Režie:
Pete TravisScénář:
Alex GarlandKamera:
Anthony Dod MantleHudba:
Paul Leonard-MorganHrají:
Karl Urban, Lena Headey, Olivia Thirlby, Langley Kirkwood, Warrick Grier, Jason Cope, Domhnall Gleeson, Wood Harris, Scott Sparrow, Deobia Oparei (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Budoucnost. Z Ameriky je ozářená pustina. Na jejím východním pobřeží, od Bostonu po Washington, D.C., se rozkládá Mega City One, rozsáhlá megalopole plná násilí, ve které více než 400 milionů obyvatel přežívá v neustálém strachu. Na pořádek v ulicích dohlíží takzvaní Soudci – vymahači práva, porotci, soudci i vykonavatelé rozsudku v jedné osobě. Takovým Soudcem je i Dredd (Karl Urban), který od svého nadřízeného dostává za úkol vyzkoušet v praxi novou Soudkyni Cassandru Anderson (Olivia Thirlby). Čeká je zdánlivě snadná práce – vražda v nechvalně proslulém dvousetpatrovém slumu, který provozuje bezcitný klan Ma-Ma. Když se ale pokusí zatknout jednoho z přisluhovačů klanu, Ma-Ma neprodyšně uzavře celou budovu. Oba Soudci se ocitají uprostřed brutálního a nelítostného souboje o přežití. (oficiální text distributora)
(více)Videa (16)
Recenze (1 191)
Od začátku do konce vychtěný nesmysl, který si nevědomky podává ruku s neumělým předchůdcem z devadesátek. To je pak o to vtipnější, že se ze všech sil snaží právě takovým zbytečným přírůstkem nebýt. Jenže Karl Urban je nevyužitý, pohledná Olivia Thirlby má nevděčnou roli nadaného nováčka, Lena Headey coby hlavní lákadlo nevystoupí ze škatulky anonymního záporáka a brutální akce nudí snad po třetí přestřelce. Nechápu, kam chtěl Garland směřovat a proč na to šel právě tudy, když jindy mě často baví nebo rovnou fascinuje. Dredd totiž většinu času naznačuje svět, ze kterého ukáže jen pár střípků a daleko větší prostor dává prvoplánově nepřístupným výjevům a s odpuštěním pitomým zpomalovačkám (bez kterých by trval slabou hodinku). ()
„Práve myslí na to, že vám vezme zbraň.“ – „Dobre.“ – „Už na to nemyslí.“ – „Dobre.“ Super pecka, ktorej v konečnom dôsledku paradoxne dosť pomohlo zbavenie sa vyložených sci-fi motívov (až na nejaké drobnosti) a príklon k čistokrvnému akčnému filmu v gigantickej uzavretej budove v štýle sám proti všetkým. Extra nudná komiksová postava sa v minulosti dočkala len o čosi menej nudnejšieho filmu so Slyom, ale až toto je parádny Dredd (a pritom si ho taká postava fakt možno ani nezaslúži, aspoň teda v mojich očiach). Karl Urban sa pre túto rolu zrejme narodil a hoci bol rozpočet nie vysoký, po vizuálnej stránke je to (práve vzhľadom na skromný rozpočet) miestami až nepochopiteľne a neuveriteľne veľkolepé a skvelé. Tony vynikajúcej akcie, skvelé postavy, parádny "dom" a prekvapivo dobrý scenár. Škoda, že sa dvojky tak skoro nedočkáme. Ak vôbec. Ale Alex Garland každopádne znova potvrdil, prečo je mojím obľúbeným tvorcom. ()
Formální stylizací odvážné a sebevědomé béčko, které je dobře herecky obsazené, dostatečně přímočaré, s jednoduchým dějovým náčrtem. Zdolávání pater megabudovy ala The Raid, akorát že po americku, je v akčním žánru vděčná variace. A když si říkáte že je konec, tak na vás nenápadně zamrká odkaz na Blade Runner. ()
Puvodniho Dredda mam hodne rad a tak me tenhle novej nechaval vcelku chladnym, jelikoz misto borce Slye tu je nevyraznej Urban, jenze uz behem par minut mi bylo jasny, ze tohle bude jizda. Zadnej slozitej pribeh, proste vyrubavacka smejdu v jednom panelaku ala Punisher a zarostlej Urban ani jednou bez helmy a cedici mezi zuby jednu hlasku za druhou. Tohle mu proste desne pridava, takhle vypada Dredd jako nejakej robot, kterej ma tu svoji pravdu a de si za ni pres mrtvoly bez moznosti jakykoliv dohody. A tak vetsinu casu vyplnuje super hudba, perfektni triky a neustaly prestrelky jakymkoliv kalibrem, co je zrovna po ruce, mrtvoly jdou do stovek, rozcakavaj se na chodniku nebo na zdi a je to naprosto kurevska zabava od zacatku do konce. Lepsi 4*. ()
Činžovní zločinecké ghetto se zlotřilou maminou osvobozuje brada Karla Urbana, místy až vtipně strojová logika soudců a fešná "rookie" s vrozenou čtečkou myšlenek. Film šlape stejně neomylně jako Dredd a jeho kapesní artilerie, přičemž divák se díky krátké stopáži a suverénně odvedené práci tvůrčího týmu nestíhá nudit. Nebudu to okecávat víc, než by si dovolil průměrný soudce: Dredd je strohá akční pecka, občas slušivě omalována "slo-mo" efekty, která si s pokusem z poloviny devadesátých let arogantně vytírá řiť. He's a pass! 8/10 ()
Galerie (188)
Photo © Lionsgate
Zajímavosti (38)
- Měna, kterou se ve fiktivním městě Megacity platí, je pojmenována kredit. Žebrák před blokem budov Peach Trees drží ceduli s nápisem: "Jsem bezdomovec, který se poníží, aby získal kredit." (Linkyc)
- Duncan Jones odmítl režii filmu, a to nikoli proto, že by se mu nelíbil scénář Alexe Garlanda, který naopak shledal vynikajícím, ale proto, že on sám měl velmi silnou vizi, jak by měl filmový Dredd vypadat, a tudíž by měl problém s interpretací cizího scénáře. (Freshoun)
- Když soudce Dredd (Karl Urban) "vyslýchá'' Afroameričana, přehodí ho přes menší stolek. Při zpomalení záběru lze vidět, že zajatec nemá spoutané ruce, ale když dopadne na zem, zase je spoutané má. (wewere)
Reklama