Reklama

Reklama

Pokoj 1408

Trailer 2

Pokoj 1408 nemá moc hezkou pověst. Je to jediný pokoj hotelu Delfín, ve kterém se už téměř dvacet let neubytoval žádný zákazník. Není čemu se divit, když lze v jeho historických záznamech nálézt dvanáct sebevražd a třicet takzvaných „přirozených“ úmrtí. Když k tomu připočteme drobné nehody některých pokojských (záchvaty smíchu, záchvaty pláče, mrtvice, slepota), které pokoj udržovaly čistý a obyvatelný, není se opravdu čemu divit. Pan Olin (Samuel L. Jackson) jakožto ředitel tohoto malého newyorkského hotelu příběh pokoje 1408 velice dobře zná, a proto se všem případným zájemcům snaží pobyt v něm ze všech sil rozmluvit. Spisovatel Mike Enslin (John Cusack) se však psaním hororových povídek živí a nikdo a nic mu jeho noc v pokoji 1408 nevezme. Vždyť strašidelné pokoje jsou jen směšné hlouposti jako všechna ta místa, na kterých už strávil noc - o kterých psal. Navíc by mu chyběla jedna kapitola do jeho nové knihy. Vyzbrojen svým věrným diktafonem Sony se tedy vydává do čtrnáctého patra, které je ale ve skutečnosti patrem třináctým. Do pokoje 1408. Do pokoje, jehož součet čísel dává dohromady číslo třináct…

První verzi povídky 1408 Stephen King vůbec neměl v plánu dokončit, protože měla sloužit pouze jako dodatek v jeho částečně autobiografické kinze O PSANÍ, prý aby předložil konkrétní příklad toho, o čem v celé knize žvanil. Povídka však Kinga natolik pohltila, že ji dokončil a vydal jako součást audiokompilace BLOOD & SMOKE. Velice lákavého scénáře se pak chopil švédský režisér Mikael Håfström (ZLO). King sám říká, že povídka ho, zvláště v audiopodobě, opravdu děsí, uvidíme, jestli její fimová podoba bude děsit i nás. (3DD!3)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (946)

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Pokoj 1408 vlastně není nijak vyjimečný ať už z hlediska kvalit scénáře nebo režijním přístupem, ale jde zároveň o poctivý žánrový snímek bez nepříjemných chyb a podbízení se. V záplavě nekonečných teenagerských vyvražďovaček, nenápaditých upírských a zombijáckých slátanin a laciných vykrádaček slavných filmů minulosti působí tenhle psychohoror tak nějak poctivě starosvětsky podle pravidel staré žánrové školy. Navíc Cusack hraje výborně a v menší roli ředitele hotelu ho velmi dobře doplňuje Samuel L. Jackson. Sympatická přiměřená stopáž a několik slušných trikových scén s fungující atmosférou dělají z tohohle filmu žánrový nadprůměr. Celkový dojem: 70 %. ()

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Pr-vo-tříd-ní. Z děsivé "audiopovídky" mého milovaného SK vznikl ve všech směrech nadprůměrný film, který dává vzpomenout na staré dobré časy, kdy slovo horor neznamenalo pouze desítky nechutně podřezaných hrdel, metry vyhřezlých střev a chabou atmosféru. K tomu, jak si filmaři poradili s předlohou, nemám výhrady. Samozřejmě, že kratičký text na celý snímek stačit nemohl, a tudíž bylo třeba hodně věcí domyslet. Ony ale i ty přidané pasáže vypadají přímo jako od Kinga! To jsem zíral... Obdiv si zaslouží režisér, páni trikaři a hlavně John Cusack, který v tomhle koncertu pro jednoho postupně magořícího spisovatele jednoduše exceluje. A tak si říkám - když jsem dal pět hvězd Darabontově Mlze, proč je nedat Pokoji 1408? Jedna z nejlepších Kingových adaptací. ()

Reklama

Psema 

všechny recenze uživatele

Håfström je paběrkující zoufalec, jemuž by měl někdo okamžitě sebrat režisérskou průkazku. K čemu je dobré že dokáže tvořit opravdu hezké obrázky, když není schopný dát dohromady ani jednu originální scénu, která by nezaváněla metrákem klišé a nepáchla nepříjemnou rutinou. Situaci musí zachraňovat přesný, leč dost nesympatický Cusack a po Hadech v letadle znovu těžký motherf*cker Jackson. Pokoji 1408 chybí vlastní styl, lepší budování napětí a vlastně i fungující scény stísněnosti a děsu. U hororu by se měl člověk přece bát věcí na plátně a ne toho, že film potrvá další zdlouhavou půlhodinu. P.S. Scénárista by si za těch pět konců zasloužil vypráskat ocelovou tyčí. 5/10 ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Pokoj 1408 a nadprůměrný horor? Dejte pokoj.. To už spíše thriller poukazující na následky globálního oteplování, neboť Cusack během chvíle zažil tolik klimatických změn (horko, prudké lijáky, záplavy, požáry), že by to přesvědčilo i Václava Ješitu. Filmy o lidském podvědomí mohou poskytovat tvůrcům volné ruce v jejich obrazotvornosti a originalitě a je škoda, že ti po skvělém úvodním navození atmosféry na to tady v dalším průběhu rezignovali. Inspirace v The Shining je zjevná, leč Håfström se ubytoval v úplně jiném hotelu než Kubrick.. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

„Došlo k 56 úmrtím v pokoji 1408.“ Po začátku téměř identickém s Identitou jsou nám předhozeny první drobty kusých informací o hlavním hrdinovi. Mohlo jich být víc. Enslin mohl být sympatičtější nebo arogantnější, abychom měli pádnější důvod mu držet palce či naopak přát pomalou bolestivou smrt. Nevím, kterého pakoně napadlo zadaptovat povídku o rozsahu několika desítek stran (mimochodem dost slaboučkou) do podoby celovečerního, téměř dvouhodinového filmu, ale je jasné, že tak učinil pro hororový potenciál situace „člověk zavřený ve strašidelné místnosti a pomalu propadající šílenství“, nikoliv kvůli příběhové originalitě. V rukou méně schopného režiséra by to mohlo dopadnout katastrofálně, v rukou schopnějšího režiséra by to mohla být pecka. Švéd Mikael Håfström musel trávit hodně času sám v hotelových/motelových pokojích, kde se děly hrozné věci - tak působivě situace z nich umí vydojit. Svědčí o tom nejdrsnější scéna Hry s nevěrou i podstatná část Pokoje 1408. Po stručném intru a slušně napsaném, leč zcela zbytečném dialogu s ředitelem hotelu (Samuel „ jsem nad věcí“ Jackson), začíná strašení. Zprvu jenom přidrzlé pošťuchování, racionálně ještě jakž takž vysvětlitelné, pak čím dál riskantnější a již někdy od čtyřicáté minuty vše směřuje k neodvratnému saltu mortale. Film by ovšem skončil příliš brzy, takže se scénárista vytasí s nadbytečnou „an american family“ linií, nikam nevedoucí a minutky troufale (a zoufale) nahánějící. V opačném případě by devadesát procent filmu trávil Cusack sám v jednom pokoji, se svým diktafonem, do kterého nejdříve cynicky, později bezradně, „vylévá“ své aktuální dojmy, celé by to trvalo cca sedmdesát minut a svou vyhroceností bralo dech. Možná. Håfström se však nemá zač stydět, jeho průnik do žánru thrilleru/hororu dopadl o poznání lépe než v případě „rovněž Evropana“ Nimróda Antala (Motel smrti). Vyhýbá se dramaturgickému klišé, umně pracuje s atmosférou, lekačky dokáže dobře načasovat, jenom ta gradace… (údajně existuje alternativní konec, zdaleka ne tak dojemně americký). 70% Zajímavé komentáře: Le_Chuck, DaViD´82 ()

Galerie (21)

Zajímavosti (29)

  • Od chvíle, kdy začnou hodiny odpočítávat 60 minut, zbývá přesně tolik času do konce filmu. (HellFire)
  • Příjmení jedné z prvních obětí pokoje bylo Grady, tedy stejně jako jedna z postav ve filmu Osvícení (1980), který se také odehrával v hotelu a který byl také natočený podle předlohy Stephena Kinga. (Siriuss)
  • Kniha "The Long Road Home" (Dlhá cesta domov), ktorú napísal Mike Enslin (John Cusack) ako prvú, bola ručne krčená, aby vyzerala ošúchane a staro, nakoľko sa jednalo len o obal vyrobený pre film. (Raccoon.city)

Související novinky

Cusack a Jackson versus apokalypsa z mobilů

Cusack a Jackson versus apokalypsa z mobilů

06.11.2013

A opět tu máme adaptaci románu Stephena Kinga, tentokrát jednoho z jeho novějších kousků, apokalyptického hororu Cell (česky vyšlo jako Puls). Kniha vyšla v roce 2006 a od té doby se marně pokoušela… (více)

Šanghajské spiknutí

Šanghajské spiknutí

03.12.2007

...nebude pokračováním dvoudílné šanghajské série Jackieho Chana a Owena Wilsona, to jen narážíme na jistou podobnost námětu válečného thrilleru Shanghai s noirovým experimentem Stevena Soderbergha… (více)

Reklama

Reklama