Reklama

Reklama

Výstřel

  • Česko Výbuch (více)
Trailer

Obsahy(1)

John Travolta jako lovec zvuků, který náhodně odhalí zločin... Mladý zvukař Jack Terry se vydává na lov nejrůznějších „ruchů“ k novému filmu natáčenému pro soukromou filmovou společnost. Přitom se náhodou stává svědkem nehody, při níž auto nečekaně sjede z mostu do řeky. Jackovi se podaří dívku Sally zachránit z topícího se vozu, jeho řidič však již nejeví žádné známky života. V nemocnici se ukazuje, že mrtvý muž je úspěšný politik a guvernér McRyan, jeden z kandidátů na místo amerického prezidenta. Jeho podřízený Lawrence Henry, požádá Jacka, aby s ohledem na rodinu raději pomlčel o dívce, která byla ve voze. Jack později doprovodí Sally do nedalekého motelu. Tím však celá záležitost vůbec nekončí, natočený zvukový záznam naznačuje, že nehoda byla nejspíše někým připravena… (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (245)

Fr 

všechny recenze uživatele

,,USLYŠÍŠ DVA ZVUKY“..... /// Tak nám zabili guvernéra Jacku. Já vím, byl jsem tam a mám to nahraný. Na kazeťáku! Jsem totiž filmovej zvukař – a z toho, co jsem tam slyšel, viděl a teď zjistil - se všichni poserou!!!! Hmmm, ale jestli voni tě chlapče, nebudou chtít sejmout.... No co vám budu vyprávět – kriminálka, která má blízko k Hitchcockovi a Brian je frajer, kterej prostě dokáže, že umí... prostě umí... (dokonce sem vložil i krátkou ,,mafiánskou“ etudu)... a basta! Po těch 30ti letech je to už kapku hloupoučký, což se dá očekávat. Ale jinak... /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Mám hrát ve filmu. Furt nechápu, proč nejsem ta, která se koupe, když bych chtěla radši ,,křičet“. 2.) Zjistím, kde získal J. Lithgow ,,kvalifikaci“ pro 4. řadu Dextera. 3.) Thx za titule ,,ca344257“ a ,,drSova“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ ** ()

misterz 

všechny recenze uživatele

Výborne zvládnutý krimi thriller so skvelou mrazivou atmosférou, napätím a excelujúcim mladým Johnom Travoltom, ktorého rola Jacka Terryho je jedna z najlepších v celej jeho kariére. Aj napriek tomu, že film obsahuje pár nudnejších a zbytočných scénok, všetko sa napravilo na samotnom konci kde ma posledná scéna totálne prevalcovala, pričom samotný záver filmu už nemohol byť lepší. To sa málokedy vidí. 80/100 ()

Reklama

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Blow Out provází De Palmovo celoživotní krédo „kamera lže čtyřiadvacetkrát za vteřinu“, a je tedy na divákovi, aby spolu s hlavními postavami zbořil lživý a utvořil si pravdivý obraz reality. Blow Out je konceptuálním filmem o iluzi a lhaní tematizuje hned ve třech rovinách – v rovině audiovizuální, mediální a vypravěčské. (i) Audiovizuálním lhaním se míní rozpor mezi zvukem a obrazem. Zatímco obraz funguje ve filmech jako intertext a vychází z kinematografie jako takové, neboť kameramani a filmaři navazují na své kolegy z minulosti, u zvuku tomu tak není. Zvuk nachází modely mimo filmové médium - vaudeville / moderna, ve 20. letech rozhlas, později gramofonová nahrávka, v 50. letech broadwayské hry atp. Zvuk vychází zásadně z ruchu zvenčí, ni z filmu, což potvrzuje Travolta coby terénní pracovník nahrávající na mostě; coby nositel klíčové informace a idee filmu skrze typ rekurzivně-autoreferenční techniky zvané mise-en-abyme, kdy se uvnitř samotného díla v malém zrcadlí a opakuje jeho celkový princip (stačí v této souvislosti vzpomenout Velasquezův Las Meninas nebo Vermeerovu Alegorii malířství). De Plama nám jinými slovy tvrdí, že zvuk je důležitější než obraz, a potvrzuje to i ústředním tématem, kdy je vizuální materiál laciného horor z úvodu filmu dávno hotov a jediné úskalí povstává z nutnosti dodat k vraždění přiměřený ženský hlas. A je to úskalí docela zásadní, protože zvukařům se to po celou dobu filmu ne a ne podařit. Proto v sobě tenhle „zvukový“ svízel nese jasný význam, přičemž samotná dějová úloha je až druhotná (jak říká Chytilová, příběhy existují jen proto, aby se chytli i blbci, klíčový je význam a myšlenka do příběhu vetknutá). (ii) Mediální lhaní (tj. přechody mezi různými hladinami fikce uvnitř média) v sobě shrnuje třeba situace, kdy se suverénně kvalitně natočený materiál z úvodu ukáže jako neskutečný a kdy je nám řečeno, že to je pouze druhořadý erotický horor, zatímco nevýznamný guvernér promlouvající z televize infiltruje skutečné dění filmu. Lže se veřejnosti a make-up, oblíbené téma zachráněné dívky, je opět jen jiný význam pro lež a klam. Zdá se ovšem, že film postupně obrací kartu od lživosti média směrem k lživosti masmédia - od záznamu ke sdělovacímu prostředku - a nahlíží poněkud skepticky na kvalitní žurnalistiku a její schopnost ovlivňovat kulturu konkrétní společnosti. Prestižní média možná demaskují ideologickou ptydepe politiků a odhalují, jak umně je zaměňován transfer informací za transfer emocí, a na druhé straně s dávkou přiměřeného zjednodušení převádějí do přirozeného jazyka řeč vědců či jiných specialistů, a tím umožňují vznik kvalifikovaného veřejného mínění, ale stejně jako šerpové jen lezou nahoru na horu poznání, a až se vyšplhají na vrchol, tak tam už dávno budou sedět politikové a řeknou jim „My vám to říkali". S tímhle zpolitizováním filmu je vůbec trochu problém. Úvodní artová půlhodina (Travolta = Hemmings ze Zvětšeniny) plná hitchcockovské perzifláže se postupně přehoupne do „uprchlického“ žánru, z Evropy do Ameriky, z aristokratické „bondovské“ hry do demokratické „západní“ školy, ze zvuku k obrazu (viz bod jedna), a tím jaksi celá podívaná utrpí na jakosti. Není se čemu divit, neboť estetika a tendenčnost se jak známo vylučuje. De Plama měl evidentně dobrý nápad, ale posléze ho potřeboval jen nějak rozumně dotáhnout do konce. (iii) Poslední druh lhaní zahrnuje vypravěčství, respektive zjištění, že obelháváni nejsme my diváci, ale postavy filmu. V podstatě platí, že lžeme-li s elegancí a důvtipem (jako De Palma), chtěli bychom sice na jedné straně přesvědčovat, že říkáme pravdu, ale na druhé straně toužíme být odhaleni, aby všichni seznali, jak jsme skvělí, a aby poznali skutečnou pravdu (tady se nabízí paralela s trikaři, kteří rovněž chtějí, aby jejich práce z filmu alespoň minimálně vystoupila - aby tedy nebyla úplně dokonalá a neviditelná -, aby se mohla dočkat přijetí). Divák je tak v Blow Out nikoliv na úrovni postav, ale na úrovni samotného režiséra a scénáristy, spolu s nimiž kriticky přezkoumává veškeré dění. () (méně) (více)

mm13 

všechny recenze uživatele

Ešte že sa to skončilo ako sa to skončilo, i keď na druhej strane je to teda pekne samoúčelné a vo vzťahu k hlavnej postave krajne nepravdepodobné, že by sa práve takto zachovala a ten výkrik použila. Nebol to predsa žiaden workoholik-fanatik, ale obyčajný chlapík. De Palma si robí čo chce a ja na neho kašlem... prestanem kašlať až vtedy, keď sa konečne on vykašle na tvárenie sa, že rozpráva príbehy, ktoré potom vždy dokašle. Mali by ho za to zavrieť. Neviem prečo mu to všetci žerú. Keby začal natáčať poetické filmy bez deja, to by som ešte bral... Blow Out je vlastne blbosť, to už ako pocta Antonionimu viac funguje Válka Barev od Renča a to myslím SMRTEĽNE VÁŽNE... ()

igi B. 

všechny recenze uživatele

Vcelku zajímavý námět, vzdáleně inspirovaný (a hollywoodsky přetavený) Antonioniho "Zvětšeninou" dokázal De Palma po skvělém rozjezdu filmu coby krimithrilleru s nádechem spikleneckého dramatu rozmělnit v postupně stále více unaveném ději s až nelogicky jednajícími postavami, to celé završené v absurdních, klišoidně akčních závěrečných scénách, kde nějaká realističnost děje dostává na frak v časově nesmyslné honičce a neuvěřitelném (filmařsky až směšně zrežírovaném) >zásahu v pravou chvíli< . Do toho kvílivé zvuky smyčců - happy end jako největší možný hollywoodský kýč... A téměř pitoreskní oddechový >postzávěr< se šťastným Jackem, který konečně našel svůj křik... Ufuf... Škoda, tři a půl hvězdičky, které myslím film v podstatě zaslouží za ten závěr zaokrouhlím dolů. - - - P.S. Kdo si však z diváka opravdu vystřelil, je televize (při mém sledování konkr. Prima), která vám nabídne úvodní pasáž filmu s titulky ve formátu obrazu 2,35:1 - aby záhy ořízla obraz na formát 4:3 a vizuálně problematické pasáže (např. scéna na nádraží) naprosto stupidně obrazově zdeformovala!!! O blbém českém dabingu je pak už zbytečno hovořit... ()

Galerie (83)

Zajímavosti (7)

  • Během stříhání byly neznámým pachatelem ukradeny dva kotouče filmu. Opětovné natáčení zcizených scén stálo 750 000 dolarů a pro nedostupnost kameramana Vilmose Zsigmonda je musel natočit László Kovács. (Matty)

Reklama

Reklama