Reklama

Reklama

Plánovali si nezapomenutelné loučení se svobodou v Las Vegas. Teď si ale opravdu potřebují vzpomenout, co přesně se stalo! Čí je to dítě v šatně jejich apartmá v Caesars Palace? Jak se dostal do koupelny ten tygr? Proč jednomu z nich chybí zub? Ale hlavně – kde je ženich? Cokoliv tihle mládenci prováděli během večírku, bledne ve srovnání s tím, co musejí v téhle báječné komedii udělat za střízliva, když si z nejasných náznaků začnou skládat dohromady vzpomínky na všechna špatná rozhodnutí minulé noci. Režisér Todd Phillips (Mládí v trapu) a jeho hvězdné herecké obsazení si báječně užívají ve všech těch nepředvídatelných situacích, které do sebe jakýmsi podivným způsobem zapadají. Přidejte se k Pařbě ve Vegas. (Magic Box)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (1 966)

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Každý film má vnějšek a vnitřek. Vnějšek Pařby ve Vegas je očividný – čtyři chlápci, propitá noc, ztracený ženich atd. Zato vnitřek je pozoruhodný: ____ V čem se odlišuje filmový divák od filmové divačky? Odpověď dává chování libovolné partnerské dvojice v hypermarketu. Zatímco žena je přisátá u regálů a osahává suroviny, muž s rukama na vozíku postává a vyhlíží okolí. Žena sbírá (bobule...), muž čeká (na kořist...). Podstatné je, že sloveso „sbírat“ souvisí s prostorem, kdežto sloveso „čekat“ s časem, a že chování kterékoliv partnerské dvojice v hypermarketu je principiálně identické s jejím chováním v kině. Vztah ženy k nakupování i k obrazům je stejný. Je to vztah taktilní a pojímající, nebezpečné blízký a téměř intimní; žena touží dotýkat se věcí na plátně a přivlastnit si je, přiblížit se tělesnému vzezření hvězdy a zmocnit se prostoru, který obývá - zároveň se tak ženy stávají snazšími obětmi jak vizuální, tak ekonomické exploatace. Naopak mužský fetišismus (možnost popřít, co bylo viděno, a přesunout vědomí do náhradního předmětu) figuruje jakožto způsob, který umožňuje udržet si distanci od objektu touhy. Ženská blízkost a splývání s obrazem je tedy jiného druhu než mužské vidění, které zůstává distancované a reflexivní. Když se zamyslíme nad dramaturgickým rozvržením Pařby ve Vegas, tak muži, ti čtyři chlápci, jsou zde ti, kteří nejsou schopni ovládnout prostor a musí zpětně sestavovat jakousi databázi, kde byli a co tam prováděli. Snaží se jinými slovy zkrotit prostor a vůbec se jim to nedaří – protože muži prostoru vládnout nemohou, ten je doménou žen. Nastávající nevěstu trápí naopak čas a vážné obavy, že ženich nestihne obřad. Kdyby se situace hypoteticky obrátila a na pařbu jely ženy, kdežto ženich zůstal doma, film by ztratil smysl a vůbec celou zápletku, neboť ženy by prostorovou skládačku předešlé noci zakrátko vyřešily a ženicha by čekání rovněž nijak zvlášť nenervovalo, poněvadž čekání je mu bytostně vlastní. Namáhavé sestavování jakési databáze prohýřené noci oněmi čtyřmi nešťastníky je vepsáno i do samotného filmu, který je rozřezán na deset dílků a opětovně složen v následujícím pořadí: 1-9-3-5-2-7-4-6-8-10. Rafinovaná a vůči divákovi možná trochu zlomyslná proměna Pařby ve Vegas z lineární road trip do spletité detektivky ilustruje to, čemu říkáme „narativní databáze“. Jde o jistý druh filmu, ve kterém se nám předkládá řada relativně oddělených událostí, přičemž smyslem jejich sledování není zjistit, kdo co udělal, jestli se hrdina najde či zda se hrdinka vdá, ale spíš najít způsob, jakým lze uchopit každý kousek vyprávění a umístit jej do správné mřížky ve vztahu k ostatním. Namísto toho, abychom hráli klasickou přímočarou hru, hrajeme tetris – zasouváme jednotlivé kousky na správné místo v prostoru a máme v tomto smyslu pocit prostorového zakončení. Sepisuje-li Bradley Cooper v jedné scéně na lísteček, na co všechno si s kámoši pamatují, fakticky nic nesepisuje, ale podobně jako detektiv rozmísťuje všechny prvky zápletky na nástěnku – hraje tetris. () (méně) (více)

castor 

všechny recenze uživatele

Leckdo už někdy zažil, jaké to je, mít po nějaké akci pořádnou opici. Jenže většinou si útržky postupně u hrnce kávy dáváme do kupy a z matných vzpomínek se vážou stále jasnější epizody z bouřlivé noci. Jenže trojice kamarádů si z rozlučky se svobodou nepamatuje vůbec nic. A navíc se jim během bujarých oslav tak nějak ztratil čtvrtý z party – a nutno podotknout ten nejdůležitější – ženich. Takže následující děj je rekonstrukcí času minulého. Scénáristé staví naše hrdiny do dobře vypointovaných situací v politicky nekorektních scénách, ale ne vždy jim to divák zbaští. Nicméně je obdivuhodné, jak se z mála dalo tolik vykřesat. Pařba ve Vegas je totiž lehce zaměnitelná s celou škálou obdobných taškařic, ale už ze Států si přitáhla neuvěřitelnou pověst. Přes všechna pro i proti hlavně odpárala veškeré teenagerovské neduhy, hrdinům vtiskla uvěřitelnou minulost i současnost a trapné plýtvání výkaly nahradila důvtipem. Člověk sice nepadá smíchy o zem, je ale příjemně překvapen soudržností celého vyprávění a balancováním po tenkém ledě. Tvůrci se nebojí ožehavých témat jako jsou všemožné formy sexu, včetně toho simulovaného s tygrem, 11. září, Holocaust nebo barva pleti. Krom toho komedie s mimořádnou diváckou odezvou (za první víkend za oceánem utržila šokujících 47 milionů dolarů) těží hlavně z typů, které se téhle jízdy účastní. Obtloustlý idiot, který klidně zdroguje své kumpány nebo nesmělý zubař-ne doktor, který má doma pořádnou hyenu, jsou asi tím nejlepším, co stále zajímavější režisér Todd Phillips nabízí. A v letošním, poměrně chudém komediální roce (z těch lepších připomenu Piráty na vlnách) to není zrovna málo!! Mimochodem - skvělý soundtrack.. ()

Reklama

Hakha 

všechny recenze uživatele

Tak tento film mě mile překvapil, nabyl pozitivní energií a po celou dobu bavil. Herci své postavy ztvárnili špičkově a typově se do svých rolí naprosto hodili. A když se k hercům přidá poutavý příběh, dobře vybraná hudba a parádní fotky tak je nejlepší komedie roku na světě. Mé hodnocení 5 hvězdiček… ()

robbiee 

všechny recenze uživatele

[imdb: 8.2/10] | me: Pohodová no-problem komédia, avšak žiaden prelom. Nestaviam sa do pozície kritika, ktorý pozerá na reálnost snímku, ale 80% fórov vychádza z prehnaných situácii. Ja viem, že dej vyplýva z toho čo sa dialo predchádzajúcu wild night a taktiež si uvedomujem, že situácie musia byť bizarné, aby bavili, ale celkovo to podľa mňa nestačí na to, aby to potiahlo celý film bez toho, aby sa divák presýtil extra zdivočelých situácii. Film ma svoje veľmi silné stránky, ale zvačša to sú gagy alebo krátke repliky, ktoré v jednotlivých situáciach vyznievajú veľmi vtipne, avšak týchto mohlo byť viac. V mnohých iných prípadoch podľa mňa film baví na základe nižšej formy humoru (vsádza na to, že sa divák ani na sekundu nepozastaví nad tým čo sa deje), ktorý vsádza na divočinu a prehnanosť, čo po istom čase už nemusí byť vtipné. Film nenudí, avšak nezabezpečuje permanentné pnutie bránice ... To najlepšie z filmu aj tak vychádza z hercov a toho ako to dokážu podať (Did you just eat sofapizza ?,.... Oh, you got color, I'm jealous..) a nie scén, ktoré ťažia z prehnanej extravagancie. Proste viac hereckého vyžitia a dobrých slovných fórov (ktorých je pomenej) by zabezpečilo výborné vyváženie oboch ingrediencií. Toľko moje pocity. Po všeobecných ohlasoch a hodnoteniach som asi čakal viac. Ako už raz niekto povedal, až taký zázrak v tvorbe komédii to nie je. Nadpriemer z iného súdka. ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

O pařbě ve Vegas se ze začátku vůbec nemluvilo, a najednou to začalo v Americe trhat rekordy až to překročilo výdělek 100 milionů dolarů. Tak se to nacpalo i k nám do kin a vydrželo to tady jenom týden. Dost možná taky proto, že o tom prakticky nikdo nevěděl a najednou se vynořilo něco o čem nikdo neslyšel, včetně mě. Jenže během promítání v českých kinech tenhle film tady měl přes 90 procent a mně přišlo divný, že právě komedie má tolik, že jsem se na to musel podívat a ono na tom něco fakt je. Ačkoliv herci zas tak profláklý nejsou, komedie je to parádní. Asi jako v každé klasické komedii, tak i zde se objevuje jeden vůl, na kterýho se snáší veškerá pozornost a který ze všech stran nejvíc hláškuje a že mu ty hlášky padají z huby jak na běžícím páse, tak i tak padá a roste film s ním. Po prvním shlédnutí jsem se den na to podíval na film znova a kupodivu se mi to nepřestalo líbit. Tohle je opravdu komedie, na kterou se nezapomene. Možná vypadá levně, ale má toho v sobě fakt hrozně moc...a to jsem ani nemluvil o muzice, která je do komedie zanesena naprosto dokonale. ()

Galerie (72)

Zajímavosti (77)

  • Príbeh bol inšpirovaný skutočnou udalosťou, ktorá sa stala Trippovi Vinsonovi, producentovi a priateľovi výkonného producenta Chrisa Bendera. Vinson sa vyparil zo svojej bakalárskej párty a prebudil až v Las Vegas v striptízovom klube, kde nakoniec nechal pekný účet. (WalterIK7)
  • Keď Alan (Zach Galifianakis) spieva pesničku "Who Let the Dogs Out?", tak dvere do kúpeľne sú otvorené, no o chvíľu sú už zatvorené. (ShortyIC)

Související novinky

Legendary zvažuje právní kroky proti Warnerům

Legendary zvažuje právní kroky proti Warnerům

07.12.2020

Před pár dny jste se zde mohli dočíst, že studio Warner Bros. zveřejnilo své plány pro zavedení bezprecedentního modelu distribuce na rok 2021, v jehož rámci by mohlo uvést veškeré své nové snímky v… (více)

Zlatého lva si odnáší Joker

Zlatého lva si odnáší Joker

07.09.2019

76. ročník prestižního filmového festivalu v Benátkách je u konce, a tak je na čase podívat se na jeho vítěze. A začneme rovnou u hlavní ceny Zlatého lva, kterého si nakonec odnáší chválené komiksové… (více)

Scarlett Johansson a mrtvý striptér

Scarlett Johansson a mrtvý striptér

29.08.2016

Kolik ženských odpovědí na Pařbu ve Vegas už jsme dostali? Minimálně Holky na tahu, Ženy sobě a Matky na tahu, Hollywood ale pořád není u konce. Nejnovější dámská jízda se bude jmenovat Rock That… (více)

Muzikál Zrodila se hvězda čeká další remake

Muzikál Zrodila se hvězda čeká další remake

17.08.2016

V Hollywoodu pořád stoupají i padají hvězdy. Možná proto se příběh Normana a Esther, dvou milenců na opačných stranách barikády, dočkal tolika zpracování. V roce 1937 si tyhle dva zahráli Fredric… (více)

Reklama

Reklama