poster

Horalka

  • Itálie

    Ciociara, La

  • Francie

    La Paysanne aux pieds nus

    (Francie)
  • slovenský

    Vrchárka

  • anglický

    Two Women

Drama / Válečný

Itálie / Francie, 1960, 100 min

Předloha:

Alberto Moravia (kniha)

Scénář:

Cesare Zavattini

Kamera:

Gábor Pogány

Producenti:

Carlo Ponti

Střih:

Adriana Novelli

Scénografie:

Gastone Medin

Kostýmy:

Elio Costanzi
(další profese)
  • Ernia
    *****

    Na film se dá dívat buď jako válečný - v rámci možností film působil hodně autenticky, lidé furt žili ve strachu, vojáci byli všude, neměli co jíst.. a nebo jako drama ženy, která se musí starat o dítě v těžkých podmínkách. cesara se svojí dvanáctiletou dcerou opustí kvůli válce Řím a vrátí se do rodné vesnice, kde už z původních obyvatel téměř nikdo není. Setká se tam s mladým Michelem v podání Jeana - Paula Belmonda.... No ale Sophia hrála fakt perfektně .. k ní role matky, ženy, drzé a téměř nebojácné, která se snadno rozčílí opravdu sedla. Když mi pak v noci došlo, že v době natáčení jí bylo něco kolem 25 let, tak to už byl fakt amen. Úžasný snímek, naprosto mě okouzlil a zanechal silný dojem(26.8.2009)

  • Bones!
    ****

    Ano, Sophia Loren je v tomto filmu bezkonkureční, těžko si dovedu představit vhodnější herečku. Ano, Belmondo má co nabídnout i ve vážnější roli. Jenže téma mě nechytlo tak jak by asi mělo a tak jediné, co jsem mohl obdivovat, byly právě herecké schopnosti hlavních představitelů. Nebýt silné scény v kostele, tak mnou film "prošel" bez výraznějšcíh stop a právě to mi brání dát plné hodnocení. Přeci jen když si člověk na závěr, kvůli jediné scéně uvědomí, že film už kdysi viděl a přesto si na něj nevzpomněl, plný počet to být nemůže.(30.3.2007)

  • Radko
    ****

    Strádanie a život civilistov talianskeho vidieka počas druhej svetovej vojny je v poriadku, no neodpustím si poznámku. Odvaha matky, putovať s dcérkou krajinou sexuálne vyhladnutých chlapov rôznych strán frontu sa mi zdala trúfalá. Hrdinka neobsedela v Ríme, kde mala mužskú záštitu a ani neskôr, kedy ju čertovský oheň hnal rýchlo z vidieka. V čase, keď oblasťou valili rôzne vojská. Dve osamelo putujúce ženy pôsobia vždy na vojakov ktorejkoľvek strany ako med na osy. Symbolická scéna v kostole (strata Božej opory) a následné scény piety, upriamujúcej na nezničiteľnú materinskú lásku neprebili pocit neuváženého konania vdovy. Navonok ukazovaná odvaha bola v jej prípade skôr náhlym emočným rozhodnutím, víťaziacim nad racionalitou, spočívajúcou v zabezpečení základného bezpečia.(28.8.2012)

  • Tuax
    ***

    Až samotný závěr se mě dokázal více dotknout, zacloumat emocemi. Jinak jsem film tak nějak přežil, strávil, ale že bych na tom měl co ocenit to ne. Sophia Loren hodně dominantní a její postava pro mě silně nesympatická. Natož jak byla svým způsobem sobecká a ještě k tomu bez ostychu kradla jako straka. V počátku scény v kostele mě dostalo, že ta holčina vyndá z pusy žvýkačku, či co. Hodí to a zem kostela a pak se pokřižuje. To je mi teda ovečka. Belmondo a jeho postava, nevím no, taky mi v tom moc nesedl. Jako jo, na jedno podívání se to dá a asi hlavně kvůli hercům, než kvůli samotnému filmu.(18.9.2015)

  • Skip
    *****

    Skvělá adaptace Moraviova románu. Sophia Loren je v hlavní roli naprosto přesvědčivá a De Sicova režie nemá chybu. Horalka je film, na který se můžu dívat opakovaně a vždy na mě velice zapůsobí.(13.6.2011)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace