poster

Amelia

  • USA

    Amelia

  • Slovensko

    Amelia - Stratená v Pacifiku

Dobrodružný / Drama / Romantický / Životopisný

USA / Kanada, 2009, 107 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Hild
    **

    Film, na který jsem se velmi těšila, ale následovalo obrovské zklamání. Nepodařené zpracování zajímavého osudu, Hilary Swank se rozhodně snaží, ale ve filmu není nic, co by ji pomohlo. A hlavně ta nuda.(10.1.2011)

  • Tommassi3
    *

    "To je irský zvyk vítat hosty písničkou ??" - "To nevím, tady jste ve Wallesu !!" ;) Velkokýčovitá biografie sterilní jako od Pasteura, pro níž je krásné Hilary Swank, jak se to v jejím případě často stává, vyloženě škoda..(8.11.2013)

  • rt12
    **

    Když poprvé promluvila nadabovaná Hilary, myslela jsem, že mně někdo praštil mezi oči. Z plátna mluvila rozkřáplá stařenka. Samotné zpracování filmu bylo ploché bez jakýkoli emocí, spíše vyvolávající negativní pocity vůči hlavní hrdince, než naopak. Swanková hrála tak, že se většinu filmu nepřirozeně zubila. Gere spíše přicmrdával. Ve srovnání s filmem o Earhartové, který byl natočen s Dianou Keaton, prostě slaboučké.(21.3.2013)

  • MartinezZ
    **

    7.6.2010 ~ Nudně, nezajímavě a nezáživně zpracovaný příběh nejznámější pilotky historie. Od teď se sterilita měří na minuty, tahle jich má bezmála 120. ~ Tedy natočit něco takhle sterilně, to musí být umění. Má to být drama, je to spíš šaškárna, ve které je nejzajímavějších jen těch pár leteckých záběrů, jinak jde o koncentrovanou nudu. ~ O samotné Amélii se moc nedozvíme, příběh totiž začíná ve chvíli, kdy se Amélie sejde se svým budoucím agentem a manželem a vstoupí tak do světa fotoaparátů, businessu a klamu. O peníze tu jde až v první řadě, samotná Amélie je jen prostředek k jejich vyrýžování. Důležité životní zvraty a posuny v ději se udávají tak "nahňácaně", že se nejde zbavit pocitu, že byl film mnohem delší a na skoro dvě hodiny ho bylo nutné brutálně sestříhat, Dialogy nic extra, zachycení atmosféry okolo nejznámější pilotky či atmosféry tehdejší doby nulové, Hilarry Swank nijak zvlášť nemusím, stejně tak herecky furt stejného Richarda Gerea a český dabing, jehož jsem se stal svědkem, mě vysloveně u Améliiny postavy prudil. ~ Jak chcete natočit dramatický příběh o něčím životě, když do filmu pořádně žádný příběh nedáte? Všichni vědí, jak to skončí, ještě dřív, než to vůbec začne, a to tedy tak, že vlastně nikdo neví, jak to skončilo. A že si na to musela Amélie vydělávat jako cvičená opička? A co? O tom má být celý film? Nebo má náboj filmu zvrátit takřka vynucená romantická vložka ála "nevím, koho vlastně miluji" ? Ach jo. Vydržel jsem to do poloviny filmu, pak už jsem musel místy lehce skákat v ději, protože, ač si nemyslím, že by můj čas byl nějak někomu drahocenný, ztrácet jej můžu u mnoha dalších filmů. Amélie, bravo! Režisérko a scénáristé, au.(22.3.2013)

  • D.Moore
    ***

    Životopisný film s úžasnými leteckými záběry, bez výjimky výbornými herci, podmanivou hudbou, která připomíná klasiky Johna Barryho... A bohužel i s prachobyčejným příběhem, v němž je minimum překvapivého. Tak taková je Amelia. Vůbec ne špatná, ale zároveň nijak ohromující. Co se týče režie, výhrady bych měl k neustálému opakování stejných postupů (oba přelety Atlantiku vypadají - až na bouřku - prakticky stejně, za účelem toho, aby film působil co nejživotopisněji, se v něm pořád střídají novinové titulky a paní režisérka si zřejmě moc, moc oblíbila i fintu "z jakoby archivního černobílého záznamu se náhle stane barevný film"), pochválit je ale třeba parádní vsuvku natáčení a fotografování reklam. Takových oživení mělo být v Amelii více.(13.3.2011)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace