Reklama

Reklama

Setkali se v ocelárně. On, dělník, co mu záleží na práci a partě, ona rozverná dívka, z jeho pohledu trošku frivolní… Takové zná moc dobře, podobné byly kdysi totiž i jeho bývalé manželky. Jana (D. Kolářová) povýší a po několika týdnech odchází do sekretariátu výrobního náměstka. Je uhlazená, v kostýmku, a tak, když Tomek (L. Munzar) přijde za náměstkem, nepozná v ní stejnou ženu, s níž se před časem vídal ve slévárně. A ona rozehraje hru – na svou sestru, dvojče. V roli sekretářky je seriózní, korektní až přísná, a taková se muži zalíbí. V zajetí svých předsudků a prvoplánového hodnocení ji pozve na schůzku… (Česká televize)

(více)

Recenze (15)

Cascabel 

všechny recenze uživatele

Na Oldřicha Daňka překvapivě akademická konstrukce, kterou ale stojí za to vidět kvůli výkonu Daniely Kolářové (a Dany Medřické, jejíž štěk má potenciál ukrást celou inscenaci). Naopak Luděk Munzar se do své role kupodivu nedokázal vžít. I vzhledem k šablonovitému výkonu Marcela Vašinky, se nemohu zbavit dojmu, že Daněk neměl při Druhé první dámě ani svůj režisérský den. Žánrově příbuzné inscenace Cesta na Borneo a Raněný lučištník jsou proti tomu klenoty. 2,5* ()

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Mistr dialogů Daněk zkrátka uměl, to snad ani není třeba zmiňovat. Takže jen zmíním, že obdivuji Danu Kolářovou, která v té době patřila k nejkrásnějším ženám před kamerou, že se nebála si nechat na hlavu nastrčit to krepaté pometlo v barvě pomočené slámy. I Kolářová s tou příšernou parukou vypadala značně fujtajblózně. ()

Reklama

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Oldřich Daněk umí napsat krásné hloubavé dialogy naplněné myšlenkou i vtipem a umí coby autorský režisér rovněž natočit podle svého scénáře komorní snímeček v jednoduchém, téměř „nezávislém“ stylu, kdežto zde opět platí, že v téhle jednoduchosti může spočívat síla. Zvláště když se hlavních postav v Daňkově konverzační hře s pikantní romantickou historkou ze současnosti na hraně komedie a dramatu chopí takoví herci jako Luděk Munzar a Daniela Kolářová. Jejich spojení je pravda trochu nezvyklé, ale o to větší zážitek mi přineslo, zvláště když si v rámci svého znamenitého hereckého duelu mezi sebou nenuceně vyměňují nádherně ironické dialogy. Scéna po půlnoci u sóla na klarinet v opuštěném podniku je pak velmi pěknou melancholickou tečkou k závěru. Pár drobností by tomu šlo vytknout, ale ve výsledném dojmu nejsou pro mě podstatné a jak se mi tento malý velký film a zážitek z něj rozležel v hlavě, nakonec mu přeci jenom tu pátou hvězdičku rád dám, i vzhledem k tomu, jak je výrazně podhodnocen. [85%] ()

Marthos 

všechny recenze uživatele

Oldřich Daněk, brilantní dramatik, který se pro své nepohodlné myšlenky z let šedesátých ocitl v nemilosti mocných, byl tehdy donucen k pragmatickým kompromisům, k nimž bezesporu náleží i tato televizní hra. Že nejde o žádné vrcholné literární dílo, je zřejmé: jako by tu Daněk na papír vyskládal slova, za nimiž už nic není. Dialogy, které si potom před kamerou vyměňují Kolářová s Munzarem nemají psychologickou hloubku, jsou jednodimenzionální. Ocelárna zoceluje. ()

slunicko2 

všechny recenze uživatele

Příjemná psychologická hříčka. 1) Jak se ukáže, prostý dělník (46letý Luděk Munzar) není zas tak prostý a navíc si brouká písničku Vodňanského a Skoumala Večerní požár (dědeček se češe), což rozhodně není tvorba pro primitivy._____ 2) Já jsem vůbec prima kluk, říká 25letý gay Marcel Vašinka. No jo, je:) ()

Galerie (5)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno