Reklama

Reklama

Vinyan

  • Česko Dobyvatelé barmské džungle (více)
Trailer

Neschopni akceptovat ztrátu svého syna v katastrofickém Tsunami v roce 2005, Jeanne a Paul zůstávají žít v Thajsku. Jeanne, upnutá k faktu, že tělo jejich syna nikdy neobjevili, utvrzuje sama sebe, že jejich syn byl po katastrofě unesen překupníky drog a stále žije. Paul je skeptický, ale nemá sílu sebrat své ženě poslední naději. Oba se vydávají na hrozivou cestu tropickou džunglí ovládnutou piráty - ve své paranoie objevují nadpřirozenou říši, kde mrtví nejsou nikdy skutečně mrtví a kde se noční můry a posedlost protínají s hrůzostrašnou realitou. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (148)

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Pětihvězdičkovým ohodnocením Vinyanu se stávám oportunistou a narovinu říkám, že za běžných podmínek by ode mě dostal o hvězdičku méně. Jenže pokud vůbec nemá Du Welzův snímek prvenství, pak určitě jde aspoň o jeden ze skupinky nejpodhodnocenějších celovečerních filmů, jaké se na databázi vůbec vyskytují. Může za to částečně i distributor, který se pokusil typickou festivalovku pro klubové publikum idiotským názvem Dobyvatelé barmské džungle prodat jako dobrodružný zábavný snímek, a částečně i žánrová škatulka hororu, která přiměla Vinyan zhlédnout i takové diváky, kteří dávají přednost Texaským masakrům motorovou pilou nebo Halloweenům. Tenhle kousek se zkrátka minul se svou cílovou skupinou, ale je hodně užitečný tím, jak krásně dokáže poukázat na dva problémy, které ovlivňují na databázi hodnocení. Vinyan má totiž prakticky totožný námět jako nepoměrně známější Antikrist od Larse von Triera. Dokonce by se chtělo říct, že kdyby vznikl o rok později, byl by Du Welz označen za plagiátora. Ve skutečnosti Vinyan přišel jako první a oba snímky vznikaly nezávisle na sobě, i když téměř souběžně. Vinyan je ale mnohem divácky vstřícnější a tam, kde Lars používá sled surrealistických obrázků, vypráví Fabrice Du Welz skutečný příběh s lineárně se odvíjejícím dějem a logickou stavbou. Du Welz sází na vyprávění obrazem, takže dialogy jsou minimalistické a jen dokreslující scény na plátně. Nicméně si dovolím tvrdit, že ke všem událostem režisér poskytuje svým divákům klíč a není na něm nic nepochopitelného. Je tak polopatistický, že to může některé zaryté intelektuály až odrazovat svou doslovností. Pokud tedy se objevují v řadě komentářů výtky k naprosté nesrozumitelnosti, zmatečnosti a úchylnosti filmu, je paradoxní, že Lars von Trier, který zašel mnohem dál, sklízí od masového publika alibistické tři hvězdičky a neutrální komentáře. Takže porovnání těchto dvou filmů jasně ukazuje na snobismus a konformismus mnohých, kteří se řídí podle hodnocení většiny, resp. těch, kteří jsou v rámci komunity považováni za autority. A za druhé svědčí tohle srovnání o tom, jaké postavení mají známá režisérská jména, kde jejich nové snímky bodují už ve spojitosti s autorským fanklubem, přízní médií a opět se snobismem. Za sebe můžu říct, že u mě Vinyan zvítězil na celé čáře a tu anabázi manželské dvojice na cestě ke sebezničení a pohled na postupný rozklad jejich psychiky jsem si, jakkoli to zní zvráceně, docela užil. Celkový dojem: 75 %. ()

blackJag 

všechny recenze uživatele

Z podobného soudku (atmosférou i rozložením "sil") jako Trierův ANTIKRIST, nad očekávání srozumitelné a surově podmanivé. Emmanuelle Béartová je neustále fascinujícím způsobem nádherná a i když byste tu a tam některý záběr ve filmu (ten je spíš psycho dramatem než hororem) prostřihli, těch jejích je pořád málo. Může to znít zvráceně, ale těm dětem v závěru (mimochodem herecky dost odvážném) jsem nepokrytě záviděl. II Scénář: Oliver Blackburn, Fabrice Du Welz, David Greig. 80% ()

Reklama

bassator 

všechny recenze uživatele

Pro mne asi největší zklamání poslední doby. Film na kterým jsem se neuvěřitelně těšil skončil totálním fiaskem... Čekal jsem mysteriózní thriller, pořádné drama, hororové scény, napětí od začátku do konce místo toho slátanina první kategorie. A dále k filmu? Asi bych řekl - za dobrotu na žebrotu. To mluvím o Rusufu Sewellovi. To jak dopadl, to bylo jediné co mě trochu šokovalo... Jediné co se na filmu (k filmu) opravdu povedlo je plakát - NÁDHERA!!!... - 22. 5. 2011 - 10% ()

LeoH 

všechny recenze uživatele

Tady někdo dával dobrý pozor u Lynche a naučil se od něj třeba tísnivému dunění ve zvuku, malování rtěnkou na obličej v soustředných kruzích nebo zneklidňujícím abstraktním obrázkům na úvod; bohužel úplně nepochytil, jak tyhle atrakce poskládat, aby člověk za každou z nich nutkavě viděl skrytý smysl, který stojí za objevování – bohužel, protože ty symbolické hrátky mj. s děsivou stránkou ženské/mateřské energie a mužskou/otcovskou nejistotou a neurčitou vinou nejsou vůbec marné. Baví mě zvažovat možné interpretace věty „you let him go“, k přemýšlení mě ponouká i situace, kdy chlap <SPOILER>své ženě čestně zachovává věrnost a současně se jí nečestně násilnicky zmocňuje</SPOILER>, a takových štěpných momentů/rovin je tam povícero. Jenže taky dost věcí, které nejsem schopný číst jinak než jako vatu. Lepší trojka. ()

DDT 

všechny recenze uživatele

Pro mě jeden z nejlepších filmů na téma ztráty dítěte. Bez obvyklých citových vydíraček. Nekompromisní sešup do hlubin šílenství (poslední třetinu filmu chápu jako halucinační vize psychicky vyšinuté matky), navíc s úžasnou kamerou a hudbou. Vtírá se srovnávání s "Antikristem" Larse Von Triera, ale režisérův vzor vidím možná spíš ve Werneru Herzogovi. Není to dokonalý film, místy trochu lacině efektní, ale oproti panující "americké" doslovnosti a polopatičnosti v současných filmech je pro mne Vinyan sympatickou výjimkou. Chápu i ty negativní komentáře kolem - pro teenagery je to nevhodné téma, pro dospělé je tam zas moc fantasy prvků, pro příznivce fantasy a hororů pro změnu zas málo :-) A intelektuálům bude asi chybět víc "trierovin". Ale ještě že existují režiséři jako Fabrice Du Welz, kteří si prostě vyrazí do thajské džungle natočit svoji vizi nehledě na to, jaké cílové skupině bude film určen. ()

Galerie (21)

Zajímavosti (2)

  • Scéna v go-go baru byla natočena hned první den. (Cheeker)
  • Emmanuelle Béart měla během natáčení dvakrát zánět v uchu. (Cheeker)

Reklama

Reklama