Reklama

Reklama

VOD (1)

V rádiu hraje Jefferson Airplane, píše se rok 1967 a Larry Gopnik (Michael Stuhlbarg), profesor fyziky na klidné univerzitě na Středozápadu se právě dozvěděl, že ho jeho žena Judith (Sari Lennick) opouští. Zamilovala se do jednoho z jeho okázalejších známých, Sye Ablemana (Fred Melamed), který na ni působí rozhodněji než nesmělý Larry. V bytě s nimi bydlí jeho věčně nezaměstnaný bratr Arthur (Richard Kind), Larryho syn Danny (Aaron Wolff) je neustále v potížích a dcera Sarah (Jessica McManus) krade Larrymu peníze z peněženky a spoří na plastickou operaci. Anonym se ho snaží připravit o místo, jeden ze studentů ho uplácí a současně vydírá a sousedka odvedle ho mučí tím, že se opaluje nahá. Zoufalý Larry se vydá s prosbou o pomoc za třemi různými rabíny, aby mu pomohli vypořádat se s jeho problémy a stát se lepším člověkem. Seriózním mužem. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (431)

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Celou dobu jsem měl dost, dost silný pocit, který se mi v závěru potvrdil: Coeni si z nás zase jednou udělali ohromnou srandu. Tentokrát tedy srandu z jedné strany místy velmi zvláštní (zvláštnější než v Bartonu Finkovi) a absurdní, ale ze strany druhé dost suchou, reálnou a uvěřitelně se tvářící, která se odehrává v duchu úvodního Rašího výroku "Přijímej s pokorou vše, co tě potká". Výborné scénky všeho druhu drží pohromadě neustálá marná snaha hlavního hrdiny všemu porozumět, šedesátá léta atmosféře také hodně pomáhají, Deakinsova kamera a Burwellova hudba zrovna tak. Bratři zkrátka stvořili další snímek, který sice (díkybohu) není pro každého, ale který je snadné mít rád. Čtyři a půl. ()

Chermy 

všechny recenze uživatele

Slabší povahy může podobný film pěkně zdeptat. Ale to už by měl zkušenější divák od Coenů očekávat. Opět více drama, než komedie, dodotlačované ad absurdum(což právě dělá z dramatických scén komické), přitom nevybočující z hranice možného. Více než kdy jindy se ale tentokrát Coeni přibližují skutečnému životu. Já ten jejich styl tolik nemusím. Pousměju se občas, ale to je tak vše. Jejich filmy mi žádný zážitek nepřináší. ()

Reklama

ScarPoul 

všechny recenze uživatele

Nekonvenčný Coenovci. A Serious man by som priradil k rovnakej zvláštnosti akou bol Barton Fink. Možno že s tým rozdielom, že A serious man pôsobí troška minimalisticky. Larry je smoliar. Smoliar s veľkým S. Hlavne preto, pretože nedokáže nič spraviť preto aby sa mal lepšie. Je ústupčivý, nerozhodný a po celý čas nechápe prečo práve on. Hľadá odpovede všade, kde sa dá, ale nikde ich nedostane. Len čo sa dostáva pred morálne a kariérne udalosti, ktorý celý paradox absurdít len viacej pomiešajú a neumožňujú mu zdolať akúkoľvek čo i len nepatrnú prekážku. Typický Coenovský koniec je jedinou črtou, ktorá robí z tohoto filmu Coenovské dielo. Vtipné vskuvky sú brané vážne a vážne zase vtipne. Je to zvláštne prepojenie všetkého čo by tento film mal mať a nemá, ale pritom je tak zvláštne pozerateľný, že pre fanúšikov nemôže byť sklamaným. Dokonca tam nieje žiadne sebakopírovanie a samoúčelnosť ako v predchádzajúcom Burn after reading. Rozhodne to nie je najlepší film, ktorý natočili, ale rovnako ako Barton Fink vám utkvie v pamäti práve preto, lebo ste čakali niečo iné. A kupodivu - a toto je na tomto filme to najlepšie - vám to vôbec vadiť nebude. Dokonca by som tvrdil, že si ho celkom užijete. ()

novoten 

všechny recenze uživatele

Při znalosti libovolného množství coenovek bude po prvních pár minutách jasné, že to na nás tvůrčí bratrská dvojice zkouší zase podobně. Nešťastník v hlavní roli (tentokrát zase jednou doslova životní ztroskotanec) má smůlu doma, v práci i všude jinde a divák může jenom čekat, kam ho ta hromada nešťastných náhod a nehod zavede. Vyprávěcí um samozřejmě nechybí, ale záměrná nedořečenost a absurdnost je jenom příjemně originální. Výrazněji zapamatovatelná už bohužel ne. ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Seriózní muž nepatří v rámci tvorby Coenů k ambiciózním titulům, na první pohled neuchvacuje a nepohlcuje. Stejně se mi ale zadřel pod kůží a vyklubala se z něj - napsal bych příjemná podívaná, nebyla by to ale vlastně pravda, protože jde v ryzím smyslu slova o tragikomedii. O příběh muže, který chtěl žít správně a příkladně, jenže čím serióznější se snažil být, tím víc mu okolí i život sám sázeli facky na potkání. Stylový prolog, který se vrací hluboko do minulosti židovské diaspory, se zbytkem snímku na první pohled nesouvisí, uvádí diváka ve zmatek a vnáší do filmu neurčité napětí, kam to všechno asi směřuje. Jde o malý film, typickou klubovku o smolařském hrdinovi, který snadno vyvolává divákovu empatii - a kterému to není pranic platné. Celkový dojem: 90 %. ()

Galerie (45)

Zajímavosti (7)

  • Když Larry nahlížel do archu se známkami během konce filmu, bylo poslední jméno Mary Zophres. Zophres je kostýmní návrhářka tohoto filmu. (c.tucker)
  • Je nejasné do jakého roku byl film situován; Rabín Scott má v kanceláři kalendář roku 1967, ale výběry the Columbia House zmiňované Dickem Duttonem (Santanův "Abraxas" a Creedence Clearwater Revival's "Cosmo's Factory") byly vydány v roce 1970. (c.tucker)
  • Rozpočet: 13 000 000 dolarů. (Saku)

Související novinky

OSCAR 2010 - výsledky

OSCAR 2010 - výsledky

08.03.2010

Většina filmových fanoušků bude nejspíš z “prohry” Avatara zklamaná. Není ovšem na škodu, že dala Akademie přednost filmu, který nejenže nebyl ani v nejmenším zamýšlený jako \"oscarový\", ale jeho… (více)

Reklama

Reklama