Reklama

Reklama

Film z dílny oscarového režiséra Petera Jacksona (trilogie Pán prstenů), inspirovaný oblíbeným a celosvětově úspěšným románem spisovatelky Alice Seboldové, vypráví o Susie Salmonové, které bylo pouhých 14 let, když byla v prosinci roku 1973 cestou domů ze školy zavražděna. Dívka po smrti pokračuje ve sledování své rodiny, zatímco její vrah zůstává na svobodě. Uvězněna v kouzelném a tajemném posmrtném životě, Susie je nucena volit mezi touhou po pomstě a přáním, aby její blízcí překonali tragickou ztrátu a mohli jít dál. Co začíná jako šokující vražda, pokračuje napínavým, vizuálně podmanivým dobrodružstvím skrz spojení vzpomínek, lásky a naděje směrem k překvapivému a emočně náročnému zúčtování. (HBO Europe)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (1 084)

Marigold 

všechny recenze uživatele

Bohužel přesně ten typ filmu, u kterého mám pocit, jako by mě někdo nechal celou noc číst Strážnou věž, edice nekrofilní romance. Scénář svaté trojice J-W-B je salát slátaný z patetických monologů a ucouraných dialogů bez jediného náznaku lehkosti. PJ režíruje některé pasáže typicky (odskoky na nedějové detaily, expresivní subjektivní perspektiva, zapojení monotónní zvukové stopy), někdy dokonce napálí i dost solidní scénu (prohledávání pederastova baráku, ač je logicky nesmyslné, přesto mistrně pracuje s tenzí a dvojí perspektivou). Roztříštěnost vypravěčské perspektivy je do té míry nekoncepční, že mi zabraňovala brát cokoli v tom filmu vážně a hlavně si cokoli užít. Vizuální stylizace je místy docela laciná šmíra, oprabdu by možná stálo za to zauvažovat, zda se tajemství působivosti skrývá jen v barevných filtrech, zářících halogenech a "hezkých objektech". Zejména trikové pasáže jsou přešlap o celé metry, hnusné, nesladěné, křiklavé, bez jakéhokoli řádu (byť jenom jemného náznaku asociace, která by jim dala tvar). CGI bezpohlavnost přímo křičí, takhle přepálené a přitom naprosto "kulisové" výtvarné řešení se jen tak nevidí). Zapojení hudby vysloveně katastrofální, místo, aby to umocnilo jakoukoli emoci, dělá z Pevných pout ukňourané emo, z nějž trčí jenom pitomý sentiment. Chápu, že Peter je fascinovaný "bytím mezi světy" a že ne všechny rodinné filmy mohou být tak brilantní jako Braindead... nicméně pedofilní vrah, vytvořený podle šablony Rapist Glasses? Fakt třetí cenová a nejhorší Jacksonův film, svědčící o pozvolné ztrátě soudnosti a sebekritiky. ()

KarelR 

všechny recenze uživatele

Daleko lepší než Tarsemův Pád, ale už to, že pro tohle srovnání musím sahat (těžce pokulhávající scénář má zachránit hodně moc barviček), není dobrá vizitka. Po super úvodu nastupuje pocit, že Jackson a spol. vyházeli z určitě brilantní předlohy všechno zajímavé, a zbyla jim tak hrstka za sebe nalepených sekvencí (Susie objevuje nový svět, tatínek pátrá, babička likviduje domácnost atd.), které bez náznaku atmosféry nebo emocionálního dopadu jen plují kolem vás. Občas se sice vynoří skvělá scéna nebo záběr (který na 90% znáte z traileru :), celý film ale drží pohromadě spíš na dobré slovo. Samozřejmě Jacksonovo, každopádně jsem doufal, že si zakřičí daleko víc. P.S. Upřímně bych ocenil tak dvakrát delší Director's cut, třeba by to do sebe nějak zapadlo... ()

Reklama

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

Peter Jackson ztratil soudnost a stal se z něj povrchní megaloman se sklonem ke kýčovitosti. Když řeknu, že co se plytkosti děje a dialogů týče, je na tom Pevné Pouto podobně jako Emmerichovo 2012, ani zdaleka nepřeháním. Až na to, že u rádoby silného dramatu je tato skutečnost mnohem smutnější. A u té sekvence s nešikovnou babičkou jsme se jako měli smát? Já jsem si u ní tedy spíše vzpomněl na trapnou českou Pánskou jízdu s Martinem Dejdarem. Vyrovnání se se ztrátou člena rodiny mělo být znázorněno tím, že tatínek se nechá zmlátit, maminka odjede kamsi na venkov trhat jablka a sourozenci se tváří jakoby nic? Dělá si ze mne Jackson srandu? Odrežírováno a zahráno je to sice s přehledem, ale co naplat, když po každém moudru, které postavy vypustily z úst, jsem měl nutkání zacpávat si uši a kroutit hlavou, jak to znělo uměle a povrchně. Když pak usměvavé dětičky začaly pobíhat po kukuřičných lánech, vybavila se mi strašlivá závěrečná scéna z Knowingu (ale to aspoň mělo koule celej předchozí děj), já film definitivně odepsal a zbytek stopáže už jsem se jenom bavil dalšími přicházejícími klišé. PS: Kdo se toto odváží srovnávat s Fontánou (se kterou to má společné jen část tématu a Rachel Weisz), a to ať už pozitivně - "je to stejně dobré", tak i negativně - "je to stejně špatné", anebo vizuální a dějovou stránku hodnotit lépe než u Avataru, je buď hloupý, anebo slepý. PS2: Tenhle člověk kdysi natočil Braindead OMG :´( ()

Hal_Moore 

všechny recenze uživatele

Peter Jackson pouští divákům dvě různá představení. Nezajímavý příběh zdrcené rodiny a velice nudný pohled na život sériového vraha, s pár zajímavými momenty (vloupání a), tak vlastně jen s jedním zajímavým momentem. Druhé představení je snad ještě horší. Na každém záběru minimálně dva kýčovité obrázky a hraní si s vizuálními efekty. Může mi někdo vysvětlit, co na takové taškařici stálo TOLIK peněz? Se stejným rozpočtem se dají dělat sakra divy (Danny Boyle se svou cestou ke Slunci) a letos v tomhle směru Jacksona zadupal do země dokonce jeho samotný chráněnec s "invazí" vetřelců a zvládl to s polovičním! rozpočtem. Z výsledného díla jsem byl hodně zklamaný. Více na etparadise. ()

B!shop 

všechny recenze uživatele

Tak tohle Jacksonovi fakt nevyslo, cekal jsem vic, daleko daleko vic. Co z toho, ze po rezijni strance to ma Jackson pevne v rukou, kdyz nema poradne co tocit. Dve tretiny filmu jsme nuceny sledovat, jak se vsichni desne trapi, jsou smutny a smirujou se se smrti. Obcas to akorat ozivi nejakej fantasy vyjev z vymysleny Zeme nebo jak to nazvat, ktery jsou sice obcas napadity, ale vetsinou pouze barevne silne prepaleny a trikove absolutne nezvladnuty, kde je v kazdym zaberu videt, jak postava Susie proste v tom svete neni a je za ni jen zeleny pozadi. Treba s paradnim vizualem Jak prichazeji sny se to neda vubec srovnat. Dalsi problem je, ze cela ta myslenka na holku v ocistci, sledujici zivot rodiny, pratel a vraha po jeji smrti, se vetsinu casu tvari, ze da celymu filmu nejakej vetsi smysl, ale nakonec vysumi do prazdna a vlastne by se vubec nic nestalo, kdyby tu ta fantasy linie nebyla a sledovali jsme jen pocinani vraha a rodiny. Sice by jsme byly ochuzeny o ty trikovy zabery, ale ty za moc nestoji no. Dalsi problem filmu je desne prepalena delka, sledovat dve hodiny zapady slunce a brecici postavy zacne bejt postupem casu fakt dost otravny. Obzvlast kdyz, ackoliv je videt, ze se o to Jackson strasne snazi, se proste nedostavuje takova ta magicka atmosfera. No a posledni problem jsou nektery sceny, ktery vyznivaj skoro az smesne (vrah slysi sustit papir z druhyho patra, kdyz veze hodit trezor na skladku, nemuze zastavit u ni, ale hezky ho tahne z asi tak pulkilometrovy vzdalenosti, abysme mohli sledovat stopadesat spomalovacek, vylozene trapackej konec a spousta dalsiho). Co se tyce hercu, Sarandon me sice prekvapila, necekal jsem, ze ma takovej komedialni talent, ale jeji postava naprosto zbytecna. Wahlberg, no, nehraje tak hrozne, rozhodne aspon v porovnani z jeho poslednima filmama, jenze problem je, ze nema moc co hrat, furt se smutne xichti a ma blbeckovskej uces. Film tak stoji hlavne na dvouch hercich. Paradnim uchylackovi Tuccim a hlavne genialni Ronan, ktera me zaujala uz v Pokani a tady vsechny herce o tridu prevysuje. Takle to vypada, ze je film hrozna sracka, ale to zase ne, hudba je paradni, rezie taky, par solidnich napadu a sem tam nejaka ta napinavejsi nebo stylova scena. Ale to proste na vic nez 3* nestaci, obzvlast, kdyz si vezmu, co umi Jackson natocit za pecky a ne, ted nemyslim Pana prstenu. Tak po druhym skouknuti, kdy uz jsem tolik necekal, jsem si film docela uzil, takze pridavam hvezdicku. ()

Galerie (98)

Zajímavosti (68)

  • Film mal pôvodne byť uvedený do kín 13. marca 2009, no neskôr sa premiéra posunula na 11. decembra 2009. Štúdio sa rozhodlo odložiť premiéru kvôli "sezóne udeľovania ocenení," čo režisérovi Jacksonovi umožnilo zväčšiť rozsah niektorých efektových záberov. Film mal potom obmedzený kinopremiérový štart 11. decembra 2009 v Spojených štátoch. Pôvodne bol plánovaný na širšiu premiéru 25. decembra 2009 (na Štedrý deň) v Spojených štátoch, aby sa tým vytvoril impulz do januára 2010. Začiatkom decembra však bolo potvrdené, že dátum premiéry v Spojených štátoch sa posunul o tri týždne na 15. januára 2010. Paramount a DreamWorks neuviedli dôvod zmeny dátumu premiéry. (Pat.Ko)
  • Susie (Saoirse Ronan) hovorí o tom, že pozerali film Othello (1965) na jej hodine filmu a takisto je možné vidieť plagát k tomuto filmu na stene. (Pat.Ko)
  • V traileru drží Susie (Saoirse Ronan) v knihkupectví časopis Vogue, zatímco ve filmu se jedná o magazín Seventeen. (Dlee)

Související novinky

Peter Jackson jde do války

Peter Jackson jde do války

19.12.2009

Dokonce hned do dvou. Není divu – jeho „rodinný thriller“ Pevné pouto prozatím sbírá rozpačité recenze, takže Jackson příště zrežíruje něco, co mu jde nejlíp – nějakou megalomanskou válečnou řež. Ve… (více)

Hobit bez přidané hodnoty?

Hobit bez přidané hodnoty?

20.04.2009

Peter Jackson má napilno. Stále dokončuje svůj „rodinný thriller“ The Lovely Bones (kdy konečně uvidíme nějakou ukázku nebo alespoň foto z natáčení?), nedávno rozjel postprodukci The Adventures of… (více)

Novinková smršť

Novinková smršť

30.08.2008

Čachrování s podzimními premiérami, Downey, Jr. jako komiksový padouch, Spielbergův Tintin a obrovští roboti na vás čekají v dnešním souhrnu. Přesun šestého Harryho Pottera na příští léto vyvolal v… (více)

Vzpoura na Brosnanově lodi

Vzpoura na Brosnanově lodi

18.07.2008

Danny DeVito se chystá na historicko-dobrodružnou plavbu pod napjatými plachtami. Zní vám to divně? Rychle si na to zvykněte. Dannyho nový režijní počin se začne natáčet už v září. Půjde o adaptací… (více)

Reklama

Reklama