Reklama

Reklama

Vzácný záznam z přípravy a zkoušek legendární inscenace Romeo a Julie v Národním divadle v roce 1963. V režii Otomara Krejči hráli M. Tomášová, J. Tříska, O. Scheinpflugová, L. Munzar a další hvězdy. Režie filmového dokumentu R. Činčera. Při přípravě legendárního představení Shakespearova Romeo a Julie v roce 1963 v Národním divadle v Praze se sešli: Marie Tomášová, Jan Tříska, Olga Scheinpflugová, Luděk Munzar, R. Lukavský, M. Nedbal, M. Macháček, V. Ráž a další, aby pod režijním vedením Otomara Krejči nastudovali toto představení. Máme jen málo svědectví o tak vzácných a intimních chvílích herecké a režisérské práce. Pět měsíců, i v průběhu divadelních prázdnin se protagonisté scházeli, včetně překladatele Josefa Topola. Pozoruhodná je i Olga Scheinpflugová v roli chůvy. Na konci zkoušek děkuje, bylo jí šedesát let, že se mnoho věcí naučila. Filmový záznam režíroval Radúz Činčera. (Česká televize)

(více)

Recenze (18)

Anianna 

všechny recenze uživatele

Dokument znám, ale ráda jsem si ho znovu připomněla. Kvůli Marii Tomášové a všem ostatním, z nichž mnozí už tady nejsou. Marie byla životní partnerkou Otomara Krejči. I když to ve filmu tak nevypadá, dělilo je jen pár let. V době, kdy hrála Julii, už byla matkou sedmnáctiletého chlapce. Vždy se mi líbila, nikdy jsem ji ale neměla možnost na divadle vidět. Pěkný dokument. ()

progression 

všechny recenze uživatele

Fascinující pohled do zákulisí při vzniku legendárního představení Romeo a Julie na scéně ND. Radúzem Činčerou geniálně nasnímaný dokument o prvních přípravách na chatě, tvůrčích zkouškách, ale hlavně o strhující a přitom vzájemné přátelské atmosféře při vytváření představení, které předběhlo dobu a stalo se kultovním. Bohužel se mi tehdy nepodařilo toto představení vidět, ale podle mých přátel, kteří měli více štěstí, se jednalo o strhující podívanou. Dokument vznik tohoto představení krásně mapuje včetně závěru, kdy Krejča při premiéře napjatě čeká, jak diváci představení přijmou. A opravdu přijali, a to nejenom v kotlině české. Jestli mne paměť neklame, tak jednu z prvních divadelních rolí (Mistr a Markétka) v New Yorku dostal Jan Tříska mj. i díky ohlasu jeho strhujícího pojetí Romea v tomto představení. Tehdy asi byla opravdu zlatá léta československého divadla i kultury všeobecně. Bohužel netrvala věčně a tehdejšímu režimu se opravdu ani trošku nelíbila, takže dělal vše pro to, aby "takovouto kulturu" omezil a následně i umlčel. Je opravdu hrozná škoda, že takoví velikáni (jako v tomto případě Krejča, Tříska, Činčera a samozřejmě mnoho dalších) byli v jejich nejlepších tvůrčích letech od svého řemesla "odstřiženi". Jinak by těch jejich "kulturních pomníčků" a klenotů bylo mnohanásobně více. ()

Reklama

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

Celý film je protkán více než zajímavými pohledy do zákulisí zkoušek a následně i představení, doplněný o promluvy „Romea“ a „Julie“. Divák plně cítí ten umělecký zápal (především režiséra představení), neustálou snahu o ještě nějaké to vyšperkování dané situace, k tomu je zde sem tam nějaký ten humor a trocha životního filosofování. Co se mi až tak moc nelíbilo, je fakt, že tam byla lehce cítit dobová tendence, znázorněná „potřebami“ mládeže a nutností tolerance, přišlo mi to příliš křečovité. Jinak spokojenost, slušné 4*. ()

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Zajímavé spíše jako dokument a otisk doby hlavně díky ,,skryté kameře''. Otomar Krejča st. překvapil. Měl jsem jej zafixovaného hlavně jako herce budovatelských filmů padesátých let, kdy většinou hrál uvědomělé dělníky a soudruhy. Člověk by se až divil, když sedí v divadle a kouká na herce co práce to dá předtím a jak se dá lecos pojmout jinak... * * * ()

Aky 

všechny recenze uživatele

Chvílemi zajímavé, chvílemi méně, celé je to takové surové, člověka napadá, jestli by to nešlo lépe sestříhat, ale možná nebylo více materiálu a nebyl z čeho. Z dnešního pohledu je to kromě vhledu do dílny Otomara Krejči zajímavé hlavně civilními záběry na tehdy mladičké pozdější české herecké hvězdy. ()

Galerie (3)

Reklama

Reklama