poster

Útěk ze Sibiře

  • USA

    Way Back, The

  • SK název

    Útek zo Sibíri

Drama / Dobrodružný

USA / Spojené arabské emiráty, 2010, 127 min

Režie:

Peter Weir

Diskuze k filmu (134)

<< předchozí 1 2 3 4 6 7
    • 20.1.2012  12:29
    jiriluk
    (hodnocení, komentáře)

    šel jsem to s nima, už 3x a pořád výtečný, taková touha po svobodě jakou pochopí možná jen ten, kdo za ní musel bojovat a obětovat, někdy i život...

    • 20.9.2011  21:07
    rounen
    (hodnocení, komentáře)

    4* slušnej snímek...ale jít přes poušť a hory je prostě sebevražda...šli moc daleko...Farrell to věděl,že je to nesmysl,tak zůstal v Rusku... no oni zrovna natočili příběh cca 7 mužů,ale jich tam uteklo hodně,někteří do Česka...

    • 6.8.2011  22:41
    tom9117
    (hodnocení, komentáře)

    Pred dvoma dňami som konečne videl film v kine a musím povedať pekný zážitok. Dosť netradične spracovaný príbeh, ale o to zaujímavý a s výborným hudobným doprovodom, doteraz mi doznieva v hlave :) Najviac sa mi páčila časť na púšti. Zaujímavé herecké obsadenie, zvlášť Ed Harris je tu výborný a už spomínaný "ženský prvok" vo filme funguje dokonale.

    • 25.7.2011  14:55
    Bakemaster
    (hodnocení, komentáře)

    Matros20: Mas pravdu nejak jsem prehlid ze tam neni, ze pojede odjinud.

    • 24.7.2011  22:59
    Matros
    (hodnocení, komentáře)

    Bakemaster: SPOILER: pokud si dobře vzpomínám, tak Ed Harris do Indie nešel...

     

    • 24.7.2011  22:42
    Bakemaster
    (hodnocení, komentáře)

    Na začátku filmu se píše že 3 muži přešli přes Himaláje do Indie, na konci filmu jsou ale 4. Může mi to někdo osvětlit??

    • 11.7.2011  18:30
    Eluin
    (hodnocení, komentáře)

    Hezký film, byť jeho autentičnost je "ve hvězdách"...

    • 6.7.2011  21:44
    acko
    (hodnocení, komentáře)

    Bol to slusny film,oplati sa to pozriet !!

    • 2.5.2011  11:09
    gonga
    (hodnocení, komentáře)

    SPOILER:Podle všeho, co je o "skutečné" cestě známo, se ženská účastnice do dějin útěku zapsala mnohem méně než ve filmu a zemřela poměrně nedouho po setkání se skupinou. Viz Respekt z 2.5.2011. Nic proti tomu, ale tak to asi bylo.

    • 27.4.2011  23:06
    Rob Robinson
    (hodnocení, komentáře)

    spoiler!

    ill: popravdě Janusz o setkání se ženou mluví celý film, nebylo by fér nechat to otevřené tak moc že bysme se nedozvěděli jestli se ještě setkali...

    pokud myslíte řemeslné zpracování, tak to mi přišlo místy také poněkud podivné (ty "šmajdající" boty naklíčované před mapu... ale samotná scéna setkání mě přišla dobrá)

    • 27.4.2011  22:57
    Rob Robinson
    (hodnocení, komentáře)

    SPOILER!

    senky15: podle mě oboje dává smysl... a nechtělo to moc divákovy pozornosti

     po cestě skapalo i několik dalších lidí, kteří přežili i gulag a křehká holka přežije? nemyslím si... svoji hloubku mělo především to že ji vůbec vzali sebou (přitom jim lhala a Smith to prokoukl velmi brzo) ochraňovali ji a dali jí část těžce vydřeného jídla, vždyť to se řešilo už když ji našli - jestli ji tam nemají nechat (tím neříkám že jsem "jí" nedržel palce, ale popravdě její šance byla mizivá, alespoň zemřela svobodná)

    Valko sám řekl že celý život žil v jiné než přírodní džungli - v ruském podsvětí, tam byl doma, a taky v lochu, protože pro něj bylo vězení mnohem "hezčím" místem než pro "politické", to že měl vytetované na hrudi dva snad největší masové vrahy dějin taky lehce naznačí... je skutečně nemožné si představit člověka který je tak přízemní že radši vezme zavděk vrabcem v hrsti? zvlášť když útěk vás může stát život? Valko primárně utíkal kvůli dluhům, sám to říkal, chvíli se opájel představou "válení se na pláži", ale pak zřejmě usoudil že to není jeho šálek kávy.

     

    PS: docela mě dostala, objektivně vzato poměrně laciná scéna s vypáleným klášterem, nevím přesně proč ale cítil jsem asi něco podobného jako postava estonského kněze... (soucit s jinověrci a zároveň zášť k ideologii která má taková zvěrstva zapotřebí....)

    • 27.4.2011  21:01
    senky15
    (hodnocení, komentáře)

    nemohol som uveriř že ju zabili http://www.csfd.cz/tvurce/34239-saoirse-ronan/ Som chvilu predýchaval a to že Farel sa len tak vratil, už sa mi nechcelo uverit. to som tiež nepochopil. Cely čas som čakal že sa niekde objaví, teda aspon nejakú chvilu po tom čo ich opustil. Dosť dobrý film ale mohli sa tak dvaja obetovať za to dievča. Malo by to svoju hlbku svoj zmysel, svoje duchovno, svoju SILU. zomrieť pre vyššie dobro. 

    • 26.4.2011  11:22
    ill
    (hodnocení, komentáře)

    Rob Robinson: Až na tu část se závěrem naprosto souhlasím. Ženský element a zejména pak jeho role "doručovatele tiché pošty" byl mimořádně zajímavým aspektem filmu.

    • 20.4.2011  22:55
    Rob Robinson
    (hodnocení, komentáře)

    "vy spolu nemluvíte?"

    film zajímavě vyvážil svornou mlčenlivost muklů vpádem (IMHO křehce krásného) ženského prvku

    PS pro rejpaly: to že se k ní chovali "galantně" mi nepřišlo zase tak nelogické - vždyť přežitím gulagu a útěkem prokázali dost kázně a sebeovládání a jestli jste nikdy nešli pěšky dál než do sámošky, tak chápu že se můžete mylně domnívat že poutníci po večer myslí na sex více než třeba na puchýře na nohách a spálený/omrzlý obličej :-PPP

    jinak pravdou je že o těhle(i jiných - mluviti stříbro, mlčeti zlato)  věcech film mlčí, takže máme volnost výkladu

    myslím že někteří kritici přehánějí nudnost "dějepisných" sekvencí... ta úlitba "nevzdělaným" či "sklerotickým" masám trvá jenom chvilku a mám dojem že se ji autor snažil osekat na minimum

    taktéž závěr mi přišel (na holywoodský film) dobrý, silný a otevřený (nevím jak ostatním, ale mě vhrkly slzy do očí)

    • 17.4.2011  14:55
    Ketri
    (hodnocení, komentáře)

    DaViD´82: Tak to jsem nevěděla, já myslela, že je to ještě ve fázi hypotéz

    • 17.4.2011  13:39
    Hrabka
    (hodnocení, komentáře)

    AkrObatiX: Určitě byla chyba, že na začátku řekli jak to skončí. To byl hodně špatný filmový tah... 

    • 17.4.2011  12:54
    pitr.
    (hodnocení, komentáře)

    uprime podle hodnoceni jsem od toho cekal vic a souhlasim s tim, ze Bile peklo je film na mnohem vyssi urovni...takze u me takovy lepsi prumer

    • 17.4.2011  12:44
    DaViD´82
    (hodnocení, komentáře)

    Ketri: Ono se nespekuluje, ono se již dávno ví, že si to vymyslel, spekuluje se jen, zda jen vyšel z příběhu někoho jiného (dost nepravděpodobné) či si to vybájil úplně celé... Ovšem nic to na výsledku nemění, ostatně i Motýlek je z drtivé části fikce, a ukázky z knihy, které jsem měl možnost číst vypadají na skvělé čtení.

    liskam: Ve filmu ano, ale on ten film nemá s předlohou mnoho společného, ostatně jako Kam až mě nohy donesou s Bílým peklem.

    • 17.4.2011  12:33
    AkrObatiX
    (hodnocení, komentáře)

    Ketri: Tak tuhle knihu jsem zrovna nečetl a myslím že nejsem sám a tí co ji četli tak Ti to ví ale když se dívám na film tak bych nechtěl vědět konec během prvních 30s. A tak reálný základ má i Bible a taky se neví co je na tom pravdy a samozřejmě je mi jasné že nebyli jediný kdo utekli z takového počtu co jich bylo uvězněno je to celkem logické.

    • 17.4.2011  12:15
    Ketri
    (hodnocení, komentáře)

    AkrObatiX: Tak když je něco podle knihy či skutečné události tak je většinou známo jak to skončí. No a pořád se spekuluje - jak už jsem psala níže - že to byl příběh někoho jiného, ale reálný základ měl. Těch zdařilých útěků těch kteří o tom pak napsali bylo několik.

<< předchozí 1 2 3 4 6 7