Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Provokativní a komický snímek podle námětu spisovatele Jerzy Kosinski vypráví příběh zahradníka Chance, který je po celý svůj život uzavřený v domě ve Washingtonu DC. a svět zná jen z televize. Když se náhle ocitne ve skutečném světě, zaplete se do úzkého kruhu protřelých vládních poradců, kteří touží po "moudrosti mudrců." (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (370)

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Kdo si pustí "Byl jsem při tom" v očekávání podobného stylu humoru, jakým se Sellers proslavil v sérii komedií o Růžovém panterovi, bude zklamaný. Tohle je úplně jiný styl a vlastně i jiná liga. Spolu s filmem Dr. Divnoláska je to nejzásadnější herecký part Petera Sellerse, kterým potvrdil svoje postavení mezi hereckou špičkou. Velmi dobrý scénář a úsporné herectví, které si vystačí s drobnými změnami tónu hlasu, vévodí této nenápadné, ale velmi inteligentní satiře o tom, jak to chodí ve vysoké politice. Kdo tento film shlédne, pochopí pravý význam slova sarkasmus. Celkový dojem: 90 %. ()

Radyo 

všechny recenze uživatele

Naprosto jedinečný a famózní film, kterému dominuje herecký výkon Petera Sellerse. Prostoduchý zahradník, jehož každá jednoduchá myšlenka je díky obyčejnému nepochopení prezentována jako geniální politický, ekonomický, či bůhvíjaký tah, je zahrán naprosto nepopsatelným způsobem. Ačkoliv díky onomu nepochopení udělá neuvěřitelným stylem politickou kariéru, stále vůbec netuší, co se to okolo něj děje, neví o čem je řeč, co se po něm chce, kdo jsou ti lidé okolo něj. Přesto z každé situace lehoulince vybruslí díky jediné prostoduché větě o nějaké kytce, nebo zahradě, a ta věta se vzápětí stane dalším z jeho slavných výroků. "Jak prosté, Watsone", řekl by Sherlock Holmes, a já s ním souhlasím. ()

Reklama

Vitason 

všechny recenze uživatele

To, že se v dnešní přetechnizované a uspěchané době, stává z televize náhradní rodič je docela známý fakt. Je jen na nás kolik si toho z té kouzelné skřínky odneseme a platí to obzvláště v případě, když jste zahradník s inteligencí potomka hokejisty a modelky po lobotomii, který v životě neopustil dům a k němu přilehlou zahradu. Ovšem když se takový člověk, kterému se v hlavě nehoní snad žádné myšlenky ani emoce, dostane do světa politiky, kde si všichni vykládají každou jeho větu jako geniální myšlenku plnou symbolů začíná ten pravý slet ironických situací. Byl jsem při tom je velice zajímavý film, který se táhne v neuvěřitelně klidném tempu a z letargie vytrhuje jen skvělý výkon Petera Sellerse, který tak dává zapomenout na svého potrhlého inspektora. Škoda jen, že se střihač trochu více nerozšoupnul se zkracováním a také je škoda, že jsem k hlavní postavě necítil žádné sympatie. ()

mat.ilda 

všechny recenze uživatele

Pro hloupého každý chytrý, stačí se jen ocitnout na správném místě a sypat z rukávu improvizovaný zahradnický sborník (za slovo zahradnický lze dosadit jakoukoliv jinou činnost, zajímavé by byly i úklidové práce), který na určitou dobu ovlivní chod země, alespoň do chvíle, než se objeví další mudrlant... Anžto mám o americkém smýšlení dávno utvořený názor, nebyla jsem vyprovokována k žádnému většímu zamyšlení, ale bohužel ani k zábavě, zejména v druhé, předvídatelné polovině, a tak mě uspokojovalo jen výstřední herectví Petera Sellerse, kterému neměl šanci nikdo konkurovat, velmi dobře to bylo znát na vystřižených scénách v titulcích, jiný důvod, proč se k předchůdci Forresta Gumpa vracet, ale nemám. ()

Bigrambo 

všechny recenze uživatele

Pozvolna plynoucí satirický příběh o prosťáčkovi, který dobyl Ameriku aneb Amerika je opravdu země netušených možností :-) Velice pěkný film, po jehož zhlédnutí mi zůstal na tváři jemný úsměv. Trochu mi to připomínalo Forresta Gumpa, tentokrát ovšem v podání výborného Petera Sellerse, jež díky minimalisticky pojatému herectví podal velice přesvědčivý výkon! ()

Galerie (95)

Zajímavosti (13)

  • Hal Ashby si ve filmu zahrál malé cameo muže u pořadače dokumentů. (Terva)
  • Téměř devět let trvalo Peteru Sellersovi (Chance), než se mu podařilo nějaké studio přesvědčit k natáčení – hlavně proto, že v 70. letech byla jeho kariéra na dně. Až po úspěšném vzkříšení Růžového pantera se do projektu pustilo studio Lorimar Pictures. (džanik)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno