poster

Amelia

  • USA

    Amelia

  • Slovensko

    Amelia - Stratená v Pacifiku

Dobrodružný / Drama / Romantický / Životopisný

USA / Kanada, 2009, 107 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • gogo76
    ***

    Poviem na rovinu, že som sa na tento film s H. Swank tešil. Nízke hodnotenie ma sklamalo, napriek tomu som sa chcel presvedčiť. Akosi cítiť, že film režírovala žena. Film obsahuje mnoho pekných záberov na krajinu pretkaných hudbou, hrdinku, ktorá sníva svoj sen a postavy, ktoré riešia problémy, ktoré s divákom nepohnú. Škoda, príbeh Amelie Earhart určite stál za zfilmovanie, ale chcelo to viac hĺbky dramatičnosti a v závere určite chýbalo vygradovanie a aj preto tragický záver divák jednoducho prijme, ale s citmy to nepohne. Ani z témy ako je nevera nedokázali tvorcovia vyťažiť aspoň nejaké napätie alebo iskrenie medzi H. Swank a R. Gerom. Nerád to hovorím, ale je to prierný film, ktorý stačí vidieť iba raz a do zabudnutia upadne veľmi rýchlo. 60%.(14.6.2010)

  • MISSha
    ***

    Průměr. Od herců vzhledem k jejich jménu, jsem čekala daleko víc… ale stačila by pevná ruka režisérky a víc promakaný scénář a to by se jim teprv hrálo. Ovšem krásné záběry z letadla stojí za povšimnutí, to je jedno mála pozitiv. Ze zajímavého příběhu Amelie Earhartové se dalo vykřesat daleko víc, škoda.(29.6.2010)

  • Hild
    **

    Film, na který jsem se velmi těšila, ale následovalo obrovské zklamání. Nepodařené zpracování zajímavého osudu, Hilary Swank se rozhodně snaží, ale ve filmu není nic, co by ji pomohlo. A hlavně ta nuda.(10.1.2011)

  • ivishka
    *

    Nejnudnější životopisný film naprosto bez jakýchkoliv emocí, který jsem kdy viděla. Nebylo mi ani trochu líto Amelie, že zmizela nad oceánem a jenom jsem se modlila kdy to konečně skončí. Její dilema mezi dvěma muži mi bylo naprosto cizí, protože bych si vybrala Ewana McGregora, který by se svým šarmem sbalil i násadu od smetáku. Ovšem velká škoda je, že nedostal větší prostor na projevení. Richard Gere byl sice celkem dobrý, ale když žárlil na Ewana mohl se do toho také trochu více vložit.. A vůbec bych na celém filmu přidala více emocí. Nejvíce mě asi rozčilovalo přecházení z černobílých dobových záznamů do součastně natočených taktéž černobílých a následně zkolorizovaných - neoriginální podobně jako novinové titulky protínající dobové záznamy. Oceňuji najaté maskéry (asi z filmu s Claire Danes - Temple Grandin), jelikož normálně pohledná Hilary byla k nerozeznání od jakéhokoliv muže z ulice. Podle mě to byla nuda plná nudy okořeněna nudou a ta závěrečná půlhodina se mnou ani nehnula - zbytečné prodlužování trápení mé vybíravé filmové duše.(1.12.2012)

  • MartinezZ
    **

    7.6.2010 ~ Nudně, nezajímavě a nezáživně zpracovaný příběh nejznámější pilotky historie. Od teď se sterilita měří na minuty, tahle jich má bezmála 120. ~ Tedy natočit něco takhle sterilně, to musí být umění. Má to být drama, je to spíš šaškárna, ve které je nejzajímavějších jen těch pár leteckých záběrů, jinak jde o koncentrovanou nudu. ~ O samotné Amélii se moc nedozvíme, příběh totiž začíná ve chvíli, kdy se Amélie sejde se svým budoucím agentem a manželem a vstoupí tak do světa fotoaparátů, businessu a klamu. O peníze tu jde až v první řadě, samotná Amélie je jen prostředek k jejich vyrýžování. Důležité životní zvraty a posuny v ději se udávají tak "nahňácaně", že se nejde zbavit pocitu, že byl film mnohem delší a na skoro dvě hodiny ho bylo nutné brutálně sestříhat, Dialogy nic extra, zachycení atmosféry okolo nejznámější pilotky či atmosféry tehdejší doby nulové, Hilarry Swank nijak zvlášť nemusím, stejně tak herecky furt stejného Richarda Gerea a český dabing, jehož jsem se stal svědkem, mě vysloveně u Améliiny postavy prudil. ~ Jak chcete natočit dramatický příběh o něčím životě, když do filmu pořádně žádný příběh nedáte? Všichni vědí, jak to skončí, ještě dřív, než to vůbec začne, a to tedy tak, že vlastně nikdo neví, jak to skončilo. A že si na to musela Amélie vydělávat jako cvičená opička? A co? O tom má být celý film? Nebo má náboj filmu zvrátit takřka vynucená romantická vložka ála "nevím, koho vlastně miluji" ? Ach jo. Vydržel jsem to do poloviny filmu, pak už jsem musel místy lehce skákat v ději, protože, ač si nemyslím, že by můj čas byl nějak někomu drahocenný, ztrácet jej můžu u mnoha dalších filmů. Amélie, bravo! Režisérko a scénáristé, au.(22.3.2013)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace