Reklama

Reklama

Madisonské mosty

  • USA The Bridges of Madison County (více)
TV spot

Obsahy(1)

Na farmě Johnsonových se setkávají sourozenci Carolyn a Michael, aby ve společnosti právníka vyřídili pozůstalost po matce Francesce. Nelibě je překvapí matčino přání, aby byl její popel rozprášen z Rosemanova mostu. Potom však mezi jejími věcmi objeví závěť jakéhosi Roberta Kincaida, v níž se uvádí stejné přání, a současně se z matčina dopisu dozvídají o jejím krátkém milostném vztahu s Robertem. Šokovaní sourozenci se začtou do matčiných deníků. Stalo se to v roce 1965, když Francesca zůstala na farmě sama, protože Carolyn, Michael i jejich otec Richard odjeli na výroční trh do Illinois. Druhý den zastaví u domu fotograf časopisu National Geographic Robert Kincaid, aby se vyptal, kudy k památným zastřešeným mostům. Francesca mu nedokáže cestu popsat, a tak se nabídne, že mu ji ukáže. Cestou si povídají, a potom Francesca pozve fotografa na čaj. Stráví spolu příjemný večer, Richard baví ženu cestovatelskými historkami a z hovoru vyrozumí, že přes všechno hezké, co vypráví, není Francesca úplně šťastná. Přestože večer skončí malým nedorozuměním, napíše Francesca ještě v noci vzkaz, kterým Roberta zve k dalšímu setkání, a připevní ho na most, který bude ráno fotografovat. Robert souhlasí, a tak spolu prožijí kouzelné chvíle. Oba se bojí rozloučení, a když Robert navrhne, aby odjeli spolu, čeká Francesku těžké rozhodnutí. (TV Nova)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (529)

Superpero 

všechny recenze uživatele

AAAAAAAAAAAaa sice je to opravdu dobrý film, ale je až nevkusně dlouhý. Fakt jsem se začal dost nudit a ke konci jsem se megavařil. Celý film stojí na dialozích, takže se jen kecá a kecá a za chvíli to přestane bejt zábava. Herecké výkony jsou báječné, ale ono to fakt ne a ne skončit. Jinak ale dobré. ()

sud 

všechny recenze uživatele

Zavrhuji vše, co jsem o filmu předtím napsal - může mne omluvit to, že mi tenkrát bylo osmnáct. Aby jej člověk docenil, musí pořádně vyzrát, dospět a něco prožít. Ta civilní letní atmosféra a velmi živá chemie mezi ústřední dvojkou mne tak pohltila, že jsem nebyl schopen odvrátit oči. Clint Eastwood natočil snímek civilně, nestrojeně, bez karamelu. Výkony ústřední dvojice jsou tak uvěřitelné, že jsem ani nevnímal jejich skutečnou identitu. A i kdybych tisíckrát chtěl a řekl si, že mne nic nedojme, závěrečných patnáct minut mě vždycky rozseká. Nesentimentální dospělá romance pro diváky s otevřeným srdcem. 95%. ()

Reklama

igi B. 

všechny recenze uživatele

Jo, tohle není film pro pány a dámy s kompexy ze svých dopatlaných vztahů (či jinými tenzemi napětím tlaky ;-), natožpak pro nějaké novoprímovní trouby, odchované telenovelami a dítlovštinami všech podob, forem a karakterů... Tohle je romantické drama pro dospělé. Moc dobrý a inteligentní film. A dál to myslím netřeba víc komentovat. Zkrátka a dobře... ()

