Reklama

Reklama

Peter Klaven (Paul Rudd) je úspěšný realitní makléř, který se zasnoubí s dívkou svých snů Zooey (Rashida Jonesová). K velkému zděšení však zjistí, že nemá žádného blízkého kamaráda, který by mu mohl jít za svědka. A tak se pustí do pátrání po opravdovém příteli. Po řadě bizarních a ponižujících setkání Peter potká Sydneyho Fifea (Jason Segel), šarmantního a zábavného chlapíka, s nímž si okamžitě padne do oka. Ale čím více se oba naprosto odlišní muži sbližují, tím více trpí vztah Petera a Zooey. Peter je nakonec nucen volit mezi svou snoubenkou a novým nejlepším přítelem v příběhu, který se tak stává komickou úvahou na téma, jaký je skutečný význam přátelství. (HBO Europe)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (416)

Marze 

všechny recenze uživatele

Bývaly také doby, kdy ženy musely tahat své mužské protějšky na romantické komedie a někdy to s nimi úplně vzdaly a šly na romantiku samy, hezky ve skupince. Maskulinizace žen a feminizace mužů jde proti sobě a v ideálním případě by se měla protínat v ustanovení dokonalých párů. Nicméně, tyto trendy se značnou dobu navzájem míjí a dá se z toho křesat materiál pro spoustu „příběhů nedorozumění". V případě Kámoše k pohledání zvolili autoři komediální úhel pohledu a vykřesali toho hodně. Přez sprostá slova a kanonádu sexuálních narážek v zásadě vyznívá velmi konzervativně a „buržoazně". Odehrává se v prostředí lidí, kteří příliš nepracují, ale jsou skvěle zajištění, všechny problémy se řeší mávnutím kouzelné kreditky a mají nekonečné množství času zabývat se sami sebou. Zároveň žádnou z těch věcí, o kterých se tak otevřeně mluví, nikdy neuvidíte natvrdo, ba ani náznakem ukázané. Každá postava vyjma onoho klíčového kámoše Sydneyho je velice přesně vymezená a projevuje se stále stejnými reakcemi. Vývoj nastává vlastně jen u Petera, ale spíš jde o otevřenost než změnu osobnosti. Pořád zůstává podobný chlapecký a nevinný ňouma, jen se za to přestane stydět a předstírat muže ze světa velkého byznysu. ()

Mikita 

všechny recenze uživatele

Já se výtečně bavila. Tenhle náhled do chlapáckého světa se mi vážně líbil. Když se chlap zaměří na přítelkyně a poztrácí přátele. Kde je najít? Nemohla jsem se vynadívat na Andyho Samberga. Při moderování MTV MA 2009 jsem si ho zamilovala a tady mu ta role dokonale sedla. Jeho linka příběhu s homosexuální tématikou příjemně pobavila, přišlo mi, že nebyla jen trapně zneužívaná. Milé. A Jasona Segela nejde nemilovat. 75% ()

Reklama

Bluntman 

všechny recenze uživatele

FILMOVÁ NOC 2009. Kde je hranice mezi průkopnickým filmem a vlajkovou lodí vlastního subžánru romantických komedií (homosociální bromance) a ozvláštněním schémat a klišé romcomu? V rámci žánru (i subžanru) mírný nadprůměr, který je sympatický tim, že nepodceňuje své postavy a je upřímný, ale v porovnání s jinými sprostými a odrostlejšími komediemi zklamání (jak v porovnání s apatowovskou produkcí, tak předevšim s tou smithovskou). 7/10 ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Film údajně o chlapském kamarádství, kde se všichni chlapi chovají jak teplouši a kde se pořád mluví jen o sexu (ještě se hraje poker, ale třeba o fotbale nebo hokeji nepadne ani slovo). Peter se zasnubuje se Zooey a po nezbytných návštěvách rodičů plánují svatbu. Koho ale má Petr pozvat jako svého svědka, když v podstatě nemá žádné kámoše? Po trapných pokusech jednoho parťáka najde, a protože mu chlapské kamarádství chybělo, začne na tomto novém objevu ujíždět - až je ohrožena i ona svatba. To je celý půdorys tohoto filmu, který bych si netroufl označit ani za komedii, natož romantický film. Spíše jde o jakýsi hybrid, kde si v mnoha sprostých dialozích tvůrci pravděpodobně řeší nějaké své pubertální problémy, a tváří se přitom, že na věci koukají z nadhledu dospělých. Nedejte se mýlit, jde o kamufláž a film má blíž pubertálním homosexuálním touhám než skutečnému nadhledu nad uvedeným tématem chlapského kamarádství. Jako film, kde se onen nadhled povedl, beru třeba Old School (Mládí v trapu). Odtud asi režisér Hamburger nebo jak se jmenuje (Hamburg) čerpal. Jenže si neuvědomil, že skutečně ne celá konverzace chlapů (i holek) se točí kolem šukání, kouření apod. Tady ano a zní to opravdu hodně trapně. Navíc hlavní postavy jsou nejen nesympatické, ale ani hercům nevěříte jejich role. Ústřední pár nemá mezi sebou nějaké charisma, jiskření, zkrátka jim opět nevěříte jejich rádoby skvělý vztah (a onen srdce- a slzyrvoucí konec). Na rozdíl od Old School totiž chybí přesvědčivé, uvěřitelné a propracovanější charaktery postav. Kdybych chtěl být cynický, řeknu, že seriál Sex ve městě má postavy charakterově propracovanější, než je tomu u tohoto filmu. A s tím padá i uvěřitelnost tohoto snímku, kde sice pár vtipů je zábavných, ale celkově jako chlap se v něm nějak nemůžu najít. Protože když už jdeme s kamarády na pivo, povídáme si ani ne tak o ženských a sexu (jako že taky, ale ne hlavně), ale taky o fotbale a hokeji, světové krizi, nových filmech a seriálech, dokonce o nemocech... Ale o ničem takovém si v tomto filmu chlapi nepovídají. Zato se hodně - až nečekaně moc - probírají pejskové a homosexuální vztahy. Takže nevím, co si o tvůrcích myslet... ()

bouncer 

všechny recenze uživatele

Už docela dlouho jsem nenarazil na dobrou komedii, ale "I Love You, Man" mi docela spravilo chuť. Neustálý přísun většinou hodně dobrých fórků citlivě pospojovaných romantickým příběhem. To, co se Hamburgovi nepovedlo v Riskni to s Polly, zde funguje naopak skvěle. Možná i díky dobrým hercům včele s Jasonem Segelem. Slušné 4*. ()

Galerie (57)

Zajímavosti (9)

  • Členové rockové skupiny OK Go se objeví na konci filmu v titulcích. (HellFire)
  • J.K. Simmons hraje otce Paula, přitom je pouze o 14 let starší. (HellFire)
  • Kytara, na kterou hraje Peter v garáži skladbu Tom Sawyer, je Fender Geddy Lee Jazz Bass – téměř dokonalá replika kytary, na kterou hrál kytarista a zpěvák skupiny Rush, Geddy Lee. Na koncertě hraje Lee na originální kousek kytary. (HellFire)

Reklama

Reklama