Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Bluntman
    *****

    Kdyby režíroval Saul Bass, takhle nějak by to dopadlo. Rada, jak přistupovat k tomuto "narativními filmu faktu", abyste si ho co nejvíc užili: přistupte na to, že architektonická stránka filmu může být nositelem významných i významových informací nejenom ohledně vnitřku postav, ale i o jejich úspěšnosti ve vyprávění -> je velice důležité, jakým směrem se pohyb v záběru či pohyb záběru vykonává, jestli horizontálně, nebo vertikálně (především závěr je v tomto příznačný), popř. dokonce i diagonálně! Nepožadujte odpovvědi na všechny otázky, protože minulost hlavního "hrdiny" zůstává neodkryta, do příběhu jsme vhozeni v jeho průběhu a závěr je neuspokojivý, protože na místo částečného odkrytí pravdy a nápravy zůstává pachuť dalších nezodpovězených otázek -> nesmírně komplexní a inteligentní konspirační thriller. Jeho přelomovost vidím především v tom, že evropským přístupem intenzifikuje "americký žánr" a sedmdesátkový "talk and walk" spojuje s bourneovskými a bondovskými vyprávěními, ale konec je anti-tezí samotného Bonda -> Owenova téměr nehybná tvář se k postavě snažící rozprostřít "ekonomické" mechanice perfektně hodí. Tempo určuje hudba, požitek pak práce se zvukovými efekty. Jediná akční scéna, která ve filmu je, je tím nejnápaditějším, co zde bylo možné vidět od třetí matrixácké (přestřelka ve stavu beztíže) a bourneovské (pohyb po horizontálech i vertikálech) části (pohyb po diagonálách, vertikálech a horizontálech). Nesmírně opojné a důsledné, akorát je nutné si zvyknout na to, že řeč čísel, faktů či grafů nebo hypotéz nahradila řeč budov. 9/10(5.4.2009)

  • Jamal
    ***

    Film který nezklame, ale nenadchne, prostě taková dobrá akční podívaná.(16.11.2009)

  • Kaka
    ***

    Relativně nízkorozpočtová špionážní jízda v rychlém stylu, poměrně syrovém a minimalistickém provedení a se sympatickými hlavními charaktery. Chybí typicky americká rozmáchlost, filtry a oblety, na druhou stranu se nám dostane skvělé přestřelky v galerii, která je svým způsobem velmi invenční a nestandartní. Kecací části nejsou tak zajímavé, nicméně vata je nezbytná i zde. Slušně zvládnuté řemeslo.(19.9.2009)

  • Botič
    ***

    Vítejte ve výkladní skříni Toma Tykwera, který se svým zlatým řezem nesoustředí ani tak na hlavní hrdiny jako spíš na své milované památky a moderní umění. International v jeho rukou nabobtnal do sterilní jednorázové podívané, která nenudí ale nadšení vzbuzuje jen párkrát, přičemž je příjemné sledovat přetavení zavedených klišé ale i když je snímek dlážděný evidentně dobrými úmysly scénáristův um nebo spíše ne-um podráží Tykwerovi nohy. Jediné co po skončení snímku zůstane divákovi v hlavě je vynikající přestřelka v Guggenheimově muzeu, díky níž dávám třetí hvězdičku. Naomi Watts se v příběhu ztrácí, aby z něj nakonec zmizela úplně a Clive Owen bezprecedentně hází otrávené pohledy na všechny strany. Škoda promarněné šance. International není vyloženě špatným filmem ale na Tykwera je to přeci jenom podívaná nemastná, neslaná. 5/10 FEBIOFEST 2009(30.3.2009)

  • Fr
    ****

    Skutečnou hodnotou konfliktu je dluh, který vznikne. Když máte kontrolu nad dluhem, máte kontrolu nad vším!….. Věčně zamračený agent C. Owen v příběhu, ve kterém nezabíjejí jen dluhy, o bance, která je víc než jen ,,bankou pro život“. Solidním tempem zjišťuje, že jsou všichni zkorumpovaní a vy budete nenávidět banky jako celek (slabší povahy zruší účet a dají peníze do madrace již během filmu). Možná bude vadit, že Louis Salinger ,,sežral všechnu moudrost světa“ a N.Watts jen ,,přicmrndává“, ale takhle to asi ve světě chodí. PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE ** NAPĚTÍ ***(26.6.2009)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace