Reklama

Reklama

Ačkoli má tovární dělník jménem Quaid (Colin Farrell) krásnou manželku (Kate Beckinsale), kterou miluje, výlet do mysli mu připadá jako perfektní dovolená od frustrujícího života – skutečné vzpomínky na život super špióna mohou být přesně to, co potřebuje. Ale když se proces zvrtne, Quaid se stane hledaným mužem. Quaid, který je na útěku před policií – kterou řídí kancléř Cohaagen (Bryan Cranston), vůdce svobodného světa – se spojí s povstaleckou bojovnicí (Jessica Biel), aby našel hlavu ilegálního odboje (Bill Nighy) a zastavil Cohaagena. Linie mezi fantazií a realitou se začne smazávat a osud jeho světa visí na vlásku, když Quaid objeví svou skutečnou identitu, svoji pravou lásku a svůj skutečný osud. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (33)

Trailer 3

Recenze (1 382)

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Původně jsem na TR vůbec nechtěl jít. Nelíbí se mně, že producentská hrabivost už zcela rezignovala na hledání nových neotřelých scénařů a neustále zvyšuje čísla za úspěšným filmem a nebo šahá po starších kultech, ovoní je a pošle je na plátna znova rejžovat. Kdyby měli producenti a spol takovej přístup i v minulosti, tak by žádnej Total Recall neexistoval a dneska by možná už nebylo ani co remakovat, fakt zoufalost, Hollywoode prober se !!!!!! Jenže kina se nám začínaj proměnovat v jakási centra animované zábavy, kdy minimálně v půlce multikin blbnou kreslené žirafy, veverky, a já nevím co všechno, takže když člověk chce jít na "dospělý" film, prakticky nemá přilíš velký výběr. Abych si ovoněnej Total Recall užil, zcela jsem vypustil arnieho origošku a bral to jako z fleku novej film. Musím říct, že to na mně nepůsobilo úplně nejhůř, dynamiku a akci ten film prostě v sobě má. Atmosféru už bohužel míň, protože přece jen takovou budoucnost už jsme nejednou viděli a přitom by stačilo třeba jen stokrát omletej déšť vyměnit za sních. Trošku nechápu jak někdo může snít o tom, že chce bejt tajnej agent, proč tajnej jak mám zbalit holky na to, že jsem agent, když jim to nemůžu říct? Pokud jde o mně ja bych chtěl bejt veřejnej agent. Šel bych hezky po ulici a super kočeny by na mně toužebně ukazovaly "hele tamhle jde ten veřejnej agent", hmm to má něco do sebe, ale tajnej ? No Colinova věc. Co už není Colinova věc, je fakt že mně tady herecky moc nepřesvědčil. Co se Kate týče, tak ta je tady tak sexy, že jsem si hned ve své fantazii vysnil jak spolu někde na třebonsku sedíme na rybařské židli a chytáme kapry a cejny. Jediný co jsem nepochopil, byly její občasné pohledy, třeba tu Stars Wars armády. Z těch pohledů jsem měl pocit, jako kdyby její postava měla projít ještě nějakým vývojem, no asi jsem chtěl moc, měl jsem se spokojit pohledem na její pětihvězdičkovej zadeček a ne vymejšlet. Jako útěrka za dalším pracovním dnem Total Recall docela obstojí a to je hlavní. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Spy who bored me. Wisemanův (na klasické sci-fi béčko příliš suchý) Rekall mi nachystal necelé dvě hodiny vzpomínek, o které jsem vůbec nestál. Rutina, uniformita, plagiátorství, trapná pomrkávání k originálu, akční režisérova choť (začínám si myslet, že je to pro ni ventil, aby ho nemlátila doma) a recidivní patlal Wimmer podepsaný pod leklým scénářem. Pokud Kurtík tvrdí, že dobrá akce je v jeho očích víc jak sex, pak to u něj doma trvá 12 sekund i s otočením na záda a kajícným promiň.. Nezbývá než souhlasit s uživatelem Zeebonk, že tento remake je zbytečnější, než ukrajinská šlapka v centru Vatikánu - už jen proto, že během zdlouhavých konkláve musí kardinálům zákonitě „vyhládnout“.. ()

Reklama

Arachneuss 

všechny recenze uživatele

Blade Runner, Minority Report, Bourne či dokonce (co se do stylu humoru týče) Utopenec na útěku. Len Wiseman kradl kde se dalo a tak ani není divu, že jakákoliv snaha o nápaditost byla pohřbena pod tuctovou režií a opravdu silně průměrným scénářem, čímž vzniká slepenec "čehosi". Pár fajnových akčních sekvencí se zde sice najde, ale sejde z očí - sejde z mysli. A ani trojkozá prostitutka to nezachrání. Verhoeven může dál v klidu spát. ()

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Asi tím některé překvapím, ale podle mě je tenhle film zcela unikátní. Zejména co se týče akčních scén tady v dějinách kinematografie nic takového zatím nebylo. Všechny akční scény jsou totiž pojaté vertikálně, a nikoliv horizontálně, jak je běžné. Od začátku filmu až po závěrečné titulky se tu zcela systematicky a promyšleně pracuje s vertikálními pohyby hrdinů: úvodní pád Jessicy Biel, útěk z Rekallu, útěk před Lori, který provázejí dokonce tři Farrellovy pády z výšky, skok na auto mířící vzhůru a posléze deaktivace magnetu vrhající auto zase dolů, jezdící výtahy v podobě zvláštních kostek, a do toho neustále přesuny klasickými výtahy, lezení po žebříku a samozřejmě metafora celého tohoto vertikálního přístupu, obrovský tubus převážející kolonisty skrze zemské jádro. Je až k neuvěření, jak poctivě tvůrci filmu po celou dobu tenhle vertikální přístup naplňují. Zatímco ve většině filmů představují vertikály například v podobě hrozícího pádu z výšky nebezpečí a horizontály bezpečí či obecně jistotu, v Total Recall je tomu přesně obráceně: před blížícím se nebezpečím přicházejícím zepředu či zezadu se utíká nahoru či dolů. Díky CGI vytvořenému světu tu nakonec výška není nabytá strachem z pádu, jako třeba při lezení Cruise po reálné budově v MI-4, tudíž se vyloženě nabízí, aby se hrdinové v Total Recall z veškeré šlamastiky dostávaly vertikálními pohyby nahoru či dolů, jak také činí. Trochu se tu možná nabízí oprášit slogan z Nolanova Počátku „Sestup dolů je naše jediná cesta vpřed.“ Odmítnutí horizontality ve prospěch vertikality, který v Total Recall nastal, se odráží i ve stylu: při útěku z Rekallu se kamery agresivně přibližují a oddalují horizontálně od Farrella, zatímco kupř. pád auta po deaktivaci magnetů provází meditativní zpomalení fps. Total Recall tedy jak vidmo není jeden z těch filmů, které rozestaví před diváky ve velkých záběrech honosné kulisy futuristických měst pnoucích se do výšky, aniž by s touto výškou jakkoliv dále pracovaly a zapojovaly ji do děje či do pojetí akce. Tato zrada se podle mnohých diváků přihodila například v Prometheovi nebo v Sunshine, které se z ambiciózní, vertikálně směřované sci-fi epopeje zalomily do zběsilého, horizontálně orientovaného béčkového survival hororu. ____ To, že ten film tak pečlivě pracuje s vertikalitou, respektive s prostorem, jde ruku v ruce s tím, jak malou úlohu tu hraje čas. Hlavní hrdina je časově zcela neukotvený, jelikož postrádá jak minulost, tak budoucnost. Coby člověk bez paměti a bez vzpomínek neví, kým vlastně je, a minulost pro něj neexistuje. Totéž platí pro budoucnost, kterou coby tovární dělník rovněž nevyhlíží zrovna v dobrém světle. A je zcela logické, že tam, kde schází čas, nastupuje prostor, který tu má podobu jak již zmíněných vertikálních akčních scén, tak velkolepého futuristického prostředí. Hlavnímu hrdinovi jako by se také neustále připomínalo, že je časově neukotvený, pořád uprostřed, mezi věcmi, v mezibytí, v jakémsi intermezzu: (i) Umocněno je to třeba tím, že režisér Wiseman vyžadoval vedle mocné podpory CGI i skutečné kulisy. Jenže vystavět takové kulisy, prohlásil sám Wiseman, je nesmírně drahé, tudíž když už je vystavíte, musíte se do nich vracet a natočit v nich více scén. Taková jsou prostě pravidla a zákonitosti současné filmové tvorby. Není pak ale divu, že má Farrell pořád tytéž sny, když se kulisy ve filmu opakují, a že, jak si stěžuje svému kámošovi, pokaždé sedí v tubusu převážejícího kolonisty na tom stejném místě, den po dni, rok co rok, čím dál větší rutina. Tomuto paranoidnímu pocitu Farrella ze zastaveného času napomáhá i neustálé pendlování filmu mezi dvěma prostory, australskou kolonií a britskou federací. (ii) Za druhé je tento důraz na prostor na úkor času umocněn tím, že až do konce není jasné, odehrává-li se film ve snu, či v realitě, tudíž jako by byl neustále otevřen a bez konce. Pro obě verze existuje spousta argumentů, Wiseman to tak údajně zcela záměrně natočil, nota bene něco jiného tvrdí verze pro kina a něco jiného directors cut (v directors cut verzi nemá Farrell pod náplastí tetování z Rekallu, čímž film implikuje, že se odehrává celý ve snu). Tohle neustálé kmitání mezi oběma verzemi, pro něž lze ve filmu nacházet oporu, je podle mě mnohem důmyslnější než obvyklé twisty á la Shyamalan nebo Planeta opic, které v závěru přijdou s nějakým zásadním obratem či šokem, protože tyto filmy umožňují vlastně jen dvě zhlédnutí, jedno nevinné a druhé poučené, kdežto Total Recall je jako nekonečná smyčka a v počtu zhlédnutí neklade na diváka žádná omezení. ____ Total Recall se svým důrazem na prostor na úkor času, který se projevuje zejména vertikální akčními scénami a hrdinou bez minulosti i budoucnosti, tedy není jen tak nějakým tucotvým filmem, nýbrž naopak úžasnou metaforou současné tendence v kinematografii, která se odklání od zájmu o vyprávění k zájmu o prostor, ať už to souvisí se zájmem o průzkum imaginárních prostředí ovlivněný počítačovými hrami (hovoříme o kyberprostoru, nikdy o kyberčasu), s novým psaním historie francouzskou školou Annales upřednostňujícím každodenní události namísto velkých dějin nebo s obecnější proměnou v povaze světa, kdy podle některých v čele s Fukuyamou už neobýváme čas nebo dějiny, ale ve skutečnosti pouze prostor. Dřívější historická, temporální a narativně orientovaná kultura zřejmě nyní ustupuje kultuře prostorové, což lze pozorovat třeba na Hvězdných válkách, kde není zdrojem naší fascinace samotný příběh, ale spíš průzkum tohoto rozsáhlého světa bohatého na různé rasy a dobrodružství. Kdyby měla být dnes znovu natočena Casablanca, určitě bychom se chtěli dozvědět mnohem víc o prostředí Casablancy. Dnes by bylo neodpustitelné natočit film s názvem Casablanca, který by nejen z ústředního baru, ale i ze samotného města ukazoval tak málo. Dnes bychom toužili to město prozkoumat. Ten přechod od času k prostoru, který v kinematografii nastal, je dán ale zcela přirozeným vývojem a není překvapující. Dává rozum, že se zejména v první polovině dvacátého století nejprve vyprávěly klasické příběhy směřující od bodu A do bodu B, načež se takový přístup stal natolik otřepaným, že se v druhé polovině dvacátého století přešlo k prostoru v podobě komplexních fikčních světů jako tady nebo k různým puzzle filmům (Memento, Hangover) či síťovým narativům (Babel, Magnolia), které s časem pracují spíš jako s prostorovými dílky, jež umisťují do vzájemného souladu. () (méně) (více)

dobytek 

všechny recenze uživatele

Kdybych neznal původní verzi s Arnoldem z roku 1990, tak asi budu hodnotit líp, ale tohle považuju za úplně zbytečnej remake (nebo spíš vykrádačku). Je to takovej mišmaš starýho Total recallu, Blade runnera, Matrixu a možná ještě něčeho, ale dohromady to moc nefunguje. Místo "inteligentního" sci-fi zůstal jenom hloupej akční film jak od Rolanda Emmericha. ()

Galerie (113)

Zajímavosti (36)

  • Bojovú scénu na jeden záber predviedol sám Colin Farrell bez dabléra a bola natočená na 22 pokusov, kým ju Farrell urobil dokonale. (Arsenal83)
  • Expert na špeciálne efekty Patrick Tatopoulos je najviac hrdý na výtvor zvaný Pád - obrovský výťah, ktorý prechádza naprieč celou zemeguľou. Vyjadril sa, že použil prvky Boeingu 747, takže je divákom povedomý a pôsobí realisticky. (krasomama)
  • Colin Farrell (Douglas Quaid) strávil jednu noc medzi kulisami, pretože podľa jeho vlastných slov chcel vedieť, "aké by to bolo prebudiť sa v budúcnosti." (m.a.t.o.)

Související novinky

Remake Hvězdné pěchoty upustí od satiry

Remake Hvězdné pěchoty upustí od satiry

06.01.2014

Paul Verhoeven dal světu trojici výjimečných akčňáků – Total Recall, RoboCopa a Hvězdnou pěchotu -, které díky kombinaci satirického nadhledu a brutální akce těžko někdy upadnou v zapomnění. Bohužel… (více)

Wiseman upřednostnil Ospalou díru před Mumií

Wiseman upřednostnil Ospalou díru před Mumií

05.08.2013

Už asi víte, že Mumie se dočká dalšího remaku. Tento se bude odehrávat v současnosti, bude o něco temnější a strašidelnější, scénář napsal Jon Spaihts a produkovat hodlá duo Orci / Kurtzman.… (více)

Režisér Total Recallu zprzní i Mumii

Režisér Total Recallu zprzní i Mumii

26.09.2012

Už od začátku to neznělo jako dobrý nápad, přestože za ním stála úspěšná scenáristicko-producentská dvojice Alex Kurtzman a Roberto Orci (M.I:III, Star Trek). Studio Universal se rozhodlo… (více)

The Wolverine – prokletý projekt?

The Wolverine – prokletý projekt?

05.09.2011

Už ten příběh znáte. Katastrofa v Japonsku, odstoupení Darrena Aronofského, přesun natáčení na podzim. Teď se situace opakuje. Když už se myslelo, že pokračování X-Men Origins: Wolverine, inspirované… (více)

Reklama

Reklama