Reklama

Reklama

Lidé opustili Zemi před 700 lety a přesunuli se flotilu obřích plně automatizovaných hvězdoletů. Ze Země se stalo jedno velké smetiště a uklízecí roboti, kteří ji měli dát znovu do pořádku, přestali dávno fungovat. Zůstal jen poslední z nich, VALL-I. Ten každý den ráno navlékne housenkové pásy, nabije si sluneční články a se svým kamarádem švábem se vydává do práce. Osamělost, sbírání všemožných lidských předmětů, a hlavně koukání na videokazetu s muzikálem Hello Dolly! ho postupně proměnily v citově uvažujícího tvora, který touží po lásce. VALL-I jednoho dne objeví mezi smetím výhonek rašící zelené rostliny. Tentýž den zažije i další nečekanou událost, setkává se s robotkou Evou, která byla vyslána z hvězdoletu Axiom zjistit, zda je planeta obyvatelná. VALL-I pozve Evu do svého příbytku a ukáže jí všechny své poklady, včetně zelené rostlinky. K jeho úžasu mu Eva rostlinu sebere a vypne se. Čeká pouze, až bude přepravena zpět na Axiom. Když pro ni dorazí raketa, zamilovaný VALL-I ji odmítá opustit. (TV Nova)

(více)

Videa (22)

Trailer 6

Recenze (1 551)

Isherwood 

všechny recenze uživatele

Vidět ve Wall-Im jenom ‚jostomioučkou‘ pohádku o zamilovaných robotech je trochu scestné. Pixar to má totiž promakané do poslední mrtě. Ta počáteční retro atmosféra, práce s filmovými narážkami, Newmanova hudba, fantastický vizuál a do toho všeho sic tak primitivní, přesto neskutečně našlapaný příběh, který svoje ekologické poselství a kritiku konzumu neprodává zase až tolik lacino, jak by se mohlo zdát, jsou totiž důkazem chytrých tvůrčích hlav, které prostě umí, nech si někteří zapšklí škarohlídové okolo myslí co chtějí. Filmy od Pixaru mají totiž srdce velké jako světová ekonomická krize a já se klidně znovu a zase nechám s radostí pobavit i dojmout. PS: By mě zajímalo, co na to Václav Klaus. :) ()

imf 

všechny recenze uživatele

Příliš roztomilé, příliš mravokárné a příliš gulášoidní. Pixaři opět nasazují do hry nejpokročilejší technologii a pitvají sci-fi klasiku, aby z ní udělali něco nového a vzrušujícího. Žvatlající robůtek je sice übercute, stejně jako jeho iPodovská láska "odjinud", ale jakmile příběh opustí orbit zdevastované Země, dělí se věci na příliš infantilní a příliš moralistické... což je úděl většiny animáků, ale nikoliv v tak ostře kontrastní formě jakou předvádí VALL-I. Děti budou u vytržení, já jsem se celkem nudil... asi jako u plochých dílek od Foxů a Dreamworks... Tady je té hloubky až až, ale člověk z ní dostává závratě. :) ()

Reklama

Shit 

všechny recenze uživatele

Pixar zase válí, opět perfektní a nádherný animace, prostředí, stíny, barvy, osvětlení, prostě úplně všechno a ještě víc to posléze vynikne, když se děj přesune na kosmickou loď. Nicméně tentokrát to trochu ztrácí příběhově, sice je děj velice milej, taktéž postavy, ale nic novýho to nepřináší, ale ono to ve výsledku nakonec ani nijak nevadí. Pixar se svým Wall-E jsou opět daleko přede všemi konkurenty a jen tak někdo je z trůnu nejlepších animáků asi nesesadí. ()

Lateef 

všechny recenze uživatele

Když se Wall-E přižene na svých pásech před kameru, zarachotí svými melancholickými součástkami, upře na mě ty velikánské, emocemi nabité fotoreceptory a zapípá něco ze své citoslovečné slovní zásoby, tak ho prostě musím přijmout celým srdcem, protože on je tak děsně rozkošný, legrační, vlezlý, zvídavý, pečlivý, citlivý a... zamilovaný. A je velká škoda, že se poté vývoj vztahu mezi ním a Eveou přesune z romantikou načichlých míst zpustošené planety do uzavřených prostor vesmírné stanice a že se začíná trochu moralizovat. Animace působí snad až ďábelsky dokonale, hudba, zvuk, kamera, to všechno jsou jenom plusové body. A těm, kteří by se našli v Eysenckově grafu temperamentu v levém horním kvadrantu, možná na konci nějaká ta slza ukápne. 90% 180 miliónů dolarů(rozpočet)/507,5 miliónů dolarů(výdělek celosvětově)/74 miliónů dolarů(zisk z kinoprojekcí) ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Wall-E je neskutečný tahoun. Na animovaných filmech je nádherně najednou vidět, jak z nevinné tvářičky dokáží udělat oblíbence davů. On vlastně nemá, co by jiného nabídl, nemluví, jen tak trochu, a díky jeho očím, ukápne nevinná slzička snad každému, kdo se na něj podívá a bude mít pro něj pochopení. Vznikl další animák, který se zasloužil být sledován, s propracovaným scénářem dokázal, že i bez textu se z něj dokáže stát velký film. Hezky se na to všecko koukalo, moc hezky. Proč tedy dávám čtyři hvězdičky? Přemýšlím, ale jediný rozumný důvod vidím v tom, že jsem takových animáků, a lepších, viděl poněkud líp, ale zas tak patrný důvod to není. Mám takové tušení, že se na něj podívám znova a tu pátou mu tam vlepim, protože tenhle animák, měl být něčím naprosto jiným od ostatních, odlišný, svým nápaditým scénářem a i samotným zpracováním. Jasné je, že se na něj znovu podívám s radostí, protože s radostí on přichází ke mně, s radostí, která pohladí na duši i na srdci. Líbilo se mi jak si Pixaři pohráli a vrazili do tohoto filmu takových nenápadných nápadů, které musí být trnem v oku. Asi tak jako když koukám na originál a jako kdyby roboty namluvil robotický hlas Stephena Hawkinga, nebo jak se vedoucí robot vesmírné lodi plné lidí s nadějí snaží připomenout Hala z Kubrickovi Vesmírné odyssey. I roboti, platonicky připomínající iPod, v dnešní době takový hit, není jen tak. Všecko má svůj důvod a proto je to tak hezké a příjemně se na to kouká. Wall-I je prostě příjemný film od zhora až dolů. ()

Galerie (41)

Zajímavosti (65)

  • Přibližně od roku 2000 se množství odpadu snižuje díky reckylovatelným pytlíkům a tenčím PET lahvím atp., tedy čím víc firmy šetří na materiálu, tím víc mají peněz, ale zároveň jsou i ekologičtější, protože použily méně materiálu. Takže platí, že čím vyspělejší stát/ekonomika, tím menší jsou „hromady“ odpadů. (Maulincio)
  • Axiomův FTL pohon je sice nazýván jako hyperpohon (v originále hyperjump), ale animace odpovídá spíše startrekovskému warp pohonu, který využívá jiný princip. Za hyperpohon se obvykle označují cesty jinou dimenzí, ve které neplatí zákony relativity, což umožňuje letět rychleji než světlo, nebo s jinou topografií, takže cesty jsou jednoduše kratší. Naopak warp pohon (teoretický princip v reálném světě je znám jako Alcubierre drive) je vysvětlován jako deformace časoprostoru v bezprostředním okolí lodi, což de facto zkracuje délku, kterou je nutné urazit, aniž by bylo nutné překročit rychlost světla. Kromě toho se ve sci-fi objevuje ještě cestování červí dírou, které umožňuje cestovat na jiné místo prakticky okamžitě, ale obvyklé je, že takový pohon je velice náročný na energii a můžou jím být vybavené jen velké lodě (byť s sebou někdy při skoku mohou vzít i menší lodě) či stacionární struktury (obvykle nazývané jako „hvězdné brány“, „skokové stanice“ apod.) (vojtaruzek)
  • Jeden z náklaďáků, které EVE prohledává, je auto Pizza Planet z Toy Story (1995). (HellFire)

Související novinky

Tom Cruise – poslední muž na Zemi?

Tom Cruise – poslední muž na Zemi?

25.05.2011

Kdybyste z nějakého bizarního důvodu zkombinovali Já, legenda a Vall-I, dostali byste Oblivion. Ve vzdálené budoucnosti je Země zdevastovaná a lidstvo žije v oblacích. Na povrchu už pracují jen… (více)

Shyamalan, Smith, Smith a výpravná sci-fi?

Shyamalan, Smith, Smith a výpravná sci-fi?

06.04.2011

Manojovu kariéru může spasit jedině zázrak. Na jeho poslední filmy už se téměř nedá koukat, a když to náhodou někdo udělá, tak spíš pro tu srandu, jak moc špatné jsou. Poslední vládce větru na sebe… (více)

OSCARY – výsledky

OSCARY – výsledky

23.02.2009

Snad jen jednoho většího překvapení jsme se dočkali při vyhlašování Oscarů za rok 2008 v hlavních kategoriích: nejlepším hercem v hlavní roli se nestal Mickey Rourke za Wrestlera, ale Sean Penn za… (více)

Reklama

Reklama