Režie:
Baz LuhrmannKamera:
Mandy WalkerHudba:
David HirschfelderHrají:
Hugh Jackman, Nicole Kidman, Brandon Walters, David Wenham, Bryan Brown, Bruce Spence, Jack Thompson, Bill Hunter, John Jarratt, Jacek Koman, Ben Mendelsohn (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Píše se rok 1939. Anglická lady Sarah Ahleyová odjíždí do Austrálie. Lord Ashley mezitím v buši shromažďuje stádo dobytka pro armádní účely. Téměř na celou oblast má však monopol dobytkář Leslie King Carney. Sarah odveze na farmu Faraway Downs Honák, kterého jí lord poslal. Na farmě Sarah zjistí, že jejího muže podle zde žijících bělochů proklál oštěpem domorodý šaman Král George... Sarah se seznamuje s malým míšencem Nullahem a jeho matkou Daisy, kterou správce farmy Neil Fletcher zneužívá. Šaman Král George, který je jeho dědečkem, ho naučil domorodému zaklínání a dorozumívání se zpěvem na dálku. Sarah Nullaha zachrání před policií, která bere rodinám míšence k asimilaci. Šaman cítí, že Sarah zemi, kterou Fletcher proklel, vyléčí... Když Sarah zjistí, že Fletcher pro Carneye kradl lordův neznačkovaný dobytek, propustí ho. Účetní King Flynn jí poradí, aby pokračovala v manželově plánu – nahnat dobytek do hlavního města Darwinu a narušit tak Carneyův monopol pro armádu. Sarah s lidmi z farmy a Honákem ženou stádo o patnácti stech kusech k Darwinu. Fletcher jim v tom chce zabránit a zažene dobytek k útesu. Splašené stádo udupe Kinga Flynna, který před smrtí Honákovi prozradí, že lorda Ashleye zabil Fletcher... Před útesem stádo zastaví zaklínáním Nullah. Dochází jim ale voda a King George je vede přes rozsáhlou pustinu. Po písečné bouři všechny zaklínáním znehybní. V Darwinu se právě šíří zpráva, že všichni v poušti zahynuli, když Sarah.s přáteli přižene stádo do města a jako první i do lodi. Sarah s Honákem slaví vítězství nad Carneyem... Sarah s Honákem zvelebují farmu, Nullah žije u nich. Carney se pokusí farmu koupit, ale neuspěje. Fletcher dostal výpověď. Jenže se nehodlá vzdát –úkladně zavraždí Carneye, vezme si za ženu jeho dceru a dobytkářská společnost přejde na něj. Vyhrožuje Sarah, že odvede i Nullaha, když mu svou farmu neprodá... (TV Prima)
(více)Videa (4)
Recenze (920)
Vizuálna nádhera na čele s roztriešteným obsahovým gýčom. Film, v ktorom zavítate do divej Austrálskej púšte, domáceho hniezdočka Nicole Kidman vybaveného na anglický štýl, rozplyniete sa pri milostných scénach divokého Jackmana a princeznovskej Nicole, ktorých spočiatku sprevádzalo iba :,,Drž hubu, blbá krávo," a nakoniec vás k sebe pritiahnú fantasy scénky o fúzatom šamanovi, ktorého premúdrelý výraz starého inteligenta vás prinúti rozmýšľať nad zmyslom života. Prvá tretina a hlavne časť, kedy je šialený Hugh omotaný Nicolinou sexi bielizňou, je úchvatná, ostatné dve tretiny sú už iba vypovedaním o osudovej láske, ktorú nezmaril čas a už vonkoncom ľudská márnomyseľnosť. Pretože hoci by hlavným hrdinom nad hlavami tanky padali, love is just love. ()
70%. Velký příběh neudělá jen jeho velikost. Romantiku umí Baz stále krásně načančat, tentokrát ale její srdce tak hlasitě nepulzuje. Všechno je to až příliš vykalkulované, okázalé, strojené (i to definitivní vyrovnání se záporákem je spíš uměle nastrčeno), což by ani tak nevadilo v klasicky zkonstruovaném velkofilmu, u pocty klasickým hollywoodským melodramatům, která se nebere stoprocentně vážně a zároveň se pokouší minimálně o pět emocionálních vrcholů, to ale vadí... a Austrálie přinejmenším zadrhává. Obrazy jsou krásné, Nicole půvabná a Hugh Jackman tak sexy, že i já jsem chtěl zběhnout k homosexuálům. Z hlavy ale tenhle monument vyprchá nepříjemně rychle. Dokonce rychleji než naštvání z dementní digitální akce na útesu. Austrálie je kolos s mnoha dějovými vrstvami, s hustým předivem motivů a inspirací. Král postmoderny v něm má neomezené možnosti, protože lavírování mezi kýčem a vážným eposem, mezi stylizovanou pohádkou a poctou všem velkým filmovým vyprávěním, mezi dětským vyprávěním a historickou reflexí - a tak dál a dál - mu dovoluje v podstatě cokoliv. Ta okatá snaha vytesat velké dílo "bez hranic" ale Austrálii spíš škodí. Její dynamo by neutáhlo mnohem "menší" příběh. A čerpání z Čaroděje ze země Oz je možná řešeno elegantně, ale stejně tak i prvoplánově: Ta písnička by omámila v jakémkoliv filmu. ()
Dva filmy v ceně jednoho lístku. První je dobrodružná romance, druhý válečné melodrama. Ten druhý bych si možná dokázal odpustit, ale v tomto provedení a obsazení mi i těch poctivých 165 minut uteklo velmi svižně. Emocionální tornádo z Moulin Rouge se aspoň na poprvé nedostavilo, nicméně tomu opakované zhlédnutí jen prospělo. Jsem zvědavý, co řeknu podruhé na nejnovější Bazův počin. Klidně by tam pak mohla spadnout i ta pátá hvězdička. ()
We can't let them win! - We wont. Velkofilm se vším všudy. To je Austrálie. Pro stručný popis by se asi nejlépe parafrázoval komentář Carly k HSM3: "Přišla jsem do kina, krásně se pobavila, zamáčkla slzu a šla domů". Jenže pro megadílo tohoto typu stručnost nestačí. Baz Luhrmann si se svým dítkem opravdu vyhrál. Příběh epické lásky mezi Honákem Jackmanem a "paní šéfovou" Kidman zasazen do válečného období je opravdu dílo mistra. Krásná Australská krajina, magie jejích obyvatel, nečekaně slizký David "Faramir" Wenham jako záporák, dunící orchestrální hudba, krásná vizuální stránka, ať už se jedná o obrovská stáda (nahánění dobytka od útesu mi vzalo dech) či zničený Darwin (to samé platí pro bombardování z pohledu Krále George) a hlavně ústřední dvojice, na níž se tak krásně kouká. To a mnohem víc je největší velkofilm od Pána prstenů. Velkofilm jenž alespoň na krátký moment zažene myšlenky na špatnost současného světa. Velkofilm jménem Austrálie. ()
Austrálie je země mnoha tváří, stejně jako je tenhle film vším, čím ho Baz Luhrmann chtěl mít. Lze mu potom cokoliv vyčítat? Z počátku (retro) groteskní ladění, tak typické pro Baze, funguje pouze napůl plynu, stejně jako romantický příběh honáka a jeho šéfové. Stoprocentní je však vyprávění mladého míšence, který filmem provází (i když osobně tenhle typ vyprávění nemám rád, když toho nebyl, takt o přeci nemůže vyprávět:)). Austrálie, i přes svou kýčovitost a barevné ladění do melancholických obrazů (melodrama jak vyšité), má jeden obrovský klad a tím je připomenutí působivosti velkých filmů 30-40. let. Vrátit se o padesát let a jít na tohle do kina tak budu unesený jako většina diváků. A tohle asi Baz přesně chtěl, bohužel já ne...(moje chyba, uznávám). ()
Galerie (89)
Zajímavosti (31)
- Na poušti, kde probíhalo natáčení, se po sto letech rozpršelo a práce tak musely být přerušeny. Následně na place propukla epidemie koňské chřipky a s nemocemi se potýkal i štáb. (zdeny99)
- V samotném závěru filmu zazní skladba „Nimrod,“ devátá část z „Enigmatických variací,“ snad nejznámějšího díla anglického skladatele Edwarda Elgara. Jednotlivé části cyklu (je jich celkem šestnáct) jsou inspirovány skladatelovými nejbližšími přáteli a rodinou, různými událostmi jeho života (které s těmito lidmi obvykle byly nějak spjaté), ale i různými skladbami z děl světových skladatelů, jež nějakým způsobem Elgara ovlivnily. „Nimrodem“ vzdává hold svému nejlepšímu příteli Augustu J. Jaegerovi, který mu byl nablízku například v době Elgarovy menší tvůrčí krize. Jeho motivy svým způsobem vyjadřují krásné společné chvíle, např. na noční procházce lesem, která ho navíc obohatila o hudební nápady. „Nimrod“ také podobnými motivy v úvodu odkazuje na Beethovenovu „Patetickou“ sonátu. (Idée_fixe)
Reklama