sportovec 

všechny recenze uživatele

Přesvědčení, že každý z nás má svůj protějšek v tom druhém pohlaví, je vírou, která není bez opodstatnění. Těch, kteří je naplní, není mnoho. A ne vždy potkáváme tento životní vrchol v situaci, která by umožňovala jeho plné a bezvýhradné přijetí. Velké téma je současně neméně velkým svodem k plačtivému sentimentálnímu pohledu, který odpuzuje svou kašírovaností a schematickou nepřirozeností. Příběh MADISONSKÝCH MOSTŮ je příběhem ne nezvládnutí, ale opanování a oslavy tohoto citového vyvření, bez nějž každý lidský život zůstává pustý a prázdný jako neobydlený neudržovaný dům. Zdánlivě bezvýznamné setkání ženy, jež je v letech, kdy by měla mít rozum, s mužem, který přesvědčuje sebe sama v názoru, že únik do tvůrčího života je rovnocennou náhradou lidské plnosti, vrcholí v citové i fyzické smršti čtyř - zdaleka ne celých - dnů. V smršti, která sama o sobě je svou intenzitou životem samým. Okolí erupce je při tom všem vším možným, jen ne pouští a úhorem. Postrádá mnohé, lidská malost a vyprahlost však do tohoto výčtu pomyslných errat v žádném případě nenáleží. Vážit a přemýšlet i domýšlet neznamená kapitulovat, byť by to mělo znamenat i vlastní doživotní srdcebol. Sloučit odpovědnost a cit se svědomím a myslet přitom nejen na sebe je zrcadlem, které film nastavuje naší sebestředné současnosti. To, že se režiséru Eastwoodovi podařilo tuto štafetu hlubokého humanismu, lásky a pokory přenést i do další generace, vyvolat v ní byť i jen na okamžik potřebu vlastní katarze a sebeprozření i vůle změnit svůj dosavadní život, to není pokleslá reality show, ale vrchol každého slušného lidského života. Je to ten život sám. MADISONSKÉ MOSTY tak činí překvapivě sporou, ve skutečnosti však nezapomenutelnou niternou a působivou filmovou řečí, jež hollwoodské továrně na sny propůjčuje rozměr nezávislého tvůrčího filmu. ()

Tsuki 

všechny recenze uživatele

Pro někoho jde možná o pouhou "červenou knihovnu" a film pro ženy. Já v tom vidím malinko víc. Není to pouze film o vášni a obecném chápání lásky. Je to emotivní snímek o osudovém setkání, o pravé lásce a silném poutu - o něčem, co dokáže dát člověku životní štěstí, naplnění a vnitřní svobodu. Trochu mi to připomnělo scénu ze Seznamte se, Joe Black, kde Anthony Hopkins mluví o tom, že člověk má být otevřený opravdové lásce a jednoho dne ho to může potkat jako blesk z čistého nebe. Zkrátka, nejde jen o obyčejný romantický film, ale o téma hluboké životní lásky. A také téma osobní volby - následovat či nenásledovat? Okolnosti můžou být různé, ale ve výsledku každá lidská bytost chce být šťastná a v hloubi duše touží po opravdové lásce. Proto tento film nepovažuju za červenou knihovnu pro ženy. Clint Eastwood to zřejmě chápal, když se pustil do zfilmování právě tohoto příběhu. Je fajn vidět i to hezké završení - i když hlavní postava nenaplnila svůj "osud", alespoň její děti se z jejího příběhu poučily a pochopily, co je v životě důležité. Za mě výborně ztvárněné romantické drama o síle lásky. Meryl Streep a Clint Eastwood předvádějí nádherný herecký koncert. ~(4,4)~ ()

Galerie (63)

Zajímavosti (29)

  • Snímek se natáčel v září a říjnu 1994. Natočen byl za 36 dní. (ClintEastwood)
  • Meryl Streep se chtěla sejít s Annie Corley a Victorem Slezakem, kteří ve filmu hráli její děti. Přestože ve filmu nemají žádné společné scény, oba mladší herci řekli, že jim setkání se Streep pomohlo k správnému vykreslení vztahu mezi matkou a jejími dětmi. (jezurka42)
  • Meryl Streep využila dublérku pro scénu se zrcadlem, což je standardní podmínka v jejích filmových smlouvách. (jezurka42)

Reklama

Reklama