Reklama

Reklama

Když mu bylo sedm let, odebrali ho matce a podrobili drsnému vojenskému výcviku. O třicet let později musí král Leonidas, vládnoucí řecké Spartě po boku milované manželky Gorgo, čelit děsivé hrozbě. Král Xerx požaduje, aby se mu Sparta podřídila, Leonidas však posly bez milosti shodí do studny. Je odhodlán bránit svou zemi i navzdory nepříznivým věštbám. Nikdo netuší, že věštbu zaplatil Thérón, který se spřáhl s Xerxem. Když rada odmítne Leonidovu výzvu, shromáždí král tři sta odhodlaných bojovníků a vydá se s nimi k pobřeží, aby se v úzké soutěsce Thermopyly postavil mnohonásobné přesile. Připojí se k nim také Arkaďan Daxos se svými vojáky. Zatímco se muži připravují k boji, Gorgo, kterou jeden z radních varoval před zrádným Thérónem, se snaží přesvědčit radu, aby Leonidovi vyslala na pomoc posily. Leonidas odmítne s Xerxem vyjednávat. Svou zemi nevydá do rukou nepřítele. Sparťané beze ztrát odrazí první perský útok. Zatímco Leonidas znovu odmítne s Xerxem vyjednávat, Gorgo se s velkým sebezapřením poddá Thérónovu chtíči, ve snaze získat ho na svou stranu. Podlý rádce ji však opět zradí. Zradí také uražený Efialtés, který Xerxovi ukáže, kudy by se jeho vojsko mohlo dostat Sparťanům do zad. Leonidas se odmítne vzdát, a tak se schyluje k rozhodující bitvě. (TV Nova)

(více)

Videa (3)

Trailer 3

Recenze (2 018)

Bluntman 

všechny recenze uživatele

Spartans, tonight, we dine in hell! Fašistická, manýristická, didaktická, dlouhá... taková je filmová 300: Bitva u Thermopyl, která překvapí (nemile) vzhledem k servírovanému vizuálnímu obžerství několika vyloženě dementně rámovanými sekvencemi a tím, že krom nápaditých závěrečných titulek vlastně není o co dohromady stát. Několik stylistických fines, kdy kamera zběsile poletuje v bitevní vřavě a zpomaluje se, zrychluje a stylizovaná krev cáká na všechny strany, je na úkor gradace a vedlejší linie s manželkou, která v původním komiksu nebyla, zase narušuje tempo a okatě dává najevo, že tady Snyder neměl obrázky, podle nichž by se řidil, a tak má problémy i s tak základními věcmi jako rozmístění herců v mizanscéně. Figura nespolehlivého vypravěče dovoluje popustit uzdu fantazii, ale pokud má být vytvořena spojitost mezi Butlerem a Wenhamem v závěru, nefunguje díky Butlerovu přehrávání a Wenhamovu (záměrnému) podehrávání. K tomu je nutné připočíst rušivý patos, zbytečnou popisnost právě zobrazovaného, která je ale ještě v míře, neschopnost konstruovat koherentní fikční svět a po sin City tady máme další důkaz toho, že takhle by se komiksy na plátno převádět neměly, protože přeložením z jednoho média do druhého nevznikde nikdy nic soběstačného. ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Mé dojmy vystihuje komentář Flankera.27... Slušná vizuální stránka, zbytek sterilní nebo myšlenkově problematický. Do Millerova komiksu jsem svého času investoval neuvěřitelných 1000 Kč ovlivněný tvrzením, že jde o jedno z nejzásadnějších děl komiksové tvorby. Jednalo se bez debat o nejhorší investici, jakou jsem kdy v knižní oblasti udělal. Ideově mi to přišlo jako průvodce mladého fašisty světem životních hodnot, o historické věrohodnosti nemluvě, za zmínku stálo jen výtvarné pojetí...Celkový dojem: 40 %. ()

Reklama

Dudek 

všechny recenze uživatele

Těžko o tomto snímku hovořit, mnoho detailů unikalo díky mé nepozornosti, ale on si ji bohužel nezasluhoval. Počátek byl čekáním na akci druhá část pak převážně čekáním na závěrečné titulky. Snyder splodil dítko, které je zklamáním po všech stránkách. Bylo to jako bych dostal místo Leonida odporného Ephialtea. Nejvíce jsm se těšil na vizuální stránku, zbytek šel vlastně stranou. jenže tyhle efektivní omalovávanky měly nejkrásnější scény již v traileru, zbytek filmu tak úchvatný neni, stačí se kochat zdejším fotoalbem. Byl jsem zvědav i na hudbu, jenže ta většinou byla rušivým elementem, do filmu vůbec nepasovala. Problém byly i příliš šroubovité dialogy, které sice nemají problém obstát na papíře, ale pro film se prostě nehodí. Z komiksu, který by byl převeden na plátno, bych měl radost, ale tohle je až moc koncipovano jako film, snímek který nefunguje. Fotografie, které jsem zhlédnul v různých časopisech vypadaly opravdu lákavě, postrádaly onu 'filmovatost', ale ze snímku to prostě není cítit. Líbí se mi soustředění na určitě spektrum barev a 'odsátí' zbytku, ale to je tak vše. Snyder selhává v základech. Jeho nová linie s královnou odbourává napětí, do děje je zapasována zbytečně, snímek s ní rozhodně nic nezískává, klidně bychom snesli její odstranění. Vypravěčův hlas je jen důkazem, že tvůrce nedokáže přenést slova do obrazu. Sakra lidi, už pochopte, že komiks a film - přestože jsou si částečně (obrazová struktura) podobní - jsou úplně něco jiného... Už Sin City doplatilo na přílišnou doslovnost. ()

Skejpr 

všechny recenze uživatele

Téměř rok čekání se vyplatil. 300ka vtrhla do kiy a já téměř dvě hodiny chrochtal blahem nad výtvarně brilantní podívanou, jež se mi odehrávala před očima. Netřeba se dlouze rozepisovat - 300ka je dokonalost sama! P.S. A víte co? Není :) Už po druhém shlédnutí a letmém pročtení původního comicsu vyplynula na povrch jedna nemilá věc. 300ka je strašně brzděná dějovou linkou s královnou. Zatímco comics byl opravdu fašistickou oslavou hrubé síly a mužských svalů, filmová třístovka náhle vyznívá strašně.. kompromisně... Její tempo se vytrácí a tam, kde comics stále graduje, Snyder musí po každém prostřihu mimo bojiště začínat znova od nuly. Prvotní nadšení tedy vyprchalo a 300ka je opravdu jenom o tom vizuálu.... Nic víc nestojí za řeč... ()

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Zklamání roku! To pro začátek, aby bylo jasno, na které straně barikády jsem já se svou ctí a hrdinstvím, kterou hrdinové filmu 300 jistě chápou lépe než ostatní. Po naprosto dech beroucích trailerech (které bohužel ukázali vše podstatné a zajímavé) jsem se nemohl tohoto masakru 300 Sparťanů proti Perské armádě dočkat. Bohužel moje očekávání se naprosto minula s výsledným produktem, který natočil Zack Snyder a který sbírá miliony dollarů po stovkách. Nejsem fanoušek F. Millera ani jsem nečetl jeho comicsy, ale částečně snad chápu jeho temné vize, pohledy na svět ze stínu, kde si hrdina otírá nůž od krve... V poslední době se stává módou točit filmy podle jeho comics-ů, ale vždyť jde o úplně jiný svět s jinými pravidly, který těží svou sílu z elementů vzdálených filmu. Film není comics a pokud nedokážete naplno využít všech možností pohyblivého zázraku, stanete upadnete v zapomnění. Jak toho tedy využít? To je otázka na kterou mi nedokázal odpovědět Robert Rodriguez ani Zack Snyder. Oba se snažili, ale oba vytvořili svět, který je svým stylem, příběhem i vyprávěním comicsový a to je problém. Je pravda, že Zack Synder udělal větší krok a přiblížil se filmovému světu více, ale to nestačí. Neustálá snaha o filozofování, obhajoba vlastního konání a zdlouhavé projevy postav filmu pouze ubližují. Je tu příliš mnoho ALE... (např. proč renderovaná krev stříká z každého, ale země je jí neposkvrněná? Proč se jeho manželka chová jako by jí čest a úcta byli cizí?Proč je film plný scén, které už tu byli a které na první pohled vykrádají díla let minulých? Od LOTRa přes Gladiátora k Králi škorpionovi?Proč kvůli viditelné snaze neodklonit se od comicsu se na bojišti střídají sloni s nosorožcem a jejich účast působí natolik směšně? apod.). Snyder ani nevyužívá hudby, která je ve dvou okamžicích nadpozemská, ale pak upadá do šedi tvrdší hudby a variací na hudební motivy z Gladiátora. Každý se těšil na úchvatný masakr, ale ten je neskutečně zkažen příběhem Leonidasovi manželky a film pak ztrácí svůj "tah na branku" a agresivní pojetí. Počítačový svět je... umělý. Nelze to říct jinak. Třístovka se odehrává v umělém světě, který vypadá pohádkově, kresleně a některým scénám to dodává na úchvatnosti. Bohužel na úkor kvality. Zajímala by mě délka filmu, pokud by zpomalené scény, kterým to jednou přidává na efektivnosti a podruhé je to opravdu výrazně zesměšňuje, byli puštěny v normální rychlosti. Před nedávnem se nadávalo na Gibsonovo vyžívání ve zpomalených záběrech v Umučení Krista a dnes? Svět se mění příliš rychle...Jsem zklamán, protože jsem očekával film plný krve a akce a dočkal jsem se "pouze" pár kvalitních soubojů, krve nekrve, nudného příběhu "co se odehrává, když král odejde do války s pár přáteli" a velmi mnoho mluvícího filmu, který jediné co doopravdy chce říct, je jak moc je důležitá čest, úcta a hrdinství (a to celých 117 minut a stále dokola). Slabé 3*. ()

Galerie (117)

Zajímavosti (101)

  • Perského posla do studny shodil ve skutečnosti král Kleoménés. Navíc studna nebyla až tak hluboká, Sparťané se ještě umírajícím Peršanům vysmívali. (Profík)
  • Stellios (Michael Fassbender) ve filmu tvrdí, že Sparťané bojují za svobodu. Co však už není v rámci sparťanské propagandy zmíněno, je fakt, že okolo 3/4 obyvatel území pod kontrolou Sparty byli otroci (Heilóti), se kterými Sparťané zacházeli neskutečně brutálně i na starověké poměry. Například jako zkoušku dospělosti Heilóty doslova lovili (krypteia) či byli Heilóti vyzýváni, aby ze svých řad vybrali ty nejlepší, kterým bude udělena svoboda, nicméně namísto toho byli v tichosti zavražděni, aby nepředstavovali potenciální nebezpečí pro spartskou nadvládu. (vojtaruzek)
  • Bitva u Thermopyl byla nejvýzamnější částí série řecko-perských válek. K bitvě došlo v srpnu roku 480 př. n. l.. Dalšími významnými bitvami byly například ta u Salamíny, která se odehrála přibližně 28. 9. 480 př. n. l. a ta u Marathonu z 12. 9. 490 př. n. l. (Lottr)

Související novinky

Gerard Butler chce zachránit svět

Gerard Butler chce zachránit svět

27.06.2020

Herec Gerard Butler patří v Hollywoodu už řadu let k akčním jistotám. Nehraje sice v těch největších blockbusterech a jeho filmy v kinech čas od času šeredně vyhoří, hvězda snímků 300 nebo Pád Bílého… (více)

Sin City míří do televize

Sin City míří do televize

01.06.2017

Drsná comicsovka Sin City - město hříchu vydláždila v roce 2005 cestu ke Třístovce a k Watchmenům. Fanoušci ihned volali po dvojce, Robert Rodriguez s ní ale otálel dlouhých 9 let a nakonec vydělala… (více)

Romeo a Julie: Bitva u Verony

Romeo a Julie: Bitva u Verony

22.03.2015

Dopočítat se filmových zpracování nejslavnějšího Shakespeara není vůbec jednoduché. Adaptací jsou vyloženě desítky, v paměti ale nejspíš máte tu od Baze Luhrmanna a možná podivnost Tromeo and Juliet… (více)

Legendary a Warner: Velký hollywoodský rozvod

Legendary a Warner: Velký hollywoodský rozvod

19.08.2013

Produkční společnost Legendary Pictures založil v roce 2000 „vlk z Wall Street" Thomas Tull poté, co shromáždil 500 milionů dolarů z kapes soukromých investorů. Legendary podepsalo smlouvu se studiem… (více)

Reklama

Reklama