poster

Hercule Poirot: Vražda v Orient expresu (TV film)

  • Velká Británie

    Poirot: Murder on the Orient Express

  • Slovensko

    Poirot - Vražda v Orient exprese

Krimi / Drama / Mysteriózní

Velká Británie, 2010, 90 min

  • MrCreosote
    ****

    Pořád jsem si říkal, že kdyby měl tenkrát Sidney Lumet v hlavní roli Davida Sucheta a stejně silně napsaný závěr jako tady, mohlo se jednat o pětihvězdičkovou detektivku. Takhle nám zůstaly dvě velmi dobré verze, kdy ale každé něco chybí (té nové víc peněz a charismatičtější herci, té starší zase skvělý hlavní hrdina a silnější katarze).(2.1.2011)

  • blackrain
    *****

    Nic na světě se neděje náhodně. Takže není žádnou náhodou, že se důvtipný a geniální Belgičan objevil zrovna oné mrazivé noci mezi cestujícími v Orient expresu. Mám tenhle díl ze všech Poirotů nejradši, protože zde byl brilantní detektiv postaven před skutečně těžké dilema, které s ním pořádně zatřáslo a totálně ho rozhodilo. Nejsem v žádném případě škodolibá a nepřeuju mu nic zlého.To jenom dokazuje, že i on je pouze člověk a ne dobře namazaný stroj na vyšetřování nejrůznějších zločinů. Závěr příběhu donutí člověka přemýšlet a to je moc dobře.(3.10.2016)

  • elizabeth_ba
    *****

    Po každém skončení filmu z osmdesátých let, které u příležitosti 125. výročí narození Agathy uvedla česká televize a v němž hráli slavného detektiva Peter Ustinov a Albert Finney, jsem si vždy pustila televizní verzi a mohla souhlasně s mnoha dalšími napříč fóry a databázemi říci, že David Suchet na rozdíl od dvou výše uvedených Poirota nehraje, on jím, s noblesou sobě vlastní, je. Ale Vražda v Orient expresu se odlišuje, nejen od předchozích zpracování, ale i od všech ostatních částí tohoto britského tv. cyklu a podle mě patří k tomu nejlepšímu a rozhodně nejpůsobivějšímu, co se v něm natočilo; se scénami, při kterých mrazí v zádech úplně stejně jako krajina někdejší Jugoslávie, již po dlouhý čas sledujeme. Setkáme se s mnoha projevy spravedlnosti (které se nám, stejně jako některým protagonistům nemusejí líbit - od kamenování za cizoložství, až po rekonstrukci odkrývané vraždy) a všechno to, stejně jako různé kontrasty zde zobrazené (včetně víry v Boha – nějak k tomu totiž ta oblast i námět příběhu vybízí) a všechno to v člověku zůstává ještě dlouho po zhlédnutí a musí si, chtíc nechtíc, udělat názor. A tohle se, při vší úctě k hvězdným představitelům i Finneyově nominaci na Oskara, u předchozích zpracováních a dokonce ani adaptaci jiného Poirotova příběhu ( s výjimkou Opony) nestalo. Zcela bez výhrad....(21.9.2015)

  • Gemini
    *****

    Královská disciplína adaptací madam Agathy - Vražda V Orient Expresu (ten spojovník nepochopím...) v troufám si říct naprosto nedostižném provedení. Je jiné než dřívější verze, působí realističtěji (zimu ve stojícím vlaku je skoro cítit na vlastní kůži), a také podstatně temněji a osobněji. Tísnivosti atmosféry napomáhá i hudba Christiana Hensona. Jsou tu drobné změny v rozložení úloh, a také přibyly velmi silné rozhovory na téma boží, zákonné a lidské spravedlnosti. A z iluze pozvolna se exponujících fotografií dokreslovaných popisem Casettiho skutku z Poirotových vzpomínek tentokrát tuhne krev v žilách, stejně jako z proslovu nejmenovaného vraha k jeho oběti. Zmínil jsem to kdysi u Stalo Se Za Bílého Dne - vražda dítěte byla ještě nepříliš dávno zcela oprávněně vnímána jako nepředstavitelně odporný zločin, ale my už jsme značně otupěli. Tento Poirot dokáže ty krajně nepříjemné pocity vzbudit, a o to je vzácnější. Nemůžu jinak - za ten sevřený žaludek v poledne horkého letního dne - 100%.(11.8.2014)

  • InJo
    ****

    Morálně nejsilnější a nejtíživější poirotovka, kterou jsem (zatím) viděl. Nad slavnou a hvězdně obsazenou verzí ze 70. let tato vítězí především dokonale vyhroceným závěrem, jenž vás opravdu donutí zamyslet se nad podstatou spravedlnosti a toho, kam až by měla mít "civilizovaná" společnost právo zajít v rámci jejího naplnění. Vidět (obvykle zcela sebejistého) geniálního detektiva takto vnitřně rozervaného a nuceného volit mezi dvěma "zly" je zážitek v podstatě nezapomenutelný... 90 %(25.3.2016)

  • - Ačkoliv se ději filmu odehrává v roce 1929, tak v něm zazní zmínka o bitevní lodi Bismarck, která byla objednána až v roce 1936 a zhotovena v roce 1939. (Cheeter)

  • - Pro natáčení exteriérů scén, odehrávajích se v Istanbulu, posloužila Valletta, hlavní město Malty. (a.kopecka)

  • - Námět románu se zrodil v roce 1931 během návratu autorky novely z Ninive domů na Vánoce. Někteří zajímavý spolucestující se tak stali předlohou pro literární postavy. (annes)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace