Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Mladý muž odjíždí z města na odlehlou venkovskou samotu, kde žil jako dítě. Počáteční idylku však naruší vztah s místní dívkou, mladíkův návrat k malířství, zjištění, že se dříve v okolí děly kruté události spojené s vraždami nacistů na sklonku války a zapomenutá místa v domě, související se vzpomínkami na jeho dětství… (Devadesát Dva)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (352)

mchnk 

všechny recenze uživatele

Podle mého názoru se za tento snímek Juraj Herz rozhodně nemusí stydět. Tohle je Herz 21. století s perfektní kamerou, prostorovým zvukem a skvělým způsobem rozloženým dějem. Dobře napsaný, skvěle zpracovaný. Téma je rozhodně v normě únosnosti. Juraj Herz je skvělej od 60tých let dodnes, což je v současných poměrech českého filmu velmi ojedinělé. Nevím, kdo jiný, kromě mistra Švankmajera, by měl v Česku natočit horor. ()

InJo 

všechny recenze uživatele

Logických kiksů a nejasností je v tomhle filmu taková hromada, že by se daly vyjmenovávat týden v kuse (aniž by se začaly opakovat), ale přesto nemůžu říct, že bych si neužíval pěkně navozenou temnou a depresivní atmosféru a trochu té brutality a několika odhalených žen (i když ta nahota je zde značně laciná a takřka zbytečná). Ústřední zápletka a snad všechny její stěžejní motivy mají slušný potenciál k tomu, aby na jejich základě vznikl skvělý horor klasického střihu, ale T.M.A. je bohužel jako celek očividně (hodně) nedopečená. I tak ale Herzovi docela fandím a jeho lásku k hororům z celého srdce sdílím. ;-) 50 % ()

Reklama

kingik 

všechny recenze uživatele

Juraj Herz horory vždycky uměl anebo se o to snažil. Jeho snaha je i v tomto hororu sympatická. Děsivou atmosféru to postrádá, ale občasné náznaky dusné a temné atmosféry se určitě najdou. Hlavní slabinou je Herzovo úporné zasazení hororu do reálného prostředí, které zahání typicky nereálné hororové propriety do kouta a film přestává být funkční, začne celkem selhávat po logické stránce a zabředne do křečovitosti. Ovšem pokud jde o nahotu, tak si film vede podstatně lépe. V našich končinách moc hororů nevzniká, a tak jsem rád, že tvůrci po dlouhé době sebrali odvahu a naservírovali český horor, který sice není nijak extra přesvědčivý, ale i tak má něco do sebe. Jedná se tedy o mírně kostrbatý návrat krále českého hororu, ale dobře za něj. 60% ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Nemohu si pomoct, ale podle mne šly Herzovy režijní kvality rapidně dolů již rokem 1981 a snímkem Buldoci a třešně. Jak jeho pokus využít hudbu Pražského výběru, tak čistě normalizační komedie o cukráři, životopis komunistické odbojářky, dokonce ani ulítlá pohádka už nedosahovaly kvalit jeho předchozích děl. Snad ještě v Galoších šťastia se objevila ona zasněná, tajuplná atmosféra, tak blízká jeho předchozímu režijnímu rukopisu, ale i tak nedosahuje kvalit třeba Panny a netvora. Herzova německá, čistě pohádková tvorba, už stojí skutečně za starou belu. I jeho televizní věci - jak dva díly Maigreta, tak ty pro Českou televizi, mi přišly jen rutinně dobře natočené, ale ničím již nepřesahovaly, nebyly zajímavé natolik, aby si je člověk pamatoval jako třeba Spalovače mrtvol. Inu, a po celovečerním filmu Pasáž se Herz vrhnul na Němcův dlouho odkládaný scénář, s nímž měl své úmysly už Vladimír Michálek. Pokud měl Michálek v ruce tento scénář, podle něhož točil Herz, pak se ani nedivím.     Příběh není nijak složitý - muzikant Marek kdovíproč opouští hudební scénu, kde se proslavil, má hodně milenek, chlastu i fetu, a odjede na dům, kde žil v mládí s rodiči a sestrou. Nevíme proč. Nepamatuje si ze svého dětství nic než útržky. Jen tušíme proč (rodiče zahynuli při autonehodě, ale to není důvod nepamatovat si pro dětství jiné, výjimečné situace.). V domě se skrývá nějaké tajemství, jež Marka začne pohlcovat jako tma. I jeho obrazy, jež maluje, se od zářivých mění v děsuplné noční můry. Podaří se mu včas odhalit ono děsivé tajemství, než bude pozdě?    Film má sice určitou mytologii, ale sám ji nedodržuje. Mnoho témat je jen nahozených a vyšumí do prázdna. (Např.: Odkud se vzal pes? Kdo a proč ho zabil? Co a proč nechtějí vesničané Markovi prozradit?) Chování postav je občas vyloženě nelogické. (Tak ano, chápu Herzovu stařeckou touhu vidět a točit nahatý baby, ale když jste v zimě v prázdném, neznámém a prochladlém domě, asi po něm nebudete běhat jak tupci nahatí. Nebo odjinud: Máte pocit, že v domě se děje něco fakt hodně podivného. Máte kronikáře, který vám může podat vysvětlení. Zajdete k němu ale až po dlouhé době, a pak ani kronikáře pořádně nevyslechnete, usrknete kafe, nahlédnete na jeden list kroniky a utečete. Jo a nejvíc by mě zajímalo, kdo celá leta v tom baráku platil zbůhdarma za elektriku?) Celkové vedení jinak možná zajímavého příběhu také není zvoleno zrovna šťastně.  Pokud jsou člověku známy různé hororové předlohy, s nimiž scénář pracuje, dojde mu velmi brzy, jak se věci mají (ono se čtyřmi, maximálně pěti postavami to ani není tak těžké). A nakonec zhůvěřilost největší. Celá duchařská linka tady nemá žádný smysl! Skutečně. Když ji odmyslíte, zjistíte, že k ději nepřispěla vůbec nijak! Jen jako kolorit. Ale duchové v podstatě nezasáhnou, jen se sem tam mihnou obrazem.  Hodně hereckých výkonů je amatérských, včetně ústřední role Marka (Ivan Franěk), nebo dua bisexuálně orientovaných divoženek (Dagmar Součková, Tereza Němcová) - ano, samoúčelné nahoty a až pornografických scén je ve filmu zbytečně mnoho a "mamina" Krobotová nevypadá krátce po porodu na plátně nahá moc valně, sorry.    Na Andreji Hrycovi je vidět, jak moc rád by charakterně hrál, ale zoufale neví co, nemá podklady pro svou postavu, nedostal je ani od scenáristy, ani od režiséra. Možná si byl režisér amatérského herectví svých oveček vědom, takže v závěrečné scéně se uchyluje k tak nehoráznému doslovení myšlenky, až by jeden brečel - když se hlavnímu hrdinovi konečně "rozsvítí", jak vše bylo, když se mu rozjasní, tak vysvitne sluníčko. Ano, pan režisér nám chtěl říci, že období tmy skončilo. Nejenom, že atributy hororu jsou šmírovité (od slova šmíra), nejenom, že duchařina je zde jen naprosto nefunkční ozdobičkou, ale navíc se sem ještě jako z jiného světa vetřel nacistický motiv. Těch pár flashbacků asi mělo vzbudit nějaké emoce, ale za prvé jsou natočeny naprosto odtažitě, za druhé nejsou německé dialogy přeloženy, takže němčiny neznalý divák je tak nějak v kelu, o čem je řeč. Asi jako když jsem teď použil já slovní spojení "v kelu", jež se používá jen na Moravě. Navíc celá "německá" linka opět nemá s "tmou" hlavního hrdiny nic společného.      Pár atributů je sice vykradených, ale profesionálně použitých - mlha, spadané listí, s nímž si pohrává vítr, tajemná knihovna, odsvěcený kostel a varhanní hudba, blikající zářivky v podivném koloniálu, ale což naplat, když jde o ojedinělé záblesky kdysi tvůrčí Herzovy geniality, zatímco celek má sice určité ústřední tajemství, ale nefunguje, jak by měl. Mimochodem, nějak jsem nezjistil, proč se film jmenuje T.M.A., a ne Tma, ale možná jsem se jen blbě díval a poslouchal. Znalci možná tuší, že jde o zkratku hororového podžánru The Mysterious Address (Záhadná adresa), ale český divák to nebude tušit ani náhodou. Disk načíná protipirát a tři upoutávky na jiné filmy. Jako bonus zde najdeme trailer (2:05), film o filmu (20:08) a fotogalerii (3:21). Zvláštní je, že ve filmu o filmu se Juraj Herz prezentuje jako ateista, který v duchy nevěří, ale na place při natáčení asistuje kartářka a esoterik. A na "lesbickém" gauči z filmu se odehraje gerontologický pokus osahávat vlastní manželku. () (méně) (více)

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Přiznám se, že jsem ten film během tří dnů viděl dva a půl krát. Proč je otázka vcelku jednoduchá. Tahle blbost je tak zábavná, že se naní dá dokonce víckrát jak jednou podívat. Je to hrozná sračka...co se týče příběhu. Zpracování je ale docela slušný a to je velká škoda. Sere mě, že v naší zemi se z dobrých zdrojů dokáže udělat taková sračka, až bych brečel. Nevěřím ale, že by to tvůrci dokázali myslet vážně. Chlap přijede do toho baráku, vybije se mu mobil...ke konci filmu mu vyzvání....Zvedne ho a praví: Jakto že ses mi dovolala, vždyť já mám mobil vybitej.....Dále se mu v baráku objeví pes (podobnýho psa měl před třiceti lety, když byl malej harant a v tom domě žil). pes na něj vyběhne a chlap praví: No Zoró, co ty tady děláš, vždyť já tě snad třicet let neviděl....Pak přijede pošťačka a aniž by jí cokoliv řek tak přiběhne k psovi a praví: Ahooj Zoroo, ty vypadáš pěkně. A on na to...jakto že ho znáš jménem? Přičemž pošťačka odpoví: No, prostě znám. Ten film je hrozná prdel, fakt na to nemám víc slov. Jenže to točil Juraj Herz a natočil to docela dobře. Krom toho si nemůžu pomoct, ale ten film mi připomíná nějakou počítačovou hru. Když ale vydržíte do konce, užijete si závěrečnou scénu, která se mi hrozně líbila. Nevím proč, ale ten závěr je moc hezky natočenej. Bejt takhle dobře napsanej i scénář, tak je to kvalita. Proč, když už si Češi dávaj takovou práci s tím, to alespoň nenatočí pořádně. ()

Galerie (41)

Zajímavosti (14)

  • Hlavním natáčecím místem byla Valeč v okrese Karlovy Vary. Jako Markův (Ivan Franěk) dům posloužil letohrádek ve valečském Zámeckém parku, jenž je i ve skutečnosti v havarijním stavu. (skudiblik)
  • Ve scéně, kdy veze Marek (Ivan Franěk) pošťačku autem do města, stěrače téměř nestíhají stírat, protože je obrovská průtrž mračen. Ve stejnou chvíli ho pošťačka upozorní na křížek, u kterého má zastavit. Když vystoupí, prší pouze nepatrně. (TheDave)
  • Filmová psychiatrická léčebna, kde byla umístěna sestra hlavního hrdiny Tereza, byla natáčena na zámku Krásný Dvůr. (a-ja)

Související novinky

Zemřel herec Andrej Hryc

Zemřel herec Andrej Hryc

31.01.2021

V noci ze soboty na neděli zemřel slovenský filmový, televizní a divadelní herec Andrej Hryc. Bylo mu 71 let. Hryc bojoval od loňského roku s akutní leukémií, informace o úmrtí nyní médiím předala… (více)

Reklama

Reklama