Reklama

Reklama

Osamělý jezdec

  • USA The Lone Ranger (více)
Trailer 1

Obsahy(1)

Starý indiánský válečník Tonto vypravuje malému Willovi příběh o tom, jak se z muže zákona Johna Reida stala legenda spravedlnosti. John se vrací po letech na právnické škole vlakem do svého rodného města Colby v Texasu. Netuší, že ve vlaku jsou převáženi dva vězni - indián Tonto a násilný vrah a lupič Butch Cavendish, kterého chytil Reidův bratr Dan, místní šerif. Jenže vlak je napaden desperáty, ti Butche vysvobodí a vlak pak vykolejí. Tonto i John se z trosek zachrání a John trvá na tom, že indián musí být postaven před řádný soud. John se proto rozhodne pomoci svému bratrovi. Se šesti pomocníky šerifa vyrážejí po Butchově stopě. Parta pronásledovatelů je vlákána v průsmyku do pasti a všichni až na Johna jsou zabiti. Zachrání ho indián Tonto, který za pomoci magie muže na pokraji smrti promění v Osamělého jezdce. (TV Nova)

(více)

Videa (60)

Trailer 1

Recenze (1 246)

Segrestor 

všechny recenze uživatele

To je přesně film, o kterém řeknete, že je to galimatyáš. Na jednu stranu přináší neskonalou zábavu, kvalitní záběry, vtipné situace, překrásné exteriéry, napětí a akci, a na druhou stranu nudu, klišé, nesmysly, trapnost. naštěstí to není půl na půl a to dobré převládá, takže až vyjde nějakej direktor kut, kde to bude přestřihaný ze 150 na 90 minut, pak to teprve bude něco. Každopádně, Jack Sparrow is bek akorát nejede na mlýnském kole, ale na vláčku. ()

Niktorius 

všechny recenze uživatele

No jasně, taky bych byl rád, kdyby se celý film jmenoval "Toto na mašině" a adekvátně tomu byla pozměněna i obsahová náplň. Ale že by mě Osamělý jezdec v této podobě nudil, to fakt říct nemůžu. btw. Mám pocit, že ta část amerických kritiků, která žehrá, jak postava Tota naplňuje obehrané koloniální stereotypy, zřejmě přehlédla, že tato skutečnost je ve filmu otevřeně reflektována. Většina filmu je přece pojata jako očividně zkrášlené a přibarvené vzpomínání zestárlého Tota, jenž je doslova (!) výstavním exponátem stereotypu 'ušlechtilého divocha'. (Následuje mírný SPOILER:) Když navíc John Reid nabyde přesvědčení, že jednání jeho společníka s vránou na hlavě je běžným projevem indiánské mentality a kultury, je (spolu s divákem) vzápětí usazen náčelníkem kmene, který Tota prohlásí za blázna, jenž se ohání indiánskými pohádkami pro děti. ()

Reklama

viperblade 

všechny recenze uživatele

Po té vlně nenávisti, která se proti tomuto filmu strhla prakticky ihned po premiéře, jsem se dlouho zdráhal na tento film podívat, až jednou jsem samou zvědavostí nevydržel a film si pustil. Takhle, je to něco, co si pustím podruhé? Ne. Předvádí zde Johnny Depp něco jiného, než v posledních cca 10 letech? Ne. Měl mít tenhle film tak monstrózní rozpočet, jaký ve finále měl (není známé přesně číslo, ale odhaduje se, že i s reklamami a různými promo akcemi se rozpočet vyšplhal až k 300 miliónům dolarů!!!)? Rozhodně ne. Ale na nejdůležitější otázku je naštěstí odpověď taky ne a to "Je ten film opravdu tak špatný?" The Lone Ranger není vyloženě špatný film, troufám si dokonce říct, že je to ideální jednohubka na sobotní večer. Není to nic, co byste museli vidět, nicméně pokud se na něj podíváte, dostane se vám filmu, který i když má přes 2 hodiny a 20 minut, tak uplyne poměrně rychle a na ten čas vás zabaví. Je jen škoda, že stejně rychle na něj taky zapomenete… 55 %. ()

