Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Výborný thriller a ještě lepší komedie. Oba žánry se organicky mísí ve filmu režiséra Patrice Leconta Poloviční šance, kde se po sedmadvaceti letech, po snímku Borsalino, sešli Jean-Paul Belmondo a Alain Delon. Film se tak stal důstojným připomenutím jejich herecké a v neposlední řadě i kaskadérské kariéry; po scenáristické i režijní stránce je působivým holdem dvěma zářivým osobnostem francouzské kinematografie... Alice se dostala do vězení díky své životní vášni – luxusním autům, která ukradne, projede se v nich a pak je nechá spořádaně stát. Měsíc po smrti své matky dostane kazetu, ve které se jí matka svěří, že se ve svém mládí zamilovala do dvou mužů najednou, každý z nich tedy má poloviční šanci, že byl otcem její dcery. Po propuštění z vězení Alice postupně navštíví majitele autobazaru Léa Brassaca, bývalého legionáře, a zámožného lupiče klenotů Juliena Vignala. V první chvíli se oba brání, ale zakrátko je posedne otcovská láska, žárlivost a řevnivost. Alice je mladá a krásná, a tak netrvá dlouho a přivolá řadu problémů. Potíž je v tom, že se dostane do sporu zrovna s ruskou mafií, která se snaží ovládnout celou Francouzskou riviéru. Oba „hoši“ si tedy připomenou staré dobré časy, kdy používali svou sílu, dobrou mušku, odvahu a kdy se často velmi dobře bavili. (Česká televize)

(více)

Recenze (149)

Anglofile 

všechny recenze uživatele

Velmi hezká komedie, u které se pobavíte, jste li fanoušky Belmonda či Delona. Akční komedie, která je sice místy předvidatelná, přesto potěší. Vanessa Paradis dokazuje, že umí nejen zpívat,ale i hrát. Její příběh začíná, když umře její matka a ona se dozví, že její matka měla románek s dvěma muži najednou. Neví přesně, kdo je její otec, ale dá jí jména. Alice= Vanessa Paradis je vyhledá, oznámí jim, že jeden z nich je její otec. Oba muži jsou staří mládenci, oba se radují z potenciální dcery, která je ovšem dovede k nečekanému dobrodružství, protože se zaplete s ruskou mafií. Oba se snaží dceru chránit, což se jim podaří. Dozví se Alice, kdo je vlastně její otec? Podívejte se sami. Belmondo i Delon dokazují, že i po letech jsou stále skvělí herci, sami si dělají legraci ze svých dřívějších rolí, celá komedie působí dobře. Francie dokazuje, že ještě umí udělat dobrou komedii. ()

prezdivaka 

všechny recenze uživatele

Neuvěřitelné. Ti dva se spolu na plátně setkávají podruhé. Dva velikáni francouzského filmu. Nechybí mu nic - citové vydírání, kýč, sentiment, trapnost i totálně nesmyslný děj. Vypsat všechny scénáristické kiksy, byla by to nejdelší recenze tohoto díla. Jak je vidět, i Francouzům někdy chybí před natáčením dramaturg. Prostě na něj nezbyly peníze, všechny padly na dvě hvězdy. Film by obstál možná jako parodie, ale tady se vymyká všem žánrům. Korunu tomu dává sentimentální konec, kdy autor scénáře nevěděl, jak to skončit a zároveň se zavděčit všem. Jen jsem nepochopil některé zdejší recenzenty, proč jsou např. Babovřesky odpad a tohle téměř vrcholné dílo? ()

Reklama

aLPaC 

všechny recenze uživatele

Dvojice Belmodno/Delon mi svým způsobem připomíná dvojici Pacino/De Niro. Všichni zmiňovaní patří k největším hercům, hvězdám i sympaťákům historie filmu. V 70. letech, když byli mladí si spolu zahráli ve skvělých filmech (Kmotr 2, Borsalino... pro to, kdo by nevěděl) a v 90. letech v již pokročilejším věku chtěli dát vzpomenout na tuto spolupráci. Dvojici Pacino/De Niro se to povedlo skvělým "Heat". Měli bezpochyby výhodu, jelikož oba pánové točili v 90. letech jeden skvělý film za druhým a tak nebylo překvapení, že i Heat se stal kultem. Na druhé straně francouzská dvojice již bohužel v 90. letech spíše poběrkovala (Delon už docela i v 80.), a tak není divu, že poloviční šance skončila šancí nevyužitou i v zapomnění. Dalším, a nejspíše i pádnějším argumentem, proč se tak stalo je jistě scénář. Ano, je slabý, ale to bývá často i v úspěšných akčních komediích, ale není zkrátka pro tuto dvojici už stavěný. Nejvíce to skutečně připisuji věku a z toho plynoucí vizáži obou borců, kteří mají vlasy bílé jak sníh a po desetivteřinovém výklusu jim hrozí infarkt. Nechci se jim rozhodně vysmívat, to vůbec protože si obou nesmírně vážím, jen konstatuji fakt, no a když tohle zkrátka vidíte, tak vás i při dobrý vůli nemůže bavit, když dva důchodci vyřídí celou ruskou mafii. Ještě tak ta úvodní neakční část by šla, ale poté, co se rozjede akce, je to podle mě prostě děs a ani to není vtipné. Jedinkrát, co jsem se zasmál, bylo na konci, kdy Belmondo šplhal po žebříku do vrtulníku a má přitom výborné narážky. Takže dvě hvězdy asi jen z úcty, možná i to je moc. ()

