Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Televizní příběh vypráví o lásce devatenáctiletého Ondřeje (J. Čenský) a sedmnáctileté Aleny (I. Andrlová). Ondřejovi rodiče (J. Hlaváčová a M. Zounar) touží poznat dívku svého milovaného syna, a tak se Alenka vypraví „ukázat“. Zdánlivě poklidná návštěva dívky u Ondřejových rodičů se ale bohužel zásluhou jeho matky zvrtne zcela nečekaně jiným směrem a mezi ženami vypukne hádka a Alena odchází. Ondřej se nechce své lásky vzdát a omluví se Aleně za chování rodičů. Mladí dokonce začnou, a to i přes nevoli Ondřejových rodičů, plánovat společnou budoucnost a dokonce i svatbu! Jenže, protest, který chtěl mladý hrdina příběhu uskutečnit, se náhle obrací proti jeho nejvlastnějším zájmům a lákavé šanci, která se mu naskytne. Jak se Ondřej zachová? (Česká televize)

(více)

Recenze (34)

vitekpe 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Tak tohle je teda televizni podivana... Zaver je samozrejmy celkem od zacatku, tady jsem prekvapenej nebyl. Na druhou stranu je tam vyborna Jana Hlavacova! ...a Blanka Bohdanova taky. Andrlova mi byla trosku protivna, ale to je jen muj osobni pohled. Censky za naivku a domaciho mazanka. 3+ P.S.: nejde o "mladicke lidi", jak uvadi popisek, ale o mlade lidi. To je rozdil. :-) ()

LadyPupu 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Klasická 80. inscenace s místy elegantně se vlnícím obrazem o dvou mladejch (a vzhledem k věku a době přiměřeně blbejch) lidech. Hlaváčová výborná... "Vy NEMÁTE maturitu?" Super tchyně. Tchán Zounar (vynálezce) taky dobrej mimoň. No a tyhle fantastický rodiče mají skvělýho synka, kterýho bych třískala od rána do večera, bejt to moje dítě. No a Andrlová s jejím legendárním špičákem... Ta je sice na začátku voprsklá jak vopice, ale je jí to ve finále houby platný. ()

Reklama

bubun odpad!

všechny recenze uživatele

Tak tohle opravdu nemělo obdoby. Tak si to shrneme: věčně nespokojená Andrlová s permanentně kyselym výrazem začne chodit s Čenskym, což se nelíbí jeho matce, protože Andrlová je chudá a nemá maturitu. Otec požádá Čenskýho o fotku Andrlový, a z pouhého pohledu na miniaturní fotografii zřejmě odhadne její vlastnosti, protože aniž by o ní cokoliv věděl, prohlásí, že je to "šikovná holka". Poté se velmi neuměle snaží Čenskýmu promlouvat do duše o bezpečnym sexu, přičemž chodí dvacet minut kolem horký kaše, a Čenský je buď takovej vůl, že vůbec neví, co se mu to snaží otec říct, nebo z něj má ukrutnou srandu - asi jako já z týhle scény. Matka Hlaváčová pak naběhne na Čenskýho s tím, že u nich Andrlová "cítí teplý místečko a jednou mu svěří sladký tajemství... a ani to nemusí bejt tvoje!" Jak už tady někdo zmínil, ta následná scéna se zírající bandou důchodkyň na lavičce je opravdu vynikající. Hlaváčová se pozve k matce Andrlový na pokec, přičemž jsem se už těšila, že se po sobě vrhnou, k tomu jejich dialog směřoval... Nakonec na to však (a bohužel) nedojde, Hlaváčová odchází, načež tam naklušou Čenský s Andrlovou. Následuje scéna s dialogy typu "láska je nemilosrdná - na to ste vopravdu ještě moc mladý" - Čenský: "Já tomu teda asi moc nerozumim..." a: " Pani Veselá, jakej si myslíte, že jsem? Myslíte že jsem dobrej, nebo... ?" ... "Myslim si že jste dobrej..." Podlejzavej Čenský se ještě chvíli vlichocuje, ale není mu to nic moc platný. Andrlová zatáhne Čenskýho do kamarádčiny garsonky, a následuje věta: "Má tady hezký kytky, viď".. Andrlová mu chvíli nehce dát, a pak následuje brilantní scéna, kdy jí Čenský podá ruku, ale on ji nepodá normálně, on ji napřáhne a drží tak dlouho vysoko, že kdyby dlaň nesměřovala nahoru, vypadalo by to, jako kdyby hajloval. "Včera jsem přestala jíst panenský jablíčka...", Veškrnová: " To se nestydíš to říct mamince jen tak do očí?! " , Bohdanová s Andrlovou pak lomcuje se slovy "to už nemíš nikdy udělat!". Výborné. Ještě musím zmínit několikaminutové záběry na stéblo trávy, který Čenský povaloval v tlamičce, hudbu Karla Svobody, Veškrnovou a její klasické grimasy, "konto v Tuzexu" , Andrlovou a její proklamace jako "ty si mě chceš vyvzdorovat", "ty jim lžeš!", "ty je vydíráš!", "ty se mnou kšeftuješ!", a, samozřejmě, Čenského záručák. Pokud máte silné nervy, a trochu zbytkového alkoholu v krvi, vřele doporučuji. ()

prezdivaka 

všechny recenze uživatele

Myslím si, že na dobu svého vzniku, byla tato televizná hra nadprůměrná. Základem byl dobrý scénář od Otto Zelenky, který občas napsal slušné scénáře. Všechny postavy se chovaly přirozeně a věrohodně a epilog ukazující morální převahu Aleny byl sice překvapivý, ale logický. Moc se mi líbilyi obě matky a také Dáša Veškrnové ve své menší roličce. Bobavilo mě, když se Ondřej dostal na Famu na režii. jen psal, aniž by fotil, či natáčel. Co k přijímacím zkouškám předložil? To asi bylo zbytečné, stačila by scénáristika, to se ale tvůrcům zdálo málo silné. Potěšující je konec, který se dost vymykal tehdejším stereotypům a ukázal, že Adamec má na víc. ()

argenson 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Chápu, že ve své době to mohlo přispět k navýšení popularity začínajících mladých herců, ale Čenský pobíhající značnou část děje polonahý ve froté ručníku mě celkem iritoval:-) Příběh samotný nebyl špatný, ale řešení dilematu studium nebo vztah se mi zdálo příliš patetické, jako by šlo o otázku života a smrti. Navíc Čenský deklamuje celkem otřepané fráze a chvílemi jsem se nudil. Body navíc ale dávám za famózně přidrzlou Andrlovou v seznamovacím rozhovoru s potencionální tchýní (Jana Hlaváčová). Stejně bravurně jiskřící byl dialog dvou matek (Hlaváčová-Bohdanová). ()

Galerie (4)

Zajímavosti (2)

  • „Konečně přišla moje šance – moje první postelová scéna! To už si mě musí všimnout! Nevšimla,“ prohlásil Jan Čenský, který si během natáčení myslel na Ivanu Andrlovou. [Zdroj: časopis Můj čas na kafíčko] (Duoscop)
  • Ivana Andrlová považuje svoju rolu Aleny za akúsi symbolickú pri prechode z rolí princezien do rolí mladých dievčat na začiatku 80. rokov. (Raccoon.city)

Reklama

Reklama