Obsahy(3)
Bezejmenné město nejvíce připomínající New York čelí hrozbě v podobě šíleného maskota společnosti McDonald's, který se ale nakonec ukáže jako hrozba nejméně důležitá. Nutno podotknout, že ono bezejmenné město si nejlépe představíme jako místo, kde budovy, věci, lidi i zvířata nahradili pouze reklamní billboardy, krabice od produktů známých firem, jejich loga a maskoti. Napínavých šestnáct minut vám ale ukáže, že od našeho světa, se v podstatě ani moc neliší. (Arbiter)
(více)Recenze (156)
Originální, leč úplně nedotažený nápad - dle mě by prospěla lepší úroveň scénáře, jelikož v tomto stavu mi povídka přijde hodně roztříštěná, spíše se jedná o takovou exhibici potravinářských, spotřebitelských či televizních logotypů, mimochodem nápad s oživlou reklamou z mého pohledu lépe zpracovali Simpsonovi v jednom z čarodějnických dílů... Svým (mimochodem docela ležérním) podtextem mě Logorama také přijde jako taková pozvánka na (v době psaní komentáře) připravovaný film podílejícího se Davida Finchera. ()
Logorama je originální kraťas, ve kterém nejde ani tak o děj, ten je jednoduchý a nepodstatný. Jde spíš o fajn nápad, který je místy dobře vypointovaný a slušně se trefuje do naší konzumní společnosti prosycené reklamou. Více co je na tom nejděsivější? Že se tam během pár minut objeví doslova stovky různých log a drtivou většinu každý z nás zná, aniž by ty produkty v životě vůbec využíval… síla reklamy je obrovská. ()
Vyborny kratas ktery poukazuje na dnesni konzumni spolecnost a upozornuje na devastaci nasi planety (ropna pole na konci). Obvykle bych nejspis nedal takto vysoke hodnoceni ale udelat z mekace zaporaka, nechat policisty masakrovat obcany (M&M a burak) a zakoncit pisni ve stylu apokalypsy z Falloutu je uzasna kombinace :o) ()
Odporúčam: - brandistom všetkých značiek, najmä však fanúšikom Ronalda McDonalda a panáčika Michelin - odporcom všetkych značiek, najmä však fanúšikom Ronalda McDonalda a panáčika Michelin - ako superkonzumný raj - ako superkonzumné peklo - keď máte potrebu vidieť všetky farby sveta za pár minút - ako hru: "zrátaj koľko reklám bolo použitých v tomto filme" Neodoporúčam: - ľuďom, čo neznášajú komerciu - tým, čo sa práve prebudili z kómy, do ktorej upadli ešte za komunizmu ()
Letošní vítěz je vcelku překvapivý, upřímně bych takový film na prvním místě nečekal (ale to už se stalo v minulosti několikrát, navíc letos nebylo opravdu moc z čeho vybírat). Film, který se celý skládá z odkazů na loga/brandy/společnosti (z drtivé většiny reálné, ale zahlédl jsem třeba i nápoj Slurm z Futuramy). Každý objekt ve filmu je ztvárněn známým či méně známým logem. Ne-američané budou mít určitě s některými problém, ale může být zároveň zábava hledat co které logo znamená a kolik jich bylo od té doby redesignovaných/zaniklých. Potud v pořádku, originální je film dost. Dokonce je film, alespoň podle mluvy a zobrazeného násilí, čistě pro dospělé, což taky většinou nebývá moc obvyklé u snímků nominovaných na Oscara. Celý film mi ale co se obsahu týče přišel jako dokonalý dort od pejska a kočičky, kteří do něj chtěli zamíchat úplně všechno. A nejčastěji klišé, které znáte z celovečerních filmů. Pro mě to byl spíš zmatek, který ne úplně trefil můj vkus. [Oscary 2009] ()
Galerie (2)
Photo © Festival krátkých filmů Praha
Reklama