Pierre 

všechny recenze uživatele

Dlouhou dobu mi připadalo jako bych sledoval dva filmy. Na jedné straně příjemná lehká komedie o jedné nalezené dceři a dvou nalezených otcích, z nichž se neví kdo je ten pravý (velmi připomající mou oblíbenou komedii Otec a otec). Toto dění je prošpikavání řadou milých situací a dialogů, narážejících mnohdy i stav dvou hlavních hlavních herců Alaina Delona a Jeana-Paula Belmonda. Jejich Borsalino jsem přijal trochu rozpačitě, ale spojení po letech byl fajný nápad. Belmondo hýří vtipem a jiskrou jako za mlada, ale i Delon tentokrát naprosto přirozeně zvládá humor a skvělou sebeparodii. Vanessa Paradis jako jejich nezdárná dcera taky poměrně solidní. Jejich scény jsou, ale pořád přerušovaný pasážemi s ruskými zločinci a svéraznými policisty, co po nich jdou. Tyhle sekvence jsou sice docela výrazné díky poměrně velké míře násíl, ale dlouhou dobu nejsou nějak objasněny a působí jako pěst na oko. Ke spojení obou zápletek dojde přibližně až po třetině filmu, kdy se nezdárná dcera dostane s Rusy do křízku a pánové Delon s Belmondem jim vyhlásí válečnou sekeru ve velkém stylu. Ne, že by mi těch ruských trapných padouchů bylo nějak líto a pánové si je nevychutnávali hezky, ale přece jen mi to dějově připadalo trochu přetažené za vlasy. A hlavně trochu moc zbytečné hrubé, kdy se odehrává velký počet výbuchů a agrese na jedné straně (zbytečné) a příjemná rodinná linak straně druhé, takže jakoby tvůrci nevěděli co vlastně točit. Ale i díky příměřenému napětí a lehkosti především obou hlavních protagonistů, kdy hlavně Belmondo kdejakou situaci, která mi dost závaněla příjemně odhlehčil se to pořád docela dobře, svizně sledalo a nebyla to nuda. Přemýšlel jsem nad hodnocením ale vynahradila krásná scéna, kdy pan Belmondo naposledy jako již postarší pán vyleze na žebříku do helikoptéry. Krásná symbolika a zakončení. TOHLE BYLO NAPOSLED. ()

sportovec 

všechny recenze uživatele

V žádném případě se nejedná o superdílo, především je to snaha dát tělu i duši odpočinek, ale také, jak tu již mnozí zdůraznili, přání obou protagonistů rozloučit se zažitým způsobem filmové tvorby ve stylu laškovného hochštaplerství a rošťáctví, ve kterém strávili větší část svého filmového života. Příjmení Paradisové je v dokonalé sodě s jejím vzhledem něžného bezelstného andílka, který nikdy za nic ale opravdu nemůže. Film je přitom plně aktuální a zarámování s bojem s jelcinskou mafií, která nikdy za nic nemůže a vždy si ví rady se vším, jen umocňuje tu osvícenou lehkost prolínání tří žánrů. Své tu dostává i francouzská policie, která má ke gabinovskému komisaři Maigretovi opravdu daleko. O osobnostech Belmondově a Delonově se nám ještě bude stýskat. O nich i o kvalitě, kterou vyzařovali a kterou bez pochyby byli. ()

Galerie (16)

Zajímavosti (4)

  • Scéna, kdy Léo Brassac (Jean-Paul Belmondo) odhalí svůj hangár plný zbraní Julienu Vignalovi (Alan Delon) a dvojice si bere zbraně, je podbarvena hudbou z filmu Borsalino (1970), kde si herci zahráli společně poprvé. Na film odkázuje Delon otázkou: "Dokážeme to ještě?" (Arnost.Dadak)
  • Na konci filmu sedí oba hlavní hrdinové v parku v Kanadě a kouknou na velkou budovu kanadské banky. Ve filmu Bezva finta (1985) Belmondo coby hlavní postava filmu vykradl právě kanadskou banku. (Arnost.Dadak)

Reklama

Reklama