Reklama

Reklama

Krajina přílivu

Trailer

VOD (1)

Obsahy(1)

Hrdinkou fantaskního příběhu je holčička Jeliza-Rose (Jodelle Ferland). Když jí zemře maminka, otec dcerku odveze z města na vesnický statek. A právě tam se začíná odehrávat směsice velikých podivností, upředená z bizarních představ a fantazií holčičky, jež své okolí přetváří ve svět kouzel. (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))

Videa (1)

Trailer

Recenze (294)

rawen 

všechny recenze uživatele

Copak už v lidech úplně umřela fantazie? Copak je tolik lidí, kteří už ani neví co to znamená a pak když se s tím setkají, "nezačnou se orientovat", "nudí se", nechápou...? Díky bohu za takové filmy - původně jsem chtěl dát 4* (kvůli tomu, že z konce Tidelandu se dalo vytřískat ještě mnohem víc) - ale dám raději 5, aby se tady to hodnocení pohnulo trochu výš a abych nasral/nabudil pár lidí .) Alenka v říši divů nám dospívá a ztrácí první závoje nevinnosti. 9/10 ... PS: Na podruhé je to stejně dobré!!! ()

JitkaCardova 

všechny recenze uživatele

Kdysi jsem nad tímhle filmem oněměla, a dodneška můj úžas z něj nic nepřepsalo. Zůstává v tom, čeho dosáhl, zcela ojedinělý. *** Nabízí až závratně živé schizofrenní vnímání, kdy na jednu stranu jakožto dospělý divák člověk neustále chápe, co se kolem dívenky odehrává za životní hrůzy, a na druhou zároveň zcela propadá kouzlu ozdravné imaginace, s níž si ta malá k sobě z reality pouští jen to, co ji nepoškodí, ale naopak jí dovolí se zdravě rozvíjet. *** Více si k tématu dovolím ocitovat ze svých korespondenčních poznámek, díky nimž jsem měla aktuálně možnost se k tomuhle skvostu vrátit v debatě, a zároveň s jeho oceněním také uštědřit políček snímku, který si to v téhle souvislosti jednoznačně zaslouží: "Já Faunův labyrint popravdě nesnáším, především protože je velice arogantně, lacině udělaný. Vykradené náměty i estetika, urážlivě spleskané dohromady, bez kvalitního vývoje příběhu, který je prostě jen postavený na banální tezi, všechno lacině naplácané na válečnou tematiku, citově vyděračské využití nevinné holčičky ohrožené sobeckým násilím, strašidelná atmosféra, kýč nejhrubšího zrna, nic hlubšího, problematičtějšího, originálního... Ostatně když se podíváme na další produkci del Torra, je to předtím i potom samý populistický blockbuster, hellboyové, hobiti, kýčařina... --- Ve stejnou dobu, resp. o rok dřív, přitom tehdy vznikl formálně na první pohled podobný, srovnání si vynucující, nicméně naprosto originální a bravurní film, s pozoruhodnou a pozoruhodně herecky vedenou dívenkou v hlavní roli a s taktéž děsivou atmosférou, v níž se nicméně ukrývá geniální příběh i poselství, nicméně také divácky silně nekomfortní film, kde si divák musí porozumění vybojovat sám se sebou, geniální film, který zcela neprávem zapadl. --- Vždyť kdo dnes zná Tideland, Krajinu přílivu, od Terryho Gilliama? A z těch, kdo ho i viděli, kdo pochopí, že nejde o žádné surreálné předivo bizarních výjevů, ale že se tím vším vypráví velice citlivý, logicky poskládaný chytrý příběh o tom, jak si ve střetu s děsivou a nezdravou okolní realitou (ta místná sociální kritika v podtónu!) jako dítě zachovat zdravé netraumatické dětství, jak správně odžít, co potřebuji a mám, zatímco dospělý divák (ten vnímavý, který si nenechá odvést pozornost) pochopí, ve světě patologické dohry jakého smutného, tragického a dokonce i romantického příběhu se holčička ocitla? --- Neuvěřitelné herectví, vedení, originalita příběhu i ztvárnění, a přitom právě - archetypálnost. Ale bez sentimentu a patosu, bez vyděračského a kýčovitého hraní na city diváka. Ne zadarmo nabízí Terry Gilliam tenhle prožitek. --- A taky že to málokdo pochopil, zatímco Faunovu labyrintu, který tomu nesahá ani po paty, všichni - kupodivu fakt všichni - skočili na lep jako hejno vos. --- A tak Terry Gilliam chudák natočil i ty kýčovité pitomosti Kletba bratří Grimmů a Imaginárium, aby vyrovnal finanční ztráty (resp. si dovolil natočit si Tideland bokem, během práce na Grimmech, kteří byli určení na výdělek, kdežto Tideland je konzumu nepoplatné osobité umění originální výpovědi, a taky kasovní propadák). Myslím, že to byla jeho rytířská forma výsměchu, protože ty dva filmy jsou přibližně stejně blbé a kýčovité jako Faunův labyrint a asi stejně tak oblíbené. --- No, ale pak si zase mohl dovolit všechno to vydělané vrazit do Muže, který zabil Dona Quijota. Naprosto chápu, proč ho ta postava fascinuje." ***Jo a dnes ještě můžu doplnit, že se nabízí velice výživné srovnání i s filmem Benedeka Fliegaufa Lily Lane. Ty dva příběhy i umělecké snímky spolu až překvapivě intenzivně komunikují. *~ () (méně) (více)

Reklama

k212 

všechny recenze uživatele

Terry Gilliam vždycky bude ten psychedelickej týpek na režisérský stoličce, je totiž jedno o čem točí, vždy to končí na hranici: realita-sen. Takže výsledný tvar, který vítězně kvete z vizuálně podmanivého díla, je cosi jako zfetovaná realita. Tentokrát je to "pohádka" o holčičce, mumii a ujetých kamarádech. 80%. ()

Ruut 

všechny recenze uživatele

Terry Gilliam patří mezi mé nejoblíbenější režisery. Jeho hravost, nápaditost, parfekcionismus a hlavně talent pro režírování dávají vzniknout netradičním velezajímavým filmům. V Krajině přílivu opět híří nápady a vizualně je to opravdu zajímavý film. Navíc podepřen skvělým dětským hereckým výkonem. Nikdo podle mě ve svém věku ještě nedokázal předvést to co Jodelle Ferland tady. Tak v čem je problém? Nevadí mi bizardní příběh. Jsem zvyklý na podivnější. Nejsem znechucen tím co se odehrává na plátně. Ikdyž uznávám že třeba balzamování mrtvého tatínka před očima malé holčičky může hodně lidí pobouřit. Ale jsem z toho unavený. Gilliam si hraje s kamerou a předvádí kouzla s interiéry. Ale je to pořád totéž. Neustále omílané, byť sebenetradičnější, výjevy podle stejné šablony za několik desítek minut omrzí. Být Tideland 30-ti minutový kraťas tak je dokonalý. Takhle je bohužel jen přehlídkou obludária a šílených postav. Jednu hvězdičku za vizualní stránku. Jednu za úžasnou Jodelle a jednu za dialog utržených hlav panenek v hrudním koši mrtvého otce. --- Mnohem víc než tento film by mě zajímal dokument o samotném natáčení. Zda Jodelle byla opravdu přítomna u všech scén nebo zda nebylo něco pak dostatešně přiděláváno. A vůbec jak byla při natáčení vedená. ()

JFL 

všechny recenze uživatele

Carrollovská říše divů může mít mnoho podob. Ve filmu Terryho Gilliama je to buranský zapadákov se dvěma domy uprostřed nekonečných lánů trávy. Sem přijela malá holčička s otcem feťákem a zatímco on si dopřává „dovolenou“ ze stříkačky, ona tráví čas konverzací s hlavami panenek a poznáváním groteskních sousedů. Realita, sen, fantazie a šílenství nejsou jasně odděleny, nýbrž splývají do pokřiveného obrazu znepokojivého světa, v němž je představivost stejně tak obranou proti hrůze, jako hrůzostrašnou iluzí. ()

Galerie (43)

Zajímavosti (7)

  • Schránka u domu nese jméno "M. Cullin", což je odkaz na autora knihy Mitche Cullina, podle níž je film natočen. (Chatterer)
  • Film s malým rozpočtem si Gilliam náležitě užil. Film ovšem propadl a celosvětově utržil v kinech pouze půl milionů amerických dolarů. (Pumiiix)
  • Režisér Terry Gilliam řekl: "Je zajímavé, že Mitch Cullin, který napsal knižní předlohu, je gay. Umí skvěle psát ženy a řekl, že Jeliza-Rose je on sám. Je to o něm. Mimochodem, je jedna věc, když holčičí postavy píší ženy, ale muži to neumějí - kromě gayů. Taky mám takovou teorii o publiku: Nejvíc se Krajina přílivu líbí ženám, pak gayům, pak mužům, kteří se nebojí své ženské stránky, a pak jsou macho chlapi, kteří ji nenávidí. Nutí je přemýšlet o svých pocitech." (NIRO)

Reklama

Reklama