitou strukturou příběhu, který se postupně skládá kamínek po kamínku. Je to totiž i v Lady samotné - a v Lee Yeong-ae, která si ji zahrála (jen zahrála ?!). Je to o tom, že Geum-ja je jednou z nejzajímavějších a nejjímavějších hrdinek, se kterými jsem se kdy na plátně setkal... "Sympathy for Lady Vengeance" není jednoduchý film, určitě vám dá zabrat a přes jistou porci černého humoru, která se v ní skrývá, rychle zjistíte, že jste viděli vlastně hodně smutný snímek... Přesto, a možná právě proto, je "Lady" krásná. ()

Reklama

Anderton 

všechny recenze uživatele

Podľa mňa jednoznačný vrchol Parkovej voľnej trilógie o pomste. Pani pomsta mi z nich pripadala "európsky a západne" najprijateľnejšia. Rozpráva sa v nej viac filmovým jazykom ako explicitným a expresívnym násilím ako v Oldboyovi. Celkovo je aj komornejšia. Ústredná predstaviteľka je pochopiteľne aj viac "sexi". Taká ázijská variácia na Trierove psychárne. Videl som už veľmi dávno, takúto lahôdku treba určite ešte oprášiť. ()

Douglas 

všechny recenze uživatele

Opět film Park Chan-wooka, který tematizuje pomstu a transformuje ji z tradičního McGuffina žánrových filmů do morálně extrémně problematické otázky. Je mnohem méně evidentní, kdo a zač se komu mstí, hrdinové si vzájemně právo na pomstu nikoliv uzurpují, ale předávají. Hrdinkou filmu je tentokrát žena a její silný mateřský cit, které se snaží přijmout poté, co jí byl před mnoha lety "násilně vzat". Kvůli unesené dceři se dostala do vězení a odpykala si dlouhý trest. Po návratu si není jistá, co chce dříve - najít svou dceru a ztracený vztah k ní, nebo se pomstít muži, který to všechno způsobil? __ Park Chan-wook zvolil složitou vyprávěcí strukturu plnou flashbacků, ve kterých se postupně odhaluje minulost a pravé motivace jednání postav, takže si často nemůžeme být vůbec jisti, zda jsou naše hypotézy založeny na důvěryhodných indiciích. Forma se soustředí na postavy, jejichž klíčovost a vztah s ústřední dějovou linií se objeví až posléze. Hrdinka si každý krok pečlivě promýšlí, ale na rozdíl od podobně uvažujícího "mstitele" (jednoho z vícera) z režisérova předchozího filmu Oldboy však má i pro co žít. Její vztah s dcerou je mnohem čistší (a očistnější) než v případě incestu ze zmíněného Oldboye. __ Nejzajímavější na celém filmu je Parkova práce se stylem. Kdykoliv se zdá, že už nemůže zajít dál a že film upadne do samoúčelného manýrizmu, snímek zcela plynně a systematicky přejde do úplně jiné podoby, přičemž v závěru místo velkolepé katarze navíc zákeřně změní žánr. Jako východisko z emocionálně vygradované situace používá typicky jihokorejský zlý černý humor, díky němuž si však může dovolit inscenovat závěrečnou katarzi jako křehký a veskrze intimní moment sebeočištění. Mou analýzu celé "trilogie pomsty" najdete tady. ()

Cervenak 

všechny recenze uživatele

"Melancholická" záverečná polhodina je vzhľadom na ostré úvodné tempo už trošku rozťahaná a únavná... ale aj tak je to celkovo parádna, precízna filmárčina, aká sa v západných kinematografiách často nevidí. Najviac ma potešilo, že to aj napriek ťažkotonážnemu námetu nestráca nadhľad a zmysel pre humor (muž so skladacou sekerou). ()

Galerie (37)

Zajímavosti (6)

  • Pekařství, kde Geum-ja pracuje se jmenuje Naruse, což je odkaz na japonského režiséra Mikio Naruse. (TomikZlesa)
  • Několik herců v tomto filmu, zejména ti, kteří jsou příbuzní mrtvých dětí, se také objevili v Má je pomsta (2002) a Oldboy (2003), tedy v předchozích částech trilogie. (ICTS)
  • Sníh na konci filmu není skutečný. Byly přivezeny dva nákladní vozy soli, ta se rozsypala po okolí a zbytek byl dodělán počítačovými efekty. (TomikZlesa)

Související novinky

Korejský mstitel a další krvavá sága

Korejský mstitel a další krvavá sága

20.09.2012

Chan-wook Park se proslavil tzv. „trilogií o pomstě“, která zahrnuje dnes už kultovní kousky Sympathy for Mr. Vengeance, Sympathy for Lady Vengeance a Old Boy. Pak si natočil několik žánrových… (více)

Korejská žízeň v Hollywoodu

Korejská žízeň v Hollywoodu

23.05.2009

Pamatujte: Nemá smysl se rozčilovat. Hlavně klid. Oč jde? O jihokorejské hororové drama Bakjwi (na obr.), které jen před několika dny představil v Cannes Park Chan-Wook. Film vypráví příběh kněze,… (více)

Program FILMASIE

Program FILMASIE

20.11.2005

Hlavním bodem programu prvního ročníku festivalu asijských filmů FILMASIE, který se uskuteční ve dnech 1. 7. prosince 2005 v pražských kinech Světozor a Aero, bude Jižní Korea. Tu budou zastupovat… (více)

Reklama

Reklama