Režie:
Edgar WrightKamera:
Bill PopeHudba:
Nigel GodrichHrají:
Michael Cera, Mary Elizabeth Winstead, Kieran Culkin, Chris Evans, Ellen Wong, Anna Kendrick, Brandon Routh, Alison Pill, Jason Schwartzman, Johnny Simmons (více)Obsahy(2)
Dvaadvacetiletý Scott Pilgrim je poněkud nevyzrálý mladík, který hraje v rockové kapele Sex Bob-Omb. Zrovna je bez práce a chodí s roztomilou středoškolačkou. Všechno je skvělé, dokud mu do života nevstoupí úžasná a nebezpečná Ramona Flowersová. Po uši se do ní zamiluje a začne plánovat společnou budoucnost. Scott brzy zjišťuje, že jeho vysněná dívka si životem nese velmi neobvyklé břemeno. V cestě ke štěstí mu totiž stojí sedm bývalých Ramoniných partnerů, kteří ovládají její milostný život a udělají cokoli, aby byl okamžitě odstraněn každý další nový nápadník. Pokud chce Scott získat svou lásku, bude muset všechny expartnery zničit dřív, než oni zlikvidují jeho. (TV Nova)
(více)Videa (4)
Recenze (1 581)
V podstatě mám pocit, že to nemohlo dopadnout líp – dostal to do ruky někdo, kdo umí točit filmy, poctivě četl komiks, dokonale chápe problematiku přechodů mezi jednotlivými obrázky (škarpy), ctí herní kulturu i popkulturu všeobecně a přiklepli mu hromadu peněz. Orgasticky trikový mišmaš je zcela na místě a dokonale provazuje film/komiks/videohry do celku, jehož jediným problém je to, že to musí být celek. Jako tři nezávislá vyšperkovaná média (a komiks i výbornou videohru tu máme!) působí/by působil mnohem uspokojivěji. Nezřídka jsem měl pocit, že mi pod palci chybí tlačítka, či onen klid a mnohonásobně nižší tempo, kterým se mi informace dostávají pod kůži při louskání malovaných okének; a z hlediska filmového se mi stýská po klasických vypravěčských konstruktech a vlastně i příběhu, který by mě držel v permanenci. Ale jako čistá adaptace černobílých (v obou smyslech) osudů nenápadného teenagera zaseknutého v 90. letech a fantaziích o lásce na celý život to zřejmě nemá jedinou chybu a nešlo pro to udělat víc. Pokud máte po zhlédnutí traileru na mysli nějaké zásadní otázky (hlavně proč se tu děje to, co se tu děje), v podstatě nemá na film valný smysl chodit. Je to drahá hračka pro pár fanatiků, která vtipně ilustruje, jak se dají dětské fantazie vyhrotit a zkřížit s všemožnými odkazy (při čísle 20 jsem přestal počítat). Opakovaný příval úžasných nápadů bych ale nutně nezaměňoval s nějakou hloubkou – je to „pouze“ čirá esence kreativity. P.S. Chris Evans +10000. ()
Film, v němž hlavní hrdina před půvabnou čínskou středoškolačkou jménem Knives (yes!!) dá přednost jakési Ramoně, která ani netuší, jakou barvu vlasů nebo jakého kluka to vlastně chce, si komentář snad ani nezaslouží... Takže jen ve zkratce - v jednotlivostech bezvadné, přehršel výborných nápadů a drobností, ve výsledku roztahaná jednohubka s nepříliš sympatickou ústřední dvojicí. Hudba, Kieran Culkin a úvodní logo Universalu na jedničku. ()
Pamatuju si, že jsem na to šel tenkrát do kina se školou a nikomu z nás se to nelíbilo, holt Kanada. O filmu jsem předem nic nevěděl a proto pro nás pro všechny bylo velkým překvapením, jakou blbost jsme vlastně viděli. Vůbec jsem nechápal ty speciální triky, ale v kině to byla celkem zábava, takže alespoň to jsem si vcelku užíval. O to větší překvapení pro mě bylo, když jsem cca po roce zjistil, že se tento film vlastně "kritikům" líbí. Scott Pilgrim je jiný, to ano, ale stejně pořád nevim, proč to na čsfd není mezi nejhoršími filmy. No, nějaký věci prostě nikdy nepochopím. O něco později jsem se začal zajímat o Avengers a byl jsem naštvaný, že se nenatočil film Ant-man (jeden z podpůrných filmů), kterého měl točit Edgar Wright. Režisérovi a Scottovi jsem dost zazlíval, že kvůli takové blbosti se odložil film, který už dlouho očekávám. No co, pak jsem se na Pilgrima podíval ještě jednou a...už se mi to tak hrozné nezdálo, takže jsem ještě jednu hvězdičku přidal...70%...[říjen 2010_Kino Šumava_Klatovy] ()
Edgar Wright opustil Velkou Británii a podle kanadského komiksu natočil za americké peníze vypiplanou zábavičku pro odrostlé děti. Soudě z přečtení prvního dílu, film se komiksu drží věrně, ale zároveň je mnohem odvázanější. Sice (bohužel) ne dost, aby dostal R-kový rating (zkrátka žádný kick-ass), „je tohle možné?!“ okamžiky stejně přetéká. Vizuální stránka není úžasná jenom díky věrnosti komiksovému stylu, několikrát mne potěšilo pouhé rozmístění postav, jejich vstupy do záběru a výstupy z něj. Podobně jako v Hot Fuzz je v Pilgrimovi originálních nápadů a žánrových metamorfóz více nežli děje. Ale ať zrovna hraje první housle romance, divoká akce nebo náhled do života nerda, film neztrácí humor. Jestli se v jednom okamžiku bere naoko vážně, v tom dalším celou situaci shodí dalším uhozeným vtipem. Z herců zanechávají výraznější dojem ti vedlejší, nejvíc jsem se těšil na scény s ležérně homosexuálním Kieranem Culkinem. Cerovi role bojovníka, o kterého dívky bojují, nesedne, což byl nejspíš záměr, mající za cíl zesílit moment překvapení, když nerdovskou romanci naruší videoherní řež kombinovaná s bollywoodským muzikálem. Scott Pilgrim je snímek plný neobyčejných setkání. 90% Zajímavé komentáře: kOCOUR, Bluntman, JFL, Botič, Rosomak ()
V podstatě si neumím představit, že by převod videoherního narativu a komiksového stylu do filmových vyjadřovacích prostředků mohl dopadnout lépe. Nejde o to, že jednotlivé dílčí prkvy byly k vidění jinde ve stejném provedení, aby se vyjádřila specifičnost čtení komiksů oproti filmům či se vyjadřovala specifičnost časoprostorového pojetí a zákonů fikčního světa videoherní logiky oproti té filmové. Jde o to, že v takové míře a takto pohromadě ony dílčí společné prvky nebyly nikdy předtím k vidění. Neznamená to ale, že by se oslabovala síla filmového média na úkor her či komiksů, jako se to přihodilo jiným věrným adaptacím, ale naopak dochází k ozvláštnění na mnoha rovinách. Když už si člověk říká, že by mohlo dojít k tomu, že by se ono nepřeberné množství ozvláštňujících prostředků stalo konvencí, najednou na nás čeká narativní či stylistická finta. A ačkoliv bude tento biják oceňován především za svoji montážní stránku, uznání si zaslouží spíše mizanscénové (jak se to skloňuje?) řešení, což je patrné na famózně inscenované závěrečné bitce dvou párů. Čirej nerdgasm. ()
Galerie (141)
Zajímavosti (68)
- Brie Larson (Envy Adams) brala inspiraci pro svoji roli ze sledování porno hereček během předávání cen za filmy pro dospělé. (LucasAbelle)
- Ve scéně v autobusu jsou světla v pozadí ve tvaru srdíček. (ThinkGeek)
- První Ramonin (Mary Elizabeth Winstead) bývalý Matthew Patel (Satya Bhabha) zpívá Scottovi (Michael Cera) posměšnou píseň. V komiksové předloze je jejich souboj jenom ve zpěvu. Film si z něj alespoň převzal některá slova. (Othello)
Reklama