Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Drátěnou košili v pračce nevypereš, aneb současná doba si nedokáže vážit statečných rytířů. Stačilo se jen omylem napít lektvaru namíchaného nepřátelským kouzelníkem a rázem se rytíř Godefroy a jeho sluha Jacquouille (již podle tohoto jména poznají Francouzi, že se jedná o zcela neurozeného člověka) ocitli ve 20. století. Samozřejmě, jak už to ve Francii bývá, našli své potomky, i když zrovna ne na takové úrovni, jakou by si představovali. Šlechta, potomci statečných rytířů, zchudla a v jejím zámku se naopak usídlil potomek vykutálených sluhů, který si jen změnil jméno z posměšného Jacquouille na důstojnějšího Jacquarta. Samozřejmě, že se pán i jeho sluha nejdříve ocitnou v blázinci, ale šlechtická krev se nezapře a Beatrice, jako přímý potomek rytíře Godefroy de Montmirail, se o svého předka postará... Režiséra Jean-Marie Poirého známe především díky jeho vynikající komedii Operace Corned Beef, kde se také objevila trojice komiků, kteří ve Francii patří ke špičce v tomto žánru: Jean Reno, Christian Clavier a herečka s neobyčejným komediálním talentem Valérie Lemercier. V Návštěvnících si je navíc užijeme v dvojrolích předků a potomků. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (491)

Trajektt 

všechny recenze uživatele

Tak tímhle směrem se měla ubírat francouzská komedie po době útlumu, kdy přestali hrát takový velikáni jako Louis de Funès (nar. 1914, Francie), Jean-Paul Belmondo (nar. 1933, Francie) a Pierre Richard (nar. 1934, Francie). Protože to, co zde předvádí hrdý a čestný zbrojnoš Godefroy a jeho věrný bastard Jacqouille by se mělo zapsat do dějin světové kinematografie jako manuál jak udělat úspěšnou a zábavnou komedii. Od počátečního seznámení v dobách temného středověku, kdy život poddaných měl menší cenu než cena prasete až do ocitnutí se v dnešní době plné aut, smradlavých továren a všudepřítomných nákupních center. Z počátku naši hrdinové nechápou, co se s nimi stalo, protože tohle nebylo v plánu, ale jejich živočišné pudy jim zábavnou formou pomůžou uskutečnit svůj původní plán a s jednou malou odchylkou, která se bude řešit v druhém pokračování této komedie se jim vše podaří. Pamatuji se, že jsem byl na tomto skvostu dokonce dvakrát v kině a poté jsem si to musel koupit na VHS a později na DVD a musím přiznat, že jsem si pokaždé obrazně nachcal do kalhot, že jsem ani ty Pamprsky nestačil vyměnovat. Mám rád filmy, kde se cestuje časem a když je do toho zamotán komediální prvek, což v tomto případě je bez pochyby, tak jsem nadměrně spokojen. Jeana Rena jsem v té době už znal ze snímku Brutální Nikita (1990), ale Christiana Claviera jsem viděl v té době poprvé a jasně mně převědčil o jeho komediálním talentu poprvé a rozhodně ne naposled.Můžeme zde vidět kouzlo francouzské sceněrie, ať už v dnešní době nebo v době středověké, kdy ten život musel být fakt krušný. Ale zase se stavěly ty nádherné hrady pro šlechtu, která nádherně v tomto případě vtipně zotročovala spodinu na úkor svých prožitků. Za vrchol francouzské komedie devadesátých let dávám jasnejch 100%. ()

blackrain 

všechny recenze uživatele

Výborně zpracované klasické téma o cestování v čase, tentokrát ale na francouzský způsob. Evidentně to Francouzům sedlo jako zadek na hrnec a samozřejmě taky, protože takhle jsem nepobavila už dlouho. Francouzi prostě mají svůj specifický humor a ten se dá jen strašně těžko zapřít. Navíc dvojice Jean Reno a Christian Clavier je perfektní a skvěle se doplňují. ()

Reklama

agentmiky 

všechny recenze uživatele

Jedna z nejlepších francouzských komedií,kterou jsem viděl.Už je tomu 22 let,co tento film spatřil světlo světa,ale je pořád jedním z nejlepších ve své branži.Výkony obou hlavních herců byly opravdu famózní.Když se tak po zhlédnutí snímku zamyslím,ani nevím,kdo z nich zahrál lépe.Jean Reno byl asi o trochu lepší,ale Clavier coby jeho pobočník mlel pořád zatraceně vtipné a dobré žvásty.U filmu jsem se mnohokrát zasmál.Od toho jsou to komedie,ale ne vždy tak dobré jako Návštěvníci.Hodnocení:80% ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Pane, pane, pane! Saracén v ďábelským povozu. Je to celý ze železa a jede to bez volskýho spřežení." Francie by dnes určitě potřebovala svého rytíře Godefroye de Montmirail, aby vyhnal všechny "výbušné" saracény ze země, ale bojí se to přiznat. Jenže Godefroy je zde a evidentně není připravený na žádné změny v režimu, lichotky, vynálezy ani multi-kulti, což dává šanci na vznik nejedné humorné scéně. Mě Návštěvníci zkrátka bavili a je mi smutno z toho, že si to dalšími návštěvami tak moc pokazili. ()

lamps 

všechny recenze uživatele

Bláznivá komedie s originálním a výborně zpracovaným námětem místami vtipem doslova srší, ústřední dvojice Clavier- Reno, kterým dodali maskéři skutečně ten nejburančtější vzhled, předvádějí po celou dobu nezapomenutelné herecké kreace a celý příběh je vedený v neskutečném tempu. Sice jsem se ani zdaleka nepobavil tak jako například u Drž hubu a najde se tu pár slabších scén, ale už jen pro ten nápad, skvělé herce a úplně jiný pohled na současný svět, který tento snímek nabízí, jsou pro mne 4* povinností. ()

Galerie (39)

Zajímavosti (12)

  • Film sa svojím rozpočtom 9,5 milióna eur stal vo svojej dobe najdrahším filmom francúzskej kinematografie. (Raccoon.city)
  • Približne v 66. minúte filmu, keď Godefroy (Jean Reno) a Jacquouille (Christian Clavier) pozerajú na zámok, v ktorom žili v 12. storočí, tak konštatujú, že sa odvtedy veľmi zmenil. Godefroy sa posťažoval slovami: "Toto je snáď lup Vizogótov!" Zámok však sotva mohol mať niečo spoločné s Vizigótmi, keďže Godefroy prišiel z roku 1123 (ako sa hneď na začiatku filmu spomenulo, v ktorom roku sa dej odohráva), vtedy Vizigóti ako takí už boli minulosťou. Posledné zmienky o nich pochádzajú z roku 721, keď zomrel posledný vizigótsky kráľ Ardo. (AxelWers)
  • Na výrobě filmu se podílel i český dirigent Mário Klemens a Český filmový symfonický orchestr. (jexik)

Reklama

Reklama