poster

Bílý šejk

  • italský

    Lo sceicco bianco

  • anglický

    The White Sheik

Komedie

Itálie, 1952, 92 min

Hudba:

Nino Rota

Producenti:

Luigi Rovere
(další profese)
  • CheGuevara
    ***

    Průměr nehodný Felliniho jména. Přestože se jedná o skanzen Felliniho rukopisu, tak z celého díla zavání slovíčko: Průměr, který se k tak takovému filmovému gagintu jako je sám Fellini vážně nehodí. Celá zápletka není ničím zajímavá a celé ztvárnění jakbysmet. Komedie, při které se jen sem tam pousmějete, je na můj vkus tak trochu málo. Aspon ze Masinova je stále roztomilá a Sordi už tehdy dokázal zužitkovat svoje chlapácké charisma.(18.10.2006)

  • giblma
    ****

    V záplavě průměrných oddychovek dnešního dne je Bílý šejk skvost, který jen potvrzuje, proč je kolem Felliniho takový kult.(11.3.2009)

  • raroh
    *****

    Už tady je všechno z Felliniho (a došlo někomu, že kristián je podobného, i když o hodně zjemnělejšího druhu?).(22.4.2014)

  • Ducharme
    **

    Přehnaně naivní, kýčovitě primitivní a žel navíc uřvaný a ukničený snímek, který oplývá především prachmizernými hereckými výstupy dvou hlavních hrdinů, jejichž groteskní vyšinutost by ocenil snad jen nadšený sběratel Chocholoušek.(3.3.2011)

  • Radko
    ****

    Zámerné prehrávanie vo filme so sebou nesie znak sympatií režiséra k nemej kinematografii, obrazovému ponímaniu filmov a vyjadreniu emócií gestami a mimikou tváre. Presne taký je aj Biely šejk, ukazujúci v zhypnotizovane naivne obdivných výrazoch tváre manželky, kam vedie nekritický obdiv k hrdinom romantických a dobrodružných príbehov. Ich mimoriadne vlastnosti si fanúšičky fabulujú v závislosti na miere nespokojnosti vlastného partnerského života. Vyplašená tvár manžela, držiaceho sa dovtedy starostlivo pripravených plánov a majetníckeho poňatia ženy, odráža nepochopenie situácie. Prehliadal to, čo partnerku trápi. Tá namiesto otvorenej sťažnosti si nespokojnosti uzatvorila do fikčných svetov a dopisovania si s ideálom. Od takto skrývaných tajomstiev k náhlemu úniku za prvým fešným objektom už ďaleko nebýva. Manželka sa utieka k vybájenému hrdinovi. Následne zhreší i manžel, odchádzajúci nočným Rímom v sprievode prítulnej dámy. Peripetie sa zdarne podarí uhrať, rozjatrené emócie sa tíšia. Koniec smeruje k očiste vierou: nech ste zhrešili akokoľvek, po spovedi u sv. Otca bude všetko odpustené. Ironické podtóny, účelné prehrávanie a svižný dej bez feérických prvkov, typických pre neskoršiu Felliniho tvorbu, poskytli príjemný divácky zážitok.(4.4.2014)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace