Reklama

Reklama

Kanibalové

  • Česko Kanibal Holokaust (festivalový název) (více)
Trailer 2

VOD (1)

Obsahy(1)

Příběh, který vám bude vyprávět tento film, se skutečně stal. Do pralesů Jižní Ameriky odjíždí čtyřčlenná skupina mladých reportérů, aby natočili unikátní záběry s domorodci, kteří se ještě nesetkali s bílým člověkem. Podaří se jim nalézt kmen údajných lidojedů, kteří však o bílé návštěvníky nejeví přílišný zájem. Mladí reportéři se je proto pokusí vyrušit z jejich poklidného života. Tento film je nevhodný pro osoby mladší 18 let, protože obsahuje autentické záběry kanibalských orgií, které se tehdy opravdu odehrály. (Vapet Production)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (629)

HAL 

všechny recenze uživatele

Zařazení Cannibal Holocaustu do žánru "horor" je jeden z největších nesmyslů jaké jsem tady na csfd viděl - to že jsou v nějakém filmu gore scény ještě neznaméná že se u toho má někdo bát. Tím méně zde kde jsou jakékoli prvky napětí a strachu potlačeny faktem že osud inkriminovaných osob zná divák předem. Nejde ani o klasické exploation kydlení či dokonce béčkově směšnou zábavu. Násilí ve filmu je docela hodně a jeho zdání autenticity podpořené dokumentárním podáním filmu (děj filmu je o tom jak skupina producentů a jeden antropolog retrospektivně sledují záznam "dokumentaristů" z jihoamerické džungle, trochu ve stylu Blair Witch Project), nemám ale pocit že by gore scény byly přehnaně samoúčelné - ba právě naopak jsou nutné v kontrastu s popisem zkaženosti lidských charakterů a zlem které v zájmu svých pošahaných povrchních cílů páchají... a na které se dál nabaluje i jemné nakousnutí společensko-kritických otázek o zneužívání senzacechtivosti a laciného působení na city v médiích pomocí "podprahových" sdělení ve formě hudby či záměrně skutečnost zkreslujícímu střihu. Dost mě překvapuje s jakou vehemencí je ve většině okolních komentářů tento hlavní význam filmu ignorován... nebudu popírat že režisér se nesnažil krví ve filmu exhibicionisticky šokovat aby zaujal pozornost, ale je projevem hlouposti se při vnímání filmu na těchto povrchních prvcích intelektuálně zastavit. A co se týče mrtvých zvířat - není to vůbec hezký pohled, ale tak to v přírodě chodí a v rámci filmu to opět není samoúčelné, takže netuším proč bych se kvůli tomu měl cítit nějak extrémně dotčeně - taky jsem při sledování filmu jedl kuře. 8/10 ()

Marigold 

všechny recenze uživatele

I wonder who the real cannibals are... Spojení cinema verité a snímku à thèse. Srdce temnoty převedené do (post)modernity, film, který se při svých omezených možnostech neustále pokouší reflektovat sám sebe (onen dokument je vlastně přenesením principu filmu samotné dovnitř fikčního světa) a nastoluje otázku pudovosti / násilí / civilizačních mechanismů, které nás domněle drží daleko od primitivní podstaty, ale ve skutečnosti jí neustále podléhají (často ve jménu ušlechtilosti). Není to hluboce akademické, spíše jasně tezovité, místy to není natočené zvlášť obratně, ale message i smysl to prostě má - pokud dokážeme abstrahovat od pohoršení, že má někdo tu drzost ve jménu filmu zabít prasátko či želvičku, záhy zjistíme, že přesně o tomhle "spravedlivém rozhořčení" celý film vědomě pojednává. Přesněji o tom, co se za ním skrývá. ()

Reklama

Shit 

všechny recenze uživatele

Hodně drsnej film, tady neexistuje žádná cenzura nebo ukazování jen toho nejnutnějšího, všechno se ukáže do naprostýho detailu. Ze začátku to je trošku na škodu, protože u některých scén je vidět, že to je jen ne moc povedený trik, ovšem s přibývajícími minutami je film čím dál drsnější a realističtější, hodně tomu taky napomůže zabíjení živých zvířat(jestli to nejsou živý zvířata, tak mě teda pěkně vochcali, ale vypadalo to hodně opravdově). a konec to všechno už jenom dovrší. Po filmařský stránce to je výborný, stejně tak mi připadala hudba skvěle vybraná, k těm nejdrsnějším scénám je jako kýč přidaná pohodová hudba.a jestli tenhle film měl za úkol vyvolat v člověku nejrůznější pocity znechucení, tak se to povedlo na výbornou. ()

Tom_Lachtan 

všechny recenze uživatele

Tenhle film je neskutečně odporný, ovšem "jen" z důvodu zcela odporného násilí na zvířatech, které je bezprecedentně sviňské. Ale krom toho? Nejsem schopnej říct, jestli je víc zajímavější film samotný, nebo to kvantum legend, co se v průběhu let kolem filmu vyrojilo, ovšem jisté je, že to byl ve své době počin jistě neotřelý a dodnes krásně funkční a přitom k tomu ani nepotřebuje ono proklamované násilí, které je z dnešního pohledu už vícekrát viděné, například ve válečnejch filmech se to střevama a násilím hemží mnohem víc (a krom nebohých žvížátek je tu jen jedna scéna, která je opravdu odporná). Jednoduše to není jen tupá exploatace, ale je tu snaha o větší přesah ve smyslu "kdo je tu ten větší divoch, oni, nebo?" ()

Kusko.t2 

všechny recenze uživatele

Rozporuplný film bezpochyby, avšak pre tých, ktorí majú radi gore a krvavé kanibalské besnenie je to za 5*. Tu na CSFD to evidentne hodnotili aj ľudia, ktorí mali „jasno“ ešte pred pozretím filmu, respektíve k nemu pristupovali jednostranne a plocho. To ja teda nie. "Cannibal Holocaust" rozhodne patrí medzi najlepšie kanibalské filmy aké som mal možnosť zatiaľ vidieť. Film nie je bezmyšlienkovitým gore-festom a okrem iného nastoľuje aj otázku humanizmu a zamyslenia sa nad tým, či ľudia v mestách sú kultivovanejší v porovnaní s divochmi z pralesa alebo nie. Dokumentárne ladený snímok svoju nosnú tému predkladá prostredníctvom výpravy svojských filmárov do nehostinnej Amazónie, kde sa snažia zdokumentovať tunajšie pomery a priniesť tak domov pokiaľ možno šokujúce a akčné zábery života v džungli. Pre čo najdrastickejšie zábery vykresľujúce domorodcov ako stádo tupých požieračov bez budúcnosti, ich neváhajú podpichovať, provokovať a vraždiť. Veď čo oko civilizovaného človeka nevidí, ako by sa ani nestalo. Výprava sa nevracia späť, preto je za nimi vyslaná záchrana, ktorá má ich osud objasniť. Značné množstvo násilia, reálne zabíjanie zvierat a miestami amatérska ručná kamera, to sú azda tie hlavné zložky umocňujúce filmový zážitok až ku zimomriavkam. Použitie kontroverzných záberov a obsah filmu vydávaný čiastočne za skutočný dokument, malo za následok, že si ho okrem filmových cenzorov zobrala na koberec aj polícia na preskúmanie. Ruggero sa kvôli tomu následne dostal aj do policajnej väzby. Herci s režisérom mali dohodnutú zmluvnú klauzulu, že sa nebudú objavovať vo filmových projektoch nejaký čas z toho dôvodu, aby sa nepoškvrnila autentickosť filmu a jeho zámeru. Aby režisér hustú situáciu po uvoľnení filmu upokojil, požiadal hercov o predstúpenie pred verejnosť s posolstvom – je to iba film! Policajné orgány mu ale neprestali vyčítať bezdôvodné zabíjanie zvierat, ale aj z toho sa vyvliekol. Následne sa na film uvalil zákaz distribúcie, ale aj na to sa Ruggero vykašlal a poslal film ďalej. Ako je vidno, toto vydávanie filmu za skutočný dokumentárny materiál sa vydarilo dokonale, niekde som dokonca čítal (nemám to overené), že aj vo vtedajšom Československu sa v správach objavila informácia, že bohužiaľ v ďalekej Amazónii zahynulo niekoľko dokumentaristov pri výkone svojej práce pod rukami a zubami kanibalov. Samotný "Cannibal Holocaust" sa označuje ako brutálny "vrch ľadovca" Deodatovej cesty – kanibalskej trilógie odštartovanej v roku 1977 “survival” hororom ULTIMO MONDO CANNIBALE nasledovanej CANNIBAL HOLOCAUSTom a vyvrcholenej akčným INFERNO IN DIRETTA v roku 1985. Ku inšpirácií, ktorá neskôr predznamenala spomínanú kanibalskú trilógiu, obzvlášť CANNIBAL HOLOCAUST, sa podľa slov režiséra pripájajú tituly Roberta Rosselliniho a jeho realisticky vojnové tituly Roma, città aperta (1945), Paisa (1946), či povojnový príbeh 12 ročného chlapca Edmunda Germania anno zero (1948). Následne v 50-tych rokoch už režisér Lee Sholem konkrétne naznačil, ako by taký CANNIBAL HOLOCAUST mohol vyzerať - Cannibal Attack (1954). Cesta formujúca výsledok Ruggera Deodata sa ale iba začína. Medzi ďalší vplyv režisérskej osobnosti po Rossellinim sa radí práca Sergia Corbucciho, konkrétne jeho tituly ako Django (1966) a Il Grande silenzio (1968). Základ by teda bol. K slovu sa dostávajú formujúce 70-te roky a prelomový Lenziho “kanibalský“ zásek Il Paese del sesso selvaggio (1972) a séria mondo dokumentov v tom čase križujúca Taliansko - Nuova Guinea, l'isola dei cannibali (1974), Ultime grida dalla savana (1975), Savana violenta (1976), a iné... Po tom všetkom prichádza na scénu pre Deadata už posledný klinec jeho príbehu, dvojica kanibalských titulov Emanuelle e gli ultimi cannibali (1977), La Montagna del dio cannibale (1978). Vzniká CANNIBAL HOLOCAUST. Sila "Cannibal Holocaust-u" a túžba nadviazať na jeho úspechy resp. predať pod touto známou značkou pár filmov, mala za následok vznik napríklad trashových hororov ako Holocausto Cannabis (2001), Satan's Cannibal Holocaust (2007), Psycho Holocaust (2009), shortu Santa Holocaust (2010), či prideleniu distribučných názvov ku filmom Schiave bianche: violenza in Amazzonia (1985) - "Cannibal Holocaust 2: The Catherine Miles Story", prípadne filmu Natura contro (1988) - "Cannibal Holocaust 2". Ale to sú všetko už len marketingové špekulácie za lepším ziskom. Netreba zabúdať ani na ťažko trápne pokusy Bruna Matteia o nechutnú participáciu na "Cannibal Holocaust-e", ktorý vyslovene zosmiešňuje – tituly Nella terra dei cannibali (2003) (v Japonsku označenom ako "Cannibal Holocaust 3: Cannibal vs. Commando") a Mondo cannibale (2003) (v Japonsku označenom ako "Cannibal Holocaust: The Beginning"/"Cannibal Holocaust 2"). Späť ale ešte ku obdobiu tesne po CANNIBAL HOLOCAUST-e. Netrvá vôbec dlho, len niekoľko mesiacov, a po sláve Deodatovho, dnes už piliera moderného kanibalského hororu sa derú na svetlo sveta ďalšie jemu podobne. Vzniká Mangiati vivi (1980), Zombi Holocaust (1980), Apocalypse domani (1980), Cannibal ferox (1981), Porno holocaust (1981), Welcome to the Jungle (2007), a iné...Po období inšpirácie príbehom prichádza na rad obdobie inšpirácie scénami. Do tejto kategórie spadajú napríklad tituly ako Indiana Jones and the Temple of Doom (1984) - pojedanie opičieho mozgu, Due occhi diabolici (1990) - nabodnutie na kôl, argentova poviedka “The Black Cat“, Dead Man (1995) - pojedanie ľudskej ruky, Anthropophagous 2000 (1999) - nabodnutie na kôl, It Waits (2005) - nabodnutie na kôl, Evil Aliens (2005) - nabodnutie na kôl, Shadow: Dead Riot (2006) - nabodnutie na kôl, Dolla Morte (2006) - nabodnutie na kôl, Isle of the Damned (2008) - nabodnutie na kôl, Sentô shôjo: Chi no tekkamen densetsu (2010) - nabodnutie na kôl, atď... Ku zaujímavostiam patria aj prepojenia ku Hong Kongu - Hei tai yang 731 (1988) - “čínsky CANNIBAL HOLOCAUST“, americkému Blair Witch Project (1999), videoklipom death metalovej skupiny Necrophagia - Necrophagia: Through Eyes of the Dead (2002), videohre “Manhunt“ (2003), ... PS pre zábery tzv. filmu vo filme (“The Last Road To Hell“) v CANNIBAL HOLOCAUST-e, poslúžil z časti dokument Barbeta Schroedera - Idi Amin Dada (1974). K informáciám odkrývajúcim pozadie vzniku, prípravy a post-produkcie "Cannibal Holocaust-u", je možné sa dostať zohnaním a pozretím si dokumentov ako napríklad In the Jungle: The Making of Cannibal Holocaust (2003) alebo výpovede Gabriela Yorka - Alan Yates (2005). ### Vo Veľkej Británii sa "Cannibal Holocaust" dostal do distribúcie zásluhou štúdia “Go Video” vydaním Cut verzie vo februári roku 1982 (minutáž 85m, 14s). V júli nasledujúceho roku ho cenzori umiestnili na zoznam tzv. "Video nasties", a tým sa stalo distribučné šírenie na území Británie trestné. Tento ban po čase pominul a tak sa v roku 2001 dostáva na pulty predajní opäť verzia filmu, tentoraz skrátená ale o 5 minút a 44 sekúnd, označená vekovou prístupnosťou Rated:18. V roku 2011 sa dostáva na trh verzia od distribučného štúdia “Shameless video“ skrátená prostredníctvom BBFC o 15 sekúnd. Toho roku vychádza aj verzia, do ktorej priamo nezasiahlo BBFC, ale režisér Deodato (samozrejme na popud cenzorov). Deodato sám film nechal prestrihať, aby škrty neboli hrubo nedehonestovali pôvodný zostrih. Vzniká tak orezaná, prístupnejšia verzia. Uncut v Británii nie je doposiaľ k dispozícii. () (méně) (více)

Galerie (38)

Zajímavosti (46)

  • V Itálii způsobil film poprask, že byli herci zabiti, tak se museli ukázat v italské televizi, že opravdu nebyli sežráni zaživa. (Kulmon)
  • Domorodá dívka trestaná za cizoložství je ve skutečnosti kostymérka Lucia Costantini. Žádná z domorodých dívek nechtěla v této roli hrát, Italka proto byla natřena blátem, aby vypadala jako Indiánka. (gjjm)
  • Herci se ve smlouvě zavázali k tomu, že po skončení natáčení se na rok nebudou ukazovat na veřejnosti, aby se tak docílilo zdání, že ve skutečnosti opravdu zemřeli. (HellFire)

Související novinky

Zemřel režisér Ruggero Deodato

Zemřel režisér Ruggero Deodato

29.12.2022

V jednom z posledních dnů roku přichází smutné zprávy pro fanoušky evropské žánrové kinematografie, ve věku třiaosmdesáti let totiž v Římě zemřel kultovní italský režisér a scenárista Ruggero Deodato… (více)

Reklama

Reklama