Režie:
Vittorio De SicaKamera:
Giuseppe RotunnoHudba:
Armando TrovajoliHrají:
Sophia Loren, Marcello Mastroianni, Aldo Giuffrè, Tecla Scarano, Armando Trovajoli, Tina Pica, Carlo Croccolo, Silvia MonelliObsahy(1)
Živočišná Neapolitánka, která se věčnými těhotenstvími brání vězení, bohatá panička z Milána, nahrazující lásku pouhým bezcitným flirtem, či lepší římská prostitutka, do níž se zamiluje mladý seminarista, každá úplně jiná a přesto všechny stejně ženské a okouzlující. Nezapomenutelná Sophie Lorenová v rolích tří naprosto odlišných žen doslova zaplňuje filmové plátno svým neodolatelným ženstvím, jemuž v roli jejích mužských partnerů se stejnou chutí přihrává neodolatelný Marcello Mastroianni. (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (169)
První část mě asi vzala nejvíc, mělo to ještě takový zvláštní nádech něčeho, co jsem v druhé části již postrádal. Tam jsem bezpečně rozpoznal Royce a stejné herce. A třetí kapitola mě již jaksi unikala. Nechci říci,že to bylo špatné, to vůbec ne, partnerské vztahy byly vykresleny bravurně a Itálie vyobrazená tak jak má být (i když poskrovnu) jen jsem postrádal určitý šmrnc a noblesu, ktarou v tomto období kinematografie leckde pociťuji mnohem více. Místy jsem se ale opravdu od srdce bavil. ()
Sophie Lorenová je bezesporu krásná a taky velmi temperamentní Italka. A tento povídkový film je primárně o ní. Ale jinak moc nevím, co k tomuto filmu říct. Jednotlivé povídky mě moc nezaujaly (snad nejvíce ta první o živočišné pouliční prodavačce s téměř "věčným" břichem), a nějak mezi nimi nevidím žádnou bližší souvislost, či spojitost. A ani nechápu, jak tyto povídky souvisí s daným názvem filmu. Leda, že by šlo o tu naprostou jinakost tří ženských postav jako je jinakost mezi tím, co bylo včera, co je dnes a co bude zítra. Každopádně budu mít i po shlédnutí tohoto filmu jeho název spojený spíše se scénkou Felixe Holzmanna s Ivou Janžurovou... ()
Úchvatný povídkový film nesoucí v sobě snad všechny odstíny Itálie oněch let. Spojení Loren a Mastroianni v dialozích funguje perfektně. Miluji ten obrovský nadhled, se kterým je tento povídkový film natočen. Na tehdejší dobu je to jednoznačně, právě vzhledem ke zmíněné nadsázce, film velmi moderní. Z filmu přímo číší bezstarostnost a radost ze života. To je možná asi ten hlavní důvod, proč je v mých oblíbených. Zkrátka zlatá šedesátá. ()
První povídka je typickým příkladem italského manželství – žena hádavá a dominantní, muž je jen aby dělal děti, dokud nepadne. Když se ale žena dostane do problémů, dokáže se postarat o rodinu. Sophia Loren v roli sexy venkovanky s kupou dětí, které její postavu krásně tvarovali, Mastroianni v roli ušlápnutého a slabého, ale o to víc milujícího manžela. Druhá povídka je o chladnokrevné nevěrné ženě, která se svým milencem vyrazí na výlet a velmi rychle se ho zase zbaví. Tato druhá povídka není moc záživná. Třetí povídka už je zase plná života a energie, tentokrát především Mastroianni je plný chuti a temperamentu, když projevuje svou náklonnost své staré známé lehké děvě, kterou má opravdu rád. Shoda různých okolností pak vede k tomu, že se k tomu, po čem tolik touží, nedopracuje. Celkově především první a třetí povídka drží hezky spolu, prostřední je spíše ztráta času. Hudba: Armando Trovajoli ()
Hodnotit povídkové filmy je problematické. Některé působí celistvě (Knoflíkáři), jiné jsou každý pes jiná ves (Čtyři pokoje) a řešením je asi hodnotit každou povídku jednotlivě. Ovšem u tohoto filmu neváhám hodnotit všechny stejně, třemi hvězdičkami. Není to horší nebo lepší, ani místy. Je to prostě průměr. 50% ()
Galerie (26)
Zajímavosti (10)
- Natáčanie filmu prebiehalo v mestách Rím, Neapol, Miláno a Ercolano. (dyfur)
- Kultová scéna Marinho striptízu (Sophia Loren) pred Mastroiannim bola zopakovaná o 30 rokov neskôr vo filme Prêt-à-Porter (1994). (Arsenal83)
- Držadlo Umbertova kufříku se láme, když se mu ho Augusto snaží sebrat. V dalším záběru je držadlo opět celé. (džanik)
Reklama