Reklama

Reklama

VOD (1)

Každý den na svobodě znamená malý zázrak. Válečné drama o židovské partyzánské jednotce bratří Bielských... Když v červnu 1941 vtrhla německá armáda na území dnešního Běloruska, zvláštní komanda s místní policií pronásledovala židovské obyvatele a docházelo přitom k ničivým pogromům. Bratři Bielští dokázali zachránit více než dvanáct set Židů před deportací do koncentračních táborů. V hlubokých hvozdech Nalibockého pralesa poskytli pronásledovaným židovským uprchlíkům útočiště v lesní vesničce, které se přezdívalo lesní Jeruzalém a stalo se jediným svobodným místem na okupovaném území. V lesním táboře postupně vytvořili jednu z největších židovských partyzánských skupin, která dokázala úspěšně čelit nacistickým okupantům. Přirozeným vůdcem oddílu se stal Tuvia, jeho horkokrevný bratr Zuš se kvůli osobním sporům připojil k Rudé armádě. Do dějin druhé světové války se však zapsali jako hrdinové, jejichž příběh dokládá, že i Židé dokázali aktivně bojovat proti nacistům. V hlavních rolích sourozenců Bielských se představili hvězdní herci Daniel Craig (Tuvia), Liev Schreiber (Zuš) a Jamie Bell (Asael). (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (738)

Aluska88 

všechny recenze uživatele

Odpor sice možná není ten nejlepší a nejsilnější válečný film, jaký byl kdy natočen, ale díky výbornému scénáři a zejména excelentnímu ústřednímu triu se pro mě rozhodně řadí mezi zapamatovatelné a kvalitní válečné kousky. Hoši Daniel Craig, Liev Schreiber a také, na trochu vedlejší kolej "odsunutý" Jamie Bell, jsou spolu fenomenální a chemie mezi nimi je patřičná a silně fungující:) Z vedlejších rolí mě opět potěšil Tomas Arana, jehož jsem si zvykla vídat téměř vždy pouze v menších a vedlejších rolích a také Mia Wasikowska. Scéna, kdy se po válečné vřavě oba bratři Tuvia a Zus opět setkají, ve mě spolehlivě dokázala vyvolat slzy. "Vůbec ji neznám." - "Seděl jsi s ní tři dny ve sklepě, jak bys ji chtěl poznat víc?" :) ()

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Povinnost mi velí promluvit v jedné důležité věci, neboť vidím, že spousta diváků filmu doslova a do písmene naletěla, poněvadž v něm spatřuje příběh z druhé světové války, který vypráví reálné osudy odboje bratří Bielských v běloruských lesích. To ale není pravda, o ničem takovém ten film není. Ve skutečně je o Americe. Je to jen další návodný oblbovák manipulující lidmi: 1, Craig jako Mojžíš vedený Bohem není nic jiného než Bush – a stejně jako u bývalého prezidenta i u Craiga je v určitých momentech děje zpochybňována jeho velitelská úloha. 2, Antisemitismus v Odporu je pochopitelně metaforou rasismu v Americe. Ve filmu je důsledně naznačeno, že ani k Němcům se není možné chovat hrubě, a pokud se tak děje, tak jedině v případě onoho záporáka, který je u konce Craigem - jakýmsi bdícím strážcem společenské normy (nikoliv individualitu) - zastřelen. Němci totiž ve filmu zastupují americké minority, Rusové rasisty v americké společnosti a židé utlačované barevné menšiny (lze si kupř. všimnout, že Rusové proti Němcům ve filmu nebojují, naopak se v inkriminované momentě stáhnou). I proto film takřka nevěnuje Němcům pozornost a nevybírá si z jejich řad žádného výrazného padoucha. Jde o to, tolerovat minority, nikoliv je vyhladit. Závěrečné shledání obou bratrů rozhodně není happy endem v pravém slova smyslu setkání odloučených, ale apelem na rovnostářství – vyléčený kontra-revolucionář a rasista Zus Bielski se setkává se svým, k menšinám už od počátku tolerantním bratrem Craigem (při lynči dovlečeného Němce sleduje Craig s nelibostí chování neurvalé odbojářské komunity). 3, Zákaz dítěte, strach z těhotenství a hrozba následné exkomunikace z komunity je pak odkaz na interrupci, další věčné téma Ameriky. 4, Spousta záběrů na stojící dav, který přihlíží pasivně dění, to jsme pak my - takový morální kyvadlo, který za nás ale vychyluje systém. Tiší soudci americké společnosti, kterou film de facto zúžil na mikrokosmos odborářské komunity (takové konservativně smýšlející americké maloměsto), ale filmu to v rozletu v žádném případě nevadí – dostane se na lásku, drama, akci, gender i politiku. Komické je pak oslovování různých typů diváků. Ryze mužský štěk „Descartes počítá se subjektivní povahou zkušenosti“ následuje ani ne deset sekund po vyznávání lásky. 5, Problematická role intelektuála, který není schopen zatlouct hřebík, pak koresponduje se způsobem, jak se uchopuje v Americe akademismus. Na rozdíl od básnících Němců a přestylizovaných Francouzů jedou pragmatičtí Američani v ryze utilitárním módu. 6, Ten umí to a ten zas toto, jak říkával Werich s Fričem, a i v odboji se každý musí přičinit svým dílem – hodinář dává do kupy porouchané zbraně, ženy loupou brambory a studentka múzických umění (Craigova stará) se úspěšně přeorientovala na děvkaření a medicínu. Ovšem pohádkám ideologické podbarvení nikdy příliš neublížilo, vždyť sociální rovnostářství a zdůraznění cti chudoby k české pohádce odedávna patří. Jenže Odpor, pokud dobře vidím, pohádkou není. Je to výchovná příručka. Nezapomínejme, že vynález filmu byl determinován ideologickou poptávkou. Automatismus fotografického obrazu a obecně i konstrukce fotoaparátu a filmové kamery vycházejí z touhy vytvářet perspektivu, v níž by všechny potenciální anomálie byly jednou provždy napraveny. () (méně) (více)

Reklama

Arx 

všechny recenze uživatele

Edward Zwick natočil kvalitní drama z období 2.světové války. Po dokonalém Krvavém diamantu přichází s Defiance, které zachycuje příběh bratrů Bielski, kteří ukrývají židy v lesích před Němci. Zwick dokonale zvládl svoji úlohu režiséra spolu s krásnou výpravou. Každý záběr je moc pěkně natočen a je na něm vidět opravdu hodně práce. Obsazení rovněž podává výborný výkon. Zajímalo mě, jak si agent James Bond povede v lese a musím říct, že Daniel Craig mě opět přesvečil, že dokáže zahrát naprosto cokoliv. Film v mých očích ztrácí hlavně kvůli zbytečným dialogům a možná příliš natažené stopáži. Od Defiance totiž nečekejte válečný film ale drama z 2. světové války. Během celého jsou asi 4 bojové scény z níž každá nemá víc jak 5 minut. Nudit se ale přesto nebudete. Defiance je nadprůměrné drama, které dokáže vtáhnout do děje a spolu s výborným obsazením a kamerou je v současnosti jeden z nejlepších válečných filmů. 90% ()

B!shop 

všechny recenze uživatele

No jo, Zwick proste umi a stejne jako jeho predesly kousky, i tohle je paradni filmarina. Pribeh mi sice ze zacatku lehce pripominal Zelary, ale nastesti to pak slo jinym smerem. Takze se dva hlavni bratri rozdeli a zatimco Craig vede tabor vsech uprchliku, obstarava jidlo a snazi se prezit, Schreiber se pripoji k sovetum a rozhodne se nemcum nakopat prdel. A obe linie jsou zajimavy, v prvni neni nouze o spoustu patosu, ale to k tomu tak nak patri a i kdyz jen vetsinu casu sledujem unaveny zubozeny lidi schovavajici se v lese, presto film nenudi. Linie se Schreiberem je o poznani akcnejsi a taky se mu film venuje min. Coz ale nevadi. Co se tyce hercu, Craig se tady vytah a jediny co me rozptilovalo, byly jeho odstaty usi. Co se tyce Schreibera, ten hraje stejne nadprumerne, ale presto Craiga v spolecnejch scenach zastinuje, coz je ale dany hlavne jeho postavou, ktera nema problem vse resit nasilym. Celkove se jedna o spickove natoceny drama z druhy svetovy, s originalnim pohledem na dany tema a zajimavym pribehem podle skutecnejch udalosti, ze kteryho by slo sice nakou tu scenu vyhodit, ale presto tech 140 minut ani na chvily nenudi. ()

