Režie:
Christian VolckmanHudba:
Nicholas DoddHrají:
Daniel Craig, Catherine McCormack, Romola Garai, Jonathan Pryce, Ian Holm, Rick Warden, Kevork Malikyan, Chris Bearne, Sean Pertwee, Pax Baldwin, Nina Sosanya (více)Obsahy(1)
Černobílý animovaný film, který bývá po vizuální stránce přirovnáván ke snímku Sin City – město hříchu, se odehrává v Paříži roku 2054. Ilona Tasujevová, mladá a talentovaná odbornice na genetiku, je unesena a nadnárodní společnost Avalon, pro kterou pracovala, ji chce za každou cenu dostat zpět. Případ dostane na starost důstojník Karas, kontroverzní policista a specialista na vyhledávání rukojmích. Ten se vydává po stopách zmizelé dívky do labyrintu velkoměsta. V průběhu vyšetřování je špehován a zastrašován, postupně mu umírají svědci a někdo se ho snaží zabít. Karas si přestává být jistý, kdo je vlastně objektem jeho pátrání: oběť, anděl, nebo monstrum? Vypátrání Ilony se pro něj stává otázkou života a smrti… „Paříž nám od začátku přišla jako samozřejmé dějiště příběhu i jako hlavní postava filmu. Chtěli jsme vytvořit fantastický obraz Paříže, který by byl tak silný jako Los Angles ve snímku Blade Runner,“ říkají tvůrci. (oficiální text distributora)
(více)Videa (2)
Recenze (367)
Vizuální stránka filmu je opravdu brilantní, to bez diskuze. Příběh je také více než zajímavý. Tak v čem je problém? Asi v tom, že mě film nedokáže dostatečně strhnout a i přes svou krátkou stopáž mi moc rychle neutíkal. A navíc mě nikdy filmy noir (a tenhle aspoň z poloviny noir je) moc nechytly a nejsou můj šálek kávy. Nevybudoval jsem si k nim žádný vztah a možná proto mě nedokáže tento film dostatečně strhnout. I tak to jsou ty nejlepší 3* jaké bych mohl dát. Na více hvězd to bohužel není. ()
Sin City po francouzsku, tak tohle přirovnání mě patřičně vyděsilo. Naštěstí zbytečně. „Renaissance“ totiž vypráví napínavý příběh a obrázky se „hýbou“, mají tempo, které jsem tak zoufale postrádala právě u vlekoucího se a pro mě nekonečného Sin City. Místo brutality, tajemná atmosféra se skvělou hudbou a i vizuální zpracování se mi líbilo mnohem víc. Takže jak mi to tak vychází, není to ( naštěstí pro mě) Sin City po francouzsku, protože u něčeho takového bych tentokrát pravděpodobně už zhebla (což by jistě mnoho lidí s povděkem přivítalo), jen styl je podobný. Nicméně, tak či onak, tohle opravdu není žánr pro mě. 3,5* ()
So Sin City to vela spolocneho nema, tak casto je prirovnavana snad len ze animovanych nejaposnkych dospelackych filmov je malo. Po dlhej dobe film ktoreho jazyku skoro vobec nerozumiem, zvlastny pocit, len citat titulky. Inak obrazky premenlive. Raz Karas vyzeral naozaj pekne a vytienovany bol skvele, parkrat som nevedela, ci je to vobec on, kym ho neoslovili, parkrat vyzeral jednoducho nedorobene... V kazdom pripade mimo originality obrazkov nuda, tie 3 hviezdicky skor za snahu... ()
Revoluční futuristická noir detektivka si mě podmanila hlavně svojí dech beroucí vizuální stránkou. Příběh nepřináší nic moc nového (zlá korporace versus málomluvný detektiv) a na to, že je tak přímočarý jsem v něm měl občas docela hokej. Nicméně atmosféra věčně setmělého města byla skvělá a celá ta hra se světlem a stínem inspirovaná Rembrantem se vskutku povedla. Netradiční filmová podívaná, především pro fajnšmekry. ()
Mám rád temné, depresivní filmy a sci-fi tuplem. Renaissance je po dlouhé době opravdu kvalitním francouzským počinem a doufám, že se v následujících letech ještě dočkáme nějakého podobného filmu. Atmosféra skvělá, práce se světlem nemá chybu. Škoda jen, že v černobílém provedení občas zaniknou některé detaily. Tvůrcům se velmi podařila mimika, naopak někdy zazlobí přece jen poněkud znatelný nerealný pohyb. Taktéž místy přeci jen poněkud pomalejší tempo sráží jinak velmi intenzivní filmový zážitek na pouhé 4 hvězdičky ()
Galerie (19)
Photo © Miramax Films
Zajímavosti (11)
- Renesance bývá často přirovnávána k filmu Sin City - Město hříchu (2005), tvůrci se ale hlásí spíš k filmu Metropolis (1927). (vesper001)
- Projekt byl tak náročný, že kvůli němu vzniklo nové studio se třemi sty supervýkonnými počítači. (Siriuss)
- Při tvorbě filmu byla mj. využita i technika motion capture – proces záznamu pohybu herců ověšených senzory, které snímají jejich pohyby, jenž jsou posléze přeneseny na digitální model. [Zdroj: Premiere] (vesper001)
Reklama