Reklama

Reklama

Píše se rok 1975. Ve 25. patře luxusního věžáku se mezitím usidluje mladý doktor Robert Laing (Tom Hiddleston), zlákaný životním stylem londýnské smetánky. Izolovaná od okolí ve svém vlastním bezstarostném světě vytvořeném architektem Anthonym Royalem (Jeremy Irons) je tato společnost držena pohromadě pouze loajalitou. Ta se však začne postupně vytrácet a na povrch začnou vyplouvat třídní nespravedlnosti, ukryté v nejnižších patrech budovy a hluboko v každém jejím obyvateli. Svojí troškou k vyhrocení nebezpečné sociální situace přispějí jak samotný Robert Laing, tak také jeho nový přítel, dokumentarista bydlící ve 2. patře Richard Wilder (Luke Evans). (Pria)

(více)

Videa (8)

Trailer 3

Recenze (109)

ledzepfan 

všechny recenze uživatele

Mě to pořád připomínalo Panel Story od Chytilové :D ....Ale vážně.. V základním nastavení prostředí, nástřelu charakterů a směřování děje je to asi v pořádku, ale cca od konce 1/3 se to začne rozpadat dramaturgicky a dynamicky.. a to tak, že ke konci už je z toho vyloženě otravná záležitost.. Ten plánovaný, drtivý úder na solar ballardovskou pěstí chladného nadhledu, se prostě jaksi nekoná.. A je to škoda.. Mám pocit, že mnohem lépe by to vyniklo jako tv minisérie, kde by se to na zásadně větším prostoru dalo uchopit mnohem soustředěněji a nápaditěji.. ()

Yoda sama 

všechny recenze uživatele

Dalo by sa o tom písať veľa no treba si to zažiť. Ťažko uchopiteľná, no o to zábavnejšia exhibícia rozpadu spoločnosti, kde činy protagonistov sú číre metafory, kde sa dejú poctivé zvrátenosti a kde zhruba v polovici začne totálny bordel a fakt moc som to zožral. Poctivá, skvelo natočená festivalovka hodná diskusie. ()

Reklama

misbos 

všechny recenze uživatele

Polem v Anglii projel Snowpiercer, ale tentokrát systém zůstal uzavřenej, a celej průšvih může vesele pokračovat. Jakpak taky ne, když nám tu chybí sebeoběť ( ta ruka za dětskej život ve vlaku ), a místo ní dostaneme zástupnou oběť koně - komu něco říká Asvathamédha a její funkce pro uchování královského statu quo, ať se přihlásí, dostane bonbón. Architekta s vizí (byť nerálnou a pokřivenou) nahrazuje ten s největším pérem, ten, co vlastně pořád jen zasouvá, ten, co má doma mrtě krabic, a v nich sex a paranoiu (atributy uzurpátora vedoucího místa v tlupě), a jeho "vizí" po převzetí moci je - dožrat psa. Celý je to samo krz tu tečrovou na konci asi v prvním plánu míněný jako alegorie na Anglii (potažmo Západ) a její (jeho) potýkání se s tímhle typem průšvihu, nicméně to je tak "hezky" a chytře a vrstevnatě udělaný, že se jednomu nemůže do lebeně nevkrást ta krutá Calassova věta : SOCIETY IS RUIN. (přesná citace z knihy Ruin of Kasch). Plnej počet, sedí to vedle Zvětšeniny jako rovnej sourozenec. P.S.: Všichni hrajou jak bohové, radost koukat. ()

tron 

všechny recenze uživatele

Od istej chvíle sa film stáva nepochopiteľným sledom snových scén, nenadväzujúcich na seba. V jednej Hiddleston tancuje na večierku, v druhej preťahuje polonahú babu, v ďalšej klusá halucinogénny biely kôň (na streche mrakodrapu), potom strih a je tam akýsi chlapec v okuliaroch. Následne vypuknú nepokoje, ale nikto poriadne nevysvetlí, prečo. Lebo vypadla elektrika? To z ľudí robí krvilačné zvieratá? To som fakt nevedel. Tak to aby som si začal v činžiaku dávať bacha, keď nám najbližšie búrka strhne elektrické vedenie. Nápad „sveta v jednom mrakodrape“ (obchody, vyššia a nižšia vrstva, architekt s imidžom Boha, namakaná strešná gigantická záhrada) je bohovský, ale film ako taký sa vôbec nevydaril. Rozhodne nečakajte žiadny krvák, napínavý triler, ale ani poburujúcu komornú drámu (či nedajbože sci-fi). Je to taký, ehm, dekadentný WTF úpadok. A Hiddleston by sa mal fakt už okamžite prestať pred kamerou vyzliekať, zle sa na to pozerá. ()

Gurtha 

všechny recenze uživatele

Když nad tím zpětně uvažuji, tvůrce diváka dostatečně varuje prologem, není možné se tedy vymlouvat, že takovou šílenost nečekal. Je to jako ty rozkošné obrázky rozleptaných vnitřností na cigaretách, které se vyjímají vedle názvu vaší oblíbené značky a neudělají nic s přesvědčením, že vám stejná krabička udělá dobře. Vlastně tenhle film je přesně taková krabička cigaret (alespoň jak si ji coby nekuřák představuji) a hodnotit jej mi dělá problém neboť mi zamotal hlavu (mozek se probudil z dřímot), ale nemyslím si, že by to byla dobrá věc (moje motající se hlava). Takže pokud jste na dekadentní avantgardu stiskněte play, pokud nikoliv raději hned zapomeňte, že jste o tomhle filmu slyšeli. ()

Galerie (56)

Zajímavosti (12)

  • Producent Jeremy Thomas se pokoušel o zfilmování již v 70. letech. Projekt obnovil v roce 2000, ale ani tehdy nebyl jeho pokus úspěšný. V roce 2013 se o novelu začal zajímat režisér Ben Wheatley a právě až spolupráce Thomase a Wheatleyho vedla ke vzniku filmu. (Pria)
  • Aj keď to nie je nikde vo filme uvedené, dej sa odohráva v rokoch sedemdesiatych. Chýbajú tu moderné veci, ako mobilné telefóny, internet a podobne, a navyše, oblečenie či dopravné prostriedky sú typické práve pre túto dekádu dvadsiateho storočia. (beso74)

Související novinky

Tomb Raider s Aliciou Vikander dostane dvojku

Tomb Raider s Aliciou Vikander dostane dvojku

04.09.2019

Dobrých zpráv není nikdy dost, a tuhle navíc čekal málokdo. Filmový reboot herní série Tomb Raider s Aliciou Vikander (Krycí jméno U.N.C.L.E.), který v kinech vydělal jen 274 milionů celosvětově –… (více)

Comicsovka Hard Boiled si našla režiséra

Comicsovka Hard Boiled si našla režiséra

22.11.2016

Pod názvem Hard Boiled si možná představujete akční klasiku Johna Woo, zároveň se ale jedná o třídílnou comicsovou sci-fi (u nás vyšla jako Drsná škola), jíž v devadesátých letech sepsal Frank Miller… (více)

UK/UH aneb „zimní filmová škola“ opět láká

UK/UH aneb „zimní filmová škola“ opět láká

17.11.2016

Letos se čtyřdenní přehlídka (24. – 27. listopadu 2016) v Uherském Hradišti zaměří na postkoloniální britský film a britské filmové novinky. Kromě dvou hlavních témat připravuje kino Hvězda poutavý… (více)

Wheatley láká známá jména

Wheatley láká známá jména

26.10.2014

Několik let si svými malými britskými filmy hledal diváky ve festivalových kruzích a dělal jméno mezi kritiky, mimo tuto ale režiséra Bena Wheatleyho málokdo znal. Ovšen zdá se, že jeho vyhraněný… (více)

Reklama

Reklama