gogo76 

všechny recenze uživatele

E.Zwick vždy odvedie poctivú robotu, ale tentoraz som mal pocit, že sa snažil zájsť ešte ďalej. Porovnávaniu s Schindlerovým zoznamom sa nevyhne, či už kvôli záchrane židov alebo podobnému hudobnému motívu od J.N.Howarda. Samozrejme tento príbeh je o niečom inom, Zwick si dal na atmosfére záležať. Veľkým plusom je, že takmer v štvrtine filmu počujeme ruštinu, dokonca aj z úst D.Craiga a L.Schreibera. A musím dodať, že celkom slušnú. Príbehom sa mihne aj téma antisemitizmu medzi partizánmi, čo mi pripomenulo slovenský Nedodržaný sľub. Film nenudí ani v scénach keď sa v podstate nič nedeje a to je veľká pochvala. Príbeh rozhádaných bratov je asi najsilnejšou linkou filmu, ale treba pochváliť aj to málo akčných scén, pretože sú zručne zrežírované a prehľadné. Dvd bez bonusov,čo je hanba. Film 80%. ()

Galerie (41)

Zajímavosti (24)

  • V scéne, kde si Zuse (Liev Schreiber) obije hlavu o strom a Tuvio (Daniel Craig) ho vezme do náručia, je na jeho hlave možné vidieť dve rany, no v ďalšom zábere má už len jednu a následne opäť dve. (Odpocivadlo)
  • Na začátku filmu přibližně ve 40. vteřině po informaci, že "Německo obsadilo Bělorusko", následuje záběr na kolonu vozidel vjíždějících na most. Jedná se o scénu z nacistické válečné filmové kroniky "Ufa-Tonwoche" ze září 1939. Ta ukazuje Adolfa Hitlera během návštěvy dobytého polského města Gdyně, konkrétně se jedná o okamžik, kdy je Hitler na cestě do přístavní části města. (Dr Lizal)
  • Alternativní úvodní scénou mělo být představení starého Tuvia, kterého hraje Daniel Craig v make-upu, a jeho syna v dnešním New Yorku. Scéna byla natočena, ale režisér Edward Zwick ji vystřihnul. Důvodem byl, pocit, že to bylo "příliš milé" ve srovnání s realismem a brutalitou zbytku filmu. (šerminator)

Související novinky

Neeson a Fiennes jsou bohové

Neeson a Fiennes jsou bohové

10.04.2009

Chris Columbus svou řeckými mýty inspirovanou fantasy Percy Jackson and the Lightning Thief natlakoval zvučnými jmény. Louis Leterrier nechce s remakem Souboje titánů zůstat pozadu. Na pozadí… (více)

Zwick, bílá velryba a kanibalismus

Zwick, bílá velryba a kanibalismus

04.03.2009

Edward Zwick je prostě smolař. Točí kvalitní filmy, které mají zároveň i značný divácký potenciál, ale přesto z různých důvodů (většinou mizerná propagace) nakonec propadnou. Krvavý diamant… (více)

OSCARY – výsledky

OSCARY – výsledky

23.02.2009

Snad jen jednoho většího překvapení jsme se dočkali při vyhlašování Oscarů za rok 2008 v hlavních kategoriích: nejlepším hercem v hlavní roli se nestal Mickey Rourke za Wrestlera, ale Sean Penn za… (více)

Zlaté glóby 2009

Zlaté glóby 2009

12.01.2009

Slavnostní ceremoniál vyhlášení a předávání Zlatých glóbů pořádaný Asociací hollywoodských zahraničních novinářů je za námi a na nás je, abychom si to zrekapitovali. V oblasti filmu se stal jasným… (více)

Reklama

Reklama