Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Jeden den v životě mladého taxikáře, jeden den plný komediálních situací, ale i zásadních změn v jeho životě. Pražský taxikář Jarda (Jan Dolanský) chce oslavit své narozeniny, všechno má pěkně naplánované a pod kontrolou, tak jako zatím vše ve svém pracovním i soukromém životě. S každým vyjde, všechno zařídí, všichni jsou s ním spokojení. Jarda se prostě „vyzná“. Má skvělou manželku, krásný byt, pohodovou práci, novou milenku a spoustu dobrých známostí, jenže do jeho nového taxíku nastoupí muž (Viktor Preiss), jemuž osud toho dne také nadělil řadu nečekaných a komplikovaných situací a zásadních rozhodnutí. A tak se pro oba v nečekaném společenství a v celodenním putování proměňuje řada vztahů i hodnot. (Česká televize)

(více)

Recenze (212)

Jirkacek 

všechny recenze uživatele

Posmutnělou českou komedii Všechno nejlepší! uzřelo moje oko na nějakém televizním programu před několika lety, nicméně viděl tak posledních 25 minut, nikoliv od začátku. Uběhlo několik dalších let a já si na tuto komedii zase vzpomněl, takže jsem se rozhodl na ni podívat. Nepamatoval jsem si z průběhu děje takřka nic, takže můj zážitek nebyl nijak ovlivněn. Při pohledu na skvělé herecké obsazení jsem se těšil na pěknou podívanou, protože co jméno, to buď herecká legenda nebo slušný herec z nastupující generace. Hlavními hrdiny filmu, který se odehrál během jediného dne, byla hned dvojice herců, kteří zabrali na televizní obrazovce největší porci z 96 minut. Prvním z nic byl pražský taxikář Jarda (Jan Dolanský), slavící v tento den své narozeniny, které si chtěl opravdu pořádně užít. Všechno měl pěkně naplánované a pod kontrolou, s každým dokázal vyjít, všechno zařídit, všichni s ním byli spokojení. Jarda se prostě vyznal, měl skvělou manželku Sylvu (Vendula Křížová), krásný byt, pohodovou práci, novou milenku Lenku (Isabela Kapiasová) a spoustu dobrých známostí. Jenže právě v den narozenin mu jeho šéf a majitel taxíkářské firmy (Pavel Zedníček) svěřil úplně nové auto, ačkoli měl Jarda kdysi průšvih a sexuálně harašil s jeho půvabnou sekretářkou Evičkou (Tereza Kostková). S nadšení tedy Jarda vyrazil do ulic hlavního města a i když zapomněl někde svoje doklady, naložil cestou zákazníka, z něhož se vyklubal podnikatel v oblasti realit (Tomáš Matonoha). Ten spěchal k soudu a tak Jardovi nabídl tisícovku za to, že ho tam doveze včas. Taxikář svůj úkol splnil a na oplátku si jej makléř objednal na osmou hodinu večerní. Jarda spokojeně vyrazil za dalšími kšefty, když kvůli cigaretě narazil lehce do zaparkovaného auta. Aby se vyhnul policii, když neměl u sebe doklady, pokusil se s mužem jménem Požár (Viktor Preiss) u auta uzavřít dohodu. Nakonec mu slíbil opravu auta a jízdy kam potřebuje. Nejprve jej zavezl k právníkovi (Jaromír Dulava), který jej zastupoval ve věci získání bytu, kde se narodil, v centru Prahy. Po tomto jednání právník odjel k soudu a Požár chtěl na druhý konec města do obchodního centra pro nákup. Jarda byl po celou dobu zaměstnán telefonáty své manželky a milenky a také od svého šéfa, protože do taxislužby měla přijít kontrola. Proto nemohl šéf odjet ke své tetičce (Jana Hlaváčová), která byla poněkud senilní a tak tam poslal Jardu. On tam tedy jel, aby odchytil pavouka a pak pokračoval v jízdě s panem Požárem. Ten nesehnal oblíbenou značku svého jogurtu, proto pokračují v jízdě do jiného obchodního centra. Požár totiž chtěl taxikáře náležitě potrestat a tak si spolu vyjeli na vyhlídkové místo na Prahu, kde na procházce strávili další čas. Pak musel Jarda opět k tetičce, aby jí tentokráte chytil fiktivního hada, což ve skutečnosti byl nějaký kabel, na němž se taxíkář náležitě vyřádil. Pak se Jarda s Požárem konečně po výměně názorů dohodli, že pasažér vystoupí a dojede domů metrem, jenže vzápětí zavolala Požárovi sestra Libuše (Jana Štěpánková), že má potíže s Karlem a že s ním musí k lékaři. Jenže Karel byl pes, což Jardu opět vytočilo hned poté, co k sestře přijeli a museli jet do veterinární ordinace. Když byl pes v bezpečí, dověděl se od Libuše spoustu zajímavých informací z jeho mládí a pak se zastavil doma za ženou s kytkou, aby se s ní udobřil. Mezitím co jezdil s Požárem po městě, totiž poslala přes poslíčka jeho milenka Lenka k nim domů Jardovi ztracené doklady i se vzkazem, díky němuž usvědčila Sylva manžel z nevěry. Když přišel Jarda domů, našel manželku a milenku v posteli se svým nejlepším kamarádem Tomem (Pavel Šimčík) a byl z toho pěkně rozhozený. Netušil, že to bylo jen nachystané divadlo a tak se naštval a jel se svým kunčaftem zase dál. Vzápětí Požárovi volal jeho právník, že jeho byt prohrál u soudu a měl se nastěhovat do jiného, tak se na něj jeli podívat. Jenže byt byl na okraji Prahy v polo vybydleném domě, plným cikánů, kteří jim málem ukradli i auto. Prchali tak pryč a zanedlouho naložili realitního podnikatele, který na ně už čekal plný nadšení, že v tento den u soudu vyhrál byt. Jak se ukázalo, oním podvedeným byl právě Požár, jehož vypekl povedený vlastní právník. Díky Jardovým známostem však nebylo vše ztraceno a když se oba po celodenním společném ježdění rozešli každý do svého domova, Jarda se usmířil se Sylvou a Požár mu zařídil u šéfa odpuštění a také zavolal svému právníkovi a objednal si od něj na druhý den ráno odvoz. A byl konec. Byl jsem mírně zklamán, že nedošlo na další události a nedozvěděl jsem se tak, jak to dopadlo s bytem, jestli se dala dohromady přihlouplá milenka Lenka s malířem Tomem a jak pokračovalo Jardovo manželství, který si vzal zřejmě ze všech událostí toho dne náležité poučení. Další věc, jenž mi neseděla byly písně Tomáše Poláka, které byly vybaveny poněkud nepochopitelně anglickými texty Alice Nellis. Naopak jsem si pochvaloval herecké výkony Viktora Preisse, jenž byl pro mne vždy výborný herec a také mladého Jana Dolanského. Co se týče děje, chybělo mi více humoru a více akcí, ale jinak to bylo docela dobré a v průběhu jsem se rozhodoval mezi třemi až čtyřmi cípatými, což jaksi nesedělo s poměrně nízkým hodnocením zde na ČSFD, ale nebylo to poprvé, co jsem nesdílel většinový názor diváků. Suma sumárum, česká posmutnělá komedie Všechno nejlepší! ode mne získala tři nejlepší hvězdy ***. () (méně) (více)

Cival 

všechny recenze uživatele

Vemte jednu deci Collateralu a dvě lžíce morálního poselství z Telefonní budky a zalijte to dvěma hektolitry rozžhaveného slizu z Pánské jízdy - a máte komediální hit začátku léta. Je to možná velký skok pro režiséra Kotíka, jenž se od tří chlapů v baráku přesunul k pokusu, který lze nazývat filmem (tzn. žádný plamenomet v lednici, žádné jiskry z televize, žádné humorné vaření večeře a chybí i Dejdar s elegantním panděrem). Ale pořád miniaturní krok pro diváka, jemuž ke štěstí nestačí toporné dialogy, humor na hranici selhání srdce (tetička, pane bože, co ta tetička Jany Hlaváčvové?!) a scénář tak zběsilý, jak jen od autora Pánské jízdy může být. Jediným pozitivem je pro mě Preiss, naopak zamrzí, že Kotík semlel i herecké kvality Jana Dolanského, který koulení očima a trousení trapných hlášek nezvládl ustát. V interiérech se znovu odehrává filmařské peklo, venku se jakž takž daří. Každopádně král české situační komedie je zpátky. A i když mu nepřeju nic zlého, na vás ostatní volám: Kryjte se! :-) ()

Tosim 

všechny recenze uživatele

První film Martina Kotíka byl otřesný z hlediska formy, ale dost často mě rozesmál. A herci dobře hráli. Což o tomto kousku platí úplně naopak. Po technické stránce je VN lepší než PJ (která střídala jen mechanismus "interiér-exteriér-vtip"), má dobrou hudbu, ale Jan Dolanský je překvapivě mdlý, Viktoru Preissovi zřejmě bude slušet jen televizní obrazovka, ovšem hlavně mě neuvěřitelně SRALO jak nepokrytě, bez invence a pitomě míří snímek k té vpravdě debilní moralitě, která po různých neuvěřitelných zkratkách (jak v ději, tak v jednání postav) vyznívá jako parodie. Navíc opravdu "zvláštních", či spíše nefunkčních scén je tam víc (ty s tetičkou ne, spíš bych za všechny uvedl "sexy prádélko Alice Bendové.") To jsem fakt zíral. ()

Isherwood 

všechny recenze uživatele

Kotík jako scénárista opět nefunkční, byť režijně to není taková hrůza jako minule. Ale jenom díky tomu, že mu děj „dovoluje“ civět většinu času skrze čelní sklo dovnitř auta, protože když se z něj vyleze, je to peklo s humorem a rozhledem Novácké Ulice. Od průseru jej zachraňují Preiss s Dolanským, kteří evidentně našli podobnou hereckou vlnu a i když sypou hlášky bez koulí, divák aspoň chvíli nechce páchat harakiri. Nuž, oproti režisérově hrůzné prvotině mílový skok, ale pořád standardní bída jak vystřihnutá ze současné produkce českého filmu. ()

imf 

všechny recenze uživatele

Lepší než Pánská jízda, horší než většina ostatních českých filmů. Mistr Kotík si ani druhým filmem nenapravuje vizitku a opakovaně dokazuje, že neví co dělá, ať už s tužkou v ruce nebo režijní sesličkou na zadku. Je smutné vidět relativně talentované herce v hlavních rolích, kterak se dusí ve stísněném taxíku a replikách, posunujících rozhovory odnikud nikam. Pravé inferno se ale opakuje v rádoby sitcomových interiérech, kde se řeší dějová vata. A u Kotíka tohle označení můžete brát doslova. Vtipy utekly, nadsázka se odstěhovala na Island a logika si vzala dovolenou. Jinými slovy není jediného důvodu, proč byste s tímhle filmem měli sdílet společný myšlenkový prostor. Pokud tedy nejste sebevrazi. ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Neřekl bych, že to byl propadák, sice jsou dějové peripetie lehce odhadnutelné, film dost lacině moralizuje, ale plno vtípků bylo povedených a Viktor Preiss odvedl svůj (nad)standard... (ale ta tetička byla fakt hrozná) ()

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Oproti Pánské jízdě posun v kvalitě o několik sedmimílových skoků. Ne snad, že by Kotík na druhý pokus natočil dobrý film, ale alespoň vám při jeho sledování nebude tak trapně jako u jeho debutu. Je to nuda, pokusy o humor jsem tak nějak vůbec nepostřehl (až na ten nepovedený vtip, že tu prohrála Sparta doma s Brnem), nikdo tu nehraje a laciné morální ponaučení je určeno... Nevím, pravděpodobně vůbec nikomu? ()

Oskar 

všechny recenze uživatele

Už bůhvíkolikátý slabý film, jehož čest zachraňuje Jan Dolanský - a tentokrát také Viktor Preiss. Sledovat tuto dobře sehranou dvojici je natolik příjemné, že to umožňuje dodívat se do konce a tu a tam se dokonce i pousmát. Ale po dvou filmech Martina Kotíka mám dojem, že by na své rámcově dobré nápady měl příště dohlížet už jen jako producent a scénář a režii přenechat někomu jinému. Autorova neschopnost dostat na plátnou jedinou uvěřitelnou ženskou postavu a patřičně dotáhnout každý naznačený gag sráží pod průměr námět, na jehož základě mohl teoreticky vzniknout český Blbec k večeři. 40% ()

Boss321 

všechny recenze uživatele

Není to sice žádný skvost, ale celý film na svých bedrech skvěle utáhnou duo Preiss- Dolanský, obvzláště Preiss je vynikající. Popravdě se i trochu divím tolika záporným hodnocením, protože oproti Pánské jízdě je tohle stokrát lepší...... ()

Arx 

všechny recenze uživatele

V podstatě film o ničem. 90 minut jízdy taxíkem po Praze zvedá z totálního propadáku Viktor Preiss a Jan Dolanský, kteří ve filmu tvoří dvojku s kterou se nudit nebudete. ()

somnar 

všechny recenze uživatele

Tvůrci filmu evidentně neměli pevně danou formu a proto zkoušejí, zda u diváka uspějí spíše s moralitami pronášenými z úst pana Preisse nebo rádoby sitcomovými vtipy, které zde však selhávají na plné čáře. Onen nešťastný divák tak musí sledovat nejprve nudné dialogy v taxíku prokládané podivnými náhodami a následně přetrpět vše, co mělo prvoplánově bavit (šílená tetička, daňový kontrolor). Nakonec potěší jen pěkné záběry Prahy... ()

Lynn 

všechny recenze uživatele

Docela škoda, protože Dolanský s Preissem jsou fakt liboví :-) Bohužel scénář vrší spoustu klišé a nesmyslů jeden za druhým, takže prostor pro jiskřivé dialogy zcela chybí. Takže jedna hvězdička za Honzu, druhá za Ví'tu :-)) ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Jedno z nemnoha kladných překvapení českého filmu posledních let. Dolanského respektuju jako osobnost z ND, ale ve filmu to chtělo něco přesně takového, aby to bylo dobré i v jiném oboru. Celek je svižný a svým způsobem napínavý film, který z druhé mety zdobí Viktor Preiss. Ten také potřeboval velkou filmovou roli jako sůl - a zadařilo se. Pane Kotík, tak jen neusnout. ()

MMR 

všechny recenze uživatele

Bomba, super. To jsem vážně nečekal. Jedna z nejlepších českých komedií, žasnul jsem, geniální dílko toto. Nechtěl bych být v kůži taxikáře. Jan Dolanský je zde velice sympatický, na tuhle roli jako dělaný. ()

cheyene 

všechny recenze uživatele

Celkem jsem se bavil, když se hlavní hrdina více a více zamotává do svých profesních a osobních problémů...diváka musí zajímat, zda najde řešení :) ()

Jamal 

všechny recenze uživatele

Požár smíchu jsem sice neměl, ale film mě pobavil, ač zápletka se dala předvídat, stejně tak konec. Co všechno se dá stihnout za jeden jediný den narozenin je až k nevíře. (( :: ()

paascha 

všechny recenze uživatele

Doslova a do písmene o ničem, a účast Aduš Gondíkové a Alice Bendové, což jsou dle mého 2 nejhorší herečky v historii herectví přilehlého vesmíru, z toho prázdna umění neudělá ()

Hunt 

všechny recenze uživatele

HUDBA: TOMÁŠ POLÁK; Slušný scénář se zajímavými dějovými propletenci a charismatickou ústřední hereckou dvojicí dělají z filmu pohodovou záležitost. Snímek občas ztrácí tempo, ale nic na tom nemění, že po příšerné Pánské jízdě jde o milé překvapení.. ()

Pepinec 

všechny recenze uživatele

Na scénář mi nešahejte, ten je parádní. Takhle to vážně chodí, včetně úplného konce, a to člověk ani nemusí být taxikář. Ovšem to provedení, ach, to provedení... Kdyby dneska naši proti Řekům hráli tak, jak se předváděl kompletní herecký ansámbl, mohl by si Čech zřídit živnosťák na lov všeho druhu. Nehledě na trenéra Kotlíka, který by za zvolenou taktiku hry zasloužil přejet lajnovačkou. ()

Reklama

Reklama