Marigold 

všechny recenze uživatele

Malý velký muž kouří halucinogenní dýmku míru s Piráty z Karibiku a němou groteskou. Film, který vypadá, jako by ho vyprávěl senilní bláznivý indián... protože ho vypráví senilní bláznivý indián, který se navíc rád poslouchá. Střední pasáž trochu hluchá, ale jinak jsem se výborně bavil. Verbinski se občas utápí v milovaných odkazech, ale jeho "meta-westerny" jsou chytřejší než většina žánrové konkurence. Ten chlap není tonto. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Skvělá letní zábava. Škoda těch dvou nezábavných hodin, které jí předcházejí. Gore Verbinski zvládá vystavět jakž takž přehlednou, gagy prošpikovanou akční scénu, nedaří se mu však jednotlivé atrakce propojit ve smysluplný celek. Celý film lavíruje mezi poctou a výsměchem klasickým westernům (od Forda k Leonemu, z něhož scenáristé kradli nejvíc), což vede k rušivě ostrým přechodům mezi patetickým heroismem a infantilním humorem na úrovni slabších parodií Mela Brookse. Film nedokáže najít rovnováhu mezi sentimentálním a groteskním, žádný nápad, přejatý z libovolně vzdáleného žánru, pro něj není příliš bizarní (pojídání srdce, krvelační zajíci), žádný vtip příliš laciný (kobylince). Řetězení rozličných westernových motivů, které vycházejí buď z konkrétních filmů, nebo z konvencí žánru jako takového, postrádá jakýkoli vyšší řád a působí dost nahodile. Proto je také film pocitově únavně dlouhý, resp. působí, že je dlouhý jen pro to, aby byl dlouhý. Neboť namísto souvislého vyprávění neustále k něčemu odkazuje, nedokáže Osamělý jezdec vtáhnout do příběhu. Nijak mu nepomáhá, že dodržuje čtyřaktovou strukturu s postupným nabalováním překážek, jež musí být překonány a cílů, kterých má být dosaženo (dopadnout Butche; dopadnout Butche a zachránit Rebeccu; dopadnout Butche, zachránit Rebeccu a předat spravedlnosti druhého zlosyna). Hrdinové totiž neprodělávají žádnou charakterovou proměnu, motivy jsou buď opakovány tak často, až ztrácejí na vtipnosti (running gagy s maskou a krmením ptáka), nebo slouží jenom k nárazovému pobavení, a nemusíte být indiánský stopař, abyste kdykoli během filmu s velkým náskokem odtušili, jaký „zvrat“ se blíží. Klimax, třebaže sám o sobě znamenitý a oživující vzpomínky na vrcholné kousky Bustera Keatona, pak navíc stejně všechny dějové linie utne nic neřešící akcí, která by mohla být umístěna kdekoli jinde ve filmu (ideálně hned na jeho začátku, ať po ní můžete z kina odejít s pocitem, že to nejlepší jste již viděli). Alibi pro přemotivovanost a náladovou rozpolcenost si film vytváří konstrukcí chatrného retrospektivního vyprávěcího rámce (jehož přínosnost narativu nejlépe postihuje slovo „gimmick“). Typ posluchače (westernovými legendami fascinovaný malý chlapec) na straně jedné a vypravěčova neschopnost udržet myšlenku na straně druhé odpovídají těkání filmu mezi pokorou a znevažováním žánru. Vzhledem k zřídkavému a neoriginálnímu zapojení metatextových poznámek podle mne nešlo o dopředu promyšlený záměr, jako spíše o zoufalou snahu zpětně scelit příběh, který moc nedržel pohromadě. Uklizení Tonto mezi pouťové atrakce alespoň vystihuje, jak je dnes vnímán kdysi velectěný westernový žánr. Z westernové legendy se stal relikt odkazující k éře divokého západu. Pouťový charakter jeho nové role si logicky žádá redukci prožitého na nejvýraznější znaky daného období. Tontovo vyprávění tak lze chápat jako „best of" výběr toho, co dělá western westernem, čím bylo ale již povídání Malého velkého muže, který měl mnohem lepší scénář i vyvíjejícího se protagonistu, a jehož vyprávění bylo motivováno revizí určitých westernových mýtů. Osamělý jezdec je oproti tomu zpátečnickou (žena jako krásný, pasivní a bezbranný objekt) a nekoherentní přehlídkou toho, co se některým lidem v Hollywoodu vybaví, když se řekne „western“. 55% Zajímavé komentáře: xxmartinxx, rikitiki () (méně) (více)

Galerie (81)

Zajímavosti (48)

  • Když Tonto (Johnny Depp) utíká po střeše vagónu, Jay Fuller (Barry Pepper) po něm vystřelí přesně 29krát ze dvou pětiranných revolverů a dokonce hned vzápětí střílí z těch samých ještě minimálně 14krát po Johnu Reidovi (Armie Hammer) jedoucímu na koni druhým vlakem. (Ficik)
  • Súčasťou soundtracku je aj nový aranžmán klasickej skladby "William Tell Overture" od Gioachina Rossiniho, ktorá slúžila ako hlavný hudobný motív pôvodného seriálu. (Macejko)
  • Počas natáčania sa u niektorých členoch štábu vyskytli ovčie kiahne. (milealelia)

Související novinky

Režisér Pirátů z Karibiku našel nový projekt

Režisér Pirátů z Karibiku našel nový projekt

03.03.2021

Gore Verbinski (Piráti z Karibiku: Prokletí Černé perly) natočil svůj poslední film v roce 2016, Lék na život stál nějakých 40 milionů dolarů a v kinech vydělal 26. Ještě předtím stál režisér za… (více)

20 největších propadáků poslední dekády

20 největších propadáků poslední dekády

15.12.2019

S blížícím se koncem roku se pochopitelně pojí vznik různých žebříčků, rok 2019 je ale specifický ještě v tom, že spolu s ním zároveň končí i celá dekáda, a to ohlížení proto bude místy větší.… (více)

V pravé poledne čeká remake

V pravé poledne čeká remake

17.09.2016

Westerny v posledních letech slaví opatrný comeback. Opravdová kuráž vydělala 252 milionů dolarů, Nespoutaný Django si došel pro 424 milionů a za úspěch se dá považovat i 155 mega, jež nastřádala… (více)

Reklama

Reklama