poster

Darjeeling s ručením omezeným

  • USA

    Darjeeling Limited, The

  • Slovensko

    Darjeeling s ručením obmedzeným

Dobrodružný / Komedie / Drama

USA, 2007, 88 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Shit
    ***

    Rozhodně lepší než první počin Wese Anderosna, co sem viděl, a to Život pod vodou, to byla tak otřesná nuda, že sem to ani nedokoukal. Tohle sice nuda neni, ale stále nějak nechápu ten Andersonův humor. Pravda možná sem se párkrát pousmál, ale to je tak vše, styl Andersona mi prostě vůbec nesedí a asi nikdy sedět nebude.(17.2.2008)

  • hippyman
    **

    velké zklamání... podle vysokého hodnocení jsem čekal asi něco víc, ale první půlka nijaká, druhá nudná... nebo to bylo obráceně? jako cestománie po indii špatné, jako drama prázdné, jako komedie slabé... pár nápadů by tam i bylo, ale většina zůstává (tedy aspoň mnou) nepochopena... brrr, rychle na to zapomenout! 30%(26.2.2008)

  • Boogeyman
    ****

    Ono se prakticky nedá říct o čem to vlastně bylo, každopádně to bylo dobré!(8.1.2010)

  • JohnnyD
    ***

    Námet skvelý, casting úžasný, lokácia nádherná ... ale scenár otrasný. Mohla to byť ďalšia klasická (sebavykrádajúca?) andersonovská rozprávka o znovunájdení jednej bizarnej rodinky v polobizarnom svete, ale námet na výborný film nestačí. Chcelo to, aby každá jedna scéna fungovala sama o seba a aby neboli na seba len tak naukladané, ale mali aj hlbší súvis a prepojenosť, chcelo to viac magických momentov a originality... chcelo to položiť do šuflíka a vytiahnuť o rok. PS: Inak keď sme pri Darjeelingu - moja obľúbená čajová oblasť! Čaj za 100%, film za 70%.(29.1.2010)

  • Bluntman
    *****

    "It´s the same old story" zazní v jedné z posledních scén DARJEELING LIMITED, meta-textu k předchozí Andersonově tvorbě. V jeho melancholických dílech se specifickým stylem (postavy čelící - předčasné? - dospělosti jakožto žanrové archetypy a ikony zasazeny do skutečného popkulturního světa, tématizace různých médií a závěrečný obraz ve slow-motionu s narušením klasického narativu, to vše okořeněno weird dialogy) jsme byli navyklí očekávat určitý "soubor znaků", který je zde okázale bořen._____ Nesetkáváme se zde s problematickou přitomností super-ega, ale rovnou jeho absencí (otec byl sražen taxíkem); Owen Wilson zde nehraje jakože světem-protřelého hezounka, protože většinu stopáže má na hlavě obvazy; postavy (vyjma jedné, a to ještě díky kontroverznímu předfilmu HOTEL CHEVALIER) zde nejsou divákovi před anebo při úvodních titulcích představeny; závěrečného slow-motionu se nedočkáme, protože po něm následuje dohra a i médium zde jaksi není tématizováno (divadlo - RUSHMORE, kniha - ROAYAL TANENBAUMS, film - LIFE AQUATIC). Jako kdyby ústřední motiv cesty hrdinů za osvícením byl godardovskou dekupáží provedenou Wesem Andesonem sám na sobě, aby - poté, co v předtitulkové sekvenci nechá hrdiny předběhnout Billa Murraye a tak i svou předchozí tvorbu nechat "za sebou" - se v závěru vrátil zpět na začátek a stal se tak po komerčnějšim LIFE AQUATIC skutečným Indie režisérem._____ Jediný problém bych tak viděl v tom, že tentokráte to uteče až moc rychle (chci víc!) a hlavně, že se nepovedlo filmu zprostředkovat i neseznámenému divákovi jasnou představu o tom, že teď se na něco odkazuje a můžu si to užit, aniž bych znal detailně odkazované (přece jenom o oceánologovi někdo u nás aspoň slyšel, ale obávám se, že o "apuovské trilogii" těch lidí bude ještě míň).(29.1.2